!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Rien67
29

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Uitdraai dealer
« Gepost op: 16 september 2023, 10:29:25 »
Ik heb gisteren een uitdraai bij een dealer meegekregen waarop de opties van mijn auto staan. Nu staat er ook een kopje Tutorships op. (zie foto) Weet iemand wat dat inhoudt?


best online image storage
*

GTv6
119

  • Type Alfa: Giulietta QV & Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Uitdraai dealer
« Reactie #1 Gepost op: 16 september 2023, 13:21:24 »
iets met kantoor volgens mij
Alfa Romeo Giulia B-Tech 2020 (Massimo)
Alfa Romeo Giulietta 1750TBi (HS-Corse)

Ex: Alfa Romeo GT 2.0 JTS & 3.2 v6
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 & 2.0 T-Spark
*

Dreee
156

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm (2014)
  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Uitdraai dealer
« Reactie #2 Gepost op: 16 september 2023, 13:34:02 »
Vermoed dat de regels eronder over fabrieksgarantie gaat; "WTY" = WarranTY.

Ook omdat het eerstvolgende kopje over "Garantie uitsluitingen" gaat.
Nu: (2014) Giulietta 2.0 JTDm Sportiva - Rosso Comp. - Revlimit S1 + JTD-P S2 koppeling + Novitec Stradale + Ulter.
Ex: (2009) 147 2.0 TS - Nero - 'Novitec', (1999) 156 1.6 TS - Nero
*

DanaBanana
782

  • *****
    - Super Alfist
Re: Uitdraai dealer
« Reactie #3 Gepost op: 16 september 2023, 15:05:02 »
Heeft inderdaad te maken met de garantie. Daaronder zie je de hoofdonderdelen waarop de garantie betrekking heeft: motor, versnellingsbak, accu, lak en carrosserie (roest).

Als hiervoor een garantieclaim binnen komt en er moet iets worden vervangen, is het de vraag wie daarvoor de kosten moet dragen. Daarover zijn afspraken gemaakt binnen het dealer/distributie-netwerk. Het kan zijn dat de fabriek (een percentage van) de kosten draagt, maar het kan ook zijn dat de importeur en (uitvoerende en/of leverende) dealer mee moet delen in de kosten. Dit kan per land of regio weer verschillen. Of een leverancier moet (deels) de kosten dragen, denk aan ZF in het geval van de versnellingsbak.

Ik vermoed dat in dit geval de "tutor" overeenkomt met de dealer aan wie de auto oorspronkelijk door de fabriek is geleverd en dat die van belang is bij de administratieve afhandeling van een garantieclaim en/of de financiƫle kostenverdeling daarvan.
*

Rien67
29

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Uitdraai dealer
« Reactie #4 Gepost op: 17 september 2023, 12:21:09 »
Oke duidelijk. Bedankt voor de uitleg.