!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.
[Dat is dan dus 1.500 euro voor een GT met Busso. Dat moet je meteen doen als je zin hebt om over 5 jaar keihard met je kop tegen de muur te bonken uit frustratie. En de koper lacht zich tegen die tijd rot en kan 3x op vakantie van de winst.Als je op dit moment op Autoscout europees zoekt naar een GT met Busso vind je slechts 2 exemplaren met een vraagprijs onder de 10.000 euro (7.990 en 9.900), daarna lopen de prijzen op tot al snel 15.000 en zelfs ruim boven de 20.000. Natuurlijk zijn dit de vraagprijzen, maar toch om weg doen voor 1.500 even in het juiste perspectief te zetten....
Tja, ondanks dat het een prachtige auto is heeft deze wel 225k op de teller. Dat zorgt ervoor dat de auto in goede staat al geen hoge waarde heeft. Laat staan met een lekke koppakking. Ik denk dat je al tevreden mag zijn als je er nu (bij particuliere verkoop) 3 à 4K voor krijgt. Dat zou bijv. een hobbyist je betalen die qua reparatie veel zelf kan doen.Ik zou deze dus zeker repareren en er lekker mee doorrijden. Verkopen zou (in elk geval voor mij) als weggeven voelen, met name nu je er al zoveel in geïnvesteerd hebt.
Waarom zoek je niet naar een frisse 3.2 ruilmotor? Dan ben je goedkoper uit. Bij een Busso moet je ook de rubberen ringen onder de cilinderbussen meenemen bij een lekke koppakking. Kans is groot dat je ze stuk trekt. Heb je al eens een of twee busjes geprobeerd van forte coolant sealant? Dat is geen pil die alles verstopt, maar kan wel haarscheurtjes afdichten. Wellicht helpt je dat en scheelt je een dure reparatie. Heeft mij in het verleden wel eens geholpen.
Citaat van: rdbr op 6 juni 2023, 20:34:41Citaat van: rdbr op 6 juni 2023, 20:34:41ik word trouwens wel eens aangesproken door ex-alfisten die dan beginnen over hun laatste Alfa en dat ze spijt hebben dat ze 'm ooit tegen weinig geld weg hebben gedaan. Maar ik vermoed dat ze een beetje vergeten wat er moest gebeuren om ze aan de praat te houden LOLBij mijn GT 3.2 v6 waren het twee dingen. Het eerste, ik reed de auto al 8 jaar. De kosten wogen niet meer op tegen het plezier na 8 jaar. Het tweede was dat er altijd wel iets kapot ging, dit koste veel geld (ik laat alles doen, ben niet technische), maar erger nog. De onderdelen waren amper nog te verkrijgen. Zo moest ik voor een simpele koelslang die lek was 3 weken zoeken om in het buitenland het onderdeel tegen 3 x de normale prijs te kopen. Eerlijk gezegt ben ik blij dat ik van de GT af ben nu, zeker omdat het straks nog duurder wordt om zo'n auto te rijden, je met milieu ellende te maken krijgt en er nog minder mensen zijn die zo'n auto vanwege de kosten willen rijden. Ik heb er 8 jaar heel veel plezier van gehad, maar spijt, nee.
ik word trouwens wel eens aangesproken door ex-alfisten die dan beginnen over hun laatste Alfa en dat ze spijt hebben dat ze 'm ooit tegen weinig geld weg hebben gedaan. Maar ik vermoed dat ze een beetje vergeten wat er moest gebeuren om ze aan de praat te houden LOL
Heb ik ook wel eens aan gedacht, maar je weet nooit hoe zo'n motor gebruikt is en hoe lang je daar plezier van gaat hebben. Ik geloof ook dat die nauwelijks nog te krijgen zijn, dus dat zal zeker duurder worden.Een sealant zou ook nog wel kunnen, maar stelt het probleem hooguit wat uit lijkt me.