!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

hetbegonmeteen33
9

  • Type Alfa: Stelvio 02-2020
  • *
    - Startende Alfist
Verlengde fabrieksgarantie?
« Gepost op: 3 maart 2024, 20:24:24 »
In het verleden heb ik begrepen dat er (bijvoorbeeld op de Giulia) door FCA ook pakketten met verlengde fabrieksgarantie werden verkocht.

Ik ben nog niet langs een dealer geweest (Stelvio 2020 moet nog binnen komen) maar wellicht weten jullie het nog beter: wordt verlengde fabrieksgarantie nog aangeboden, vanuit Stellantis? Reden: de normale  garantie zou namelijk in augustus 2024 eindigen.

Bedankt!
*

Alfa 147 Ti
1.588

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Verlengde fabrieksgarantie?
« Reactie #1 Gepost op: 3 maart 2024, 20:54:30 »
Was er in 2020 al standaard vier jaar garantie in Nederland op de Alfa
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

DanaBanana
781

  • *****
    - Super Alfist
Re: Verlengde fabrieksgarantie?
« Reactie #2 Gepost op: 3 maart 2024, 21:24:11 »
"Verlengde garantie" is in feite geen garantie, maar meer een soort verzekering die je afsluit. Het wordt vaak gepresenteerd alsof het rechtstreeks van het merk of de dealer komt, maar dat is het niet. In feite worden gewoon bepaalde risico's ondergebracht bij een externe partij en daar betaal je een bepaalde premie voor. Alfa Romeo of de dealer is daarbij in de praktijk niet meer dan een soort tussenpersoon.

Ik zou er zelf niet aan beginnen. Aangezien het puur een verdienmodel is voor de aanbieders, kan je op je klompen aanvoelen dat het per saldo voordeliger is om de betreffende risico's zelf te dragen.
*

hetbegonmeteen33
9

  • Type Alfa: Stelvio 02-2020
  • *
    - Startende Alfist
Re: Verlengde fabrieksgarantie?
« Reactie #3 Gepost op: 3 maart 2024, 23:28:58 »
Citaat van: DanaBanana op  3 maart 2024, 21:24:11
Citaat van: DanaBanana op  3 maart 2024, 21:24:11
"Verlengde garantie" is in feite geen garantie, maar meer een soort verzekering die je afsluit. Het wordt vaak gepresenteerd alsof het rechtstreeks van het merk of de dealer komt, maar dat is het niet. In feite worden gewoon bepaalde risico's ondergebracht bij een externe partij en daar betaal je een bepaalde premie voor. Alfa Romeo of de dealer is daarbij in de praktijk niet meer dan een soort tussenpersoon.

Ik zou er zelf niet aan beginnen. Aangezien het puur een verdienmodel is voor de aanbieders, kan je op je klompen aanvoelen dat het per saldo voordeliger is om de betreffende risico's zelf te dragen.

Bedankt voor je reactie, en duidelijk ook: het is in wezen een verzekeringsproduct en geen echte garantie vanuit de fabrikant of dealer. Dat iemand daaraan verdient, dat lijkt me overigens ook wel weer logisch, want dat is bij alle verzekeringsproducten het geval. Het komt er dan op neer, of je een  bepaalde prijs wilt betalen voor het afdekken van je eigen risico op ellende.