!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

*

Bredabounce
191

  • Type Alfa: 159 2.0 JTDm TI SW
  • ****
    Amico del club - Alfist
  • La magia della bellezza
Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #90 Gepost op: 9 juni 2023, 14:07:23 »
Nieuw setje voorbanden laten monteren. De Hankook Ventus (inmiddels bijna slicks) laten vervangen door deze: Goodyear Eagle F1 Supersport 245/40 ZR19.
Ben benieuwd hoe ze bevallen in wegligging & gebruiksduur.

Van het weekend alle vogelpoep, stuifmeel en andere vuiligheid er weer afhalen.

-----------
Niente batte l'esperienza di Alfa Romeo
*

Rizzelli159
43

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T AWD
  • ****
    Amico del club - Startende Alfist
Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #91 Gepost op: 5 juli 2023, 19:49:31 »
Vandaag voor een eerste onderhoudsbeurt naar Van Doorn en Top in Nijkerkerveen geweest.
Met de Stelvio was uiteraard niets mis, maar wat ik minstens zo belangrijk vind, is de zeer warme ontvangst door de mannen van Van Doorn en Top. Na jaren een kille en zakelijke ontvangst door de BMW dealer, was dit een verademing. De passie voor en kennis van Alfa spatten er vanaf.  De klant is hier nog oprecht koning!!
*

Marcel1979
593

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #92 Gepost op: 5 juli 2023, 21:22:35 »
Vanmorgen hoorde ik een steentje tegen de ruit klappen. In eerste instantie niks te zien. Maar vanmiddag stapte ik in de auto en zag gelijk een flinke barst erin. Normaal gesproken zou dit moeten beginnen met een sterretje volgens mij. Maar goed, morgen naar de ruitenboer voor een nieuwe voorruit.



Nu: 2018 Giulia 2.0T Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV
*

DanaBanana
784

  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #93 Gepost op: 6 juli 2023, 00:05:04 »
Citaat van: Marcel1979 op  5 juli 2023, 21:22:35
Citaat van: Marcel1979 op  5 juli 2023, 21:22:35
Vanmorgen hoorde ik een steentje tegen de ruit klappen. In eerste instantie niks te zien. Maar vanmiddag stapte ik in de auto en zag gelijk een flinke barst erin. Normaal gesproken zou dit moeten beginnen met een sterretje volgens mij. Maar goed, morgen naar de ruitenboer voor een nieuwe voorruit.




Als ik een tip mag geven: Laat ketens als Carglass links liggen en ga naar een goed schadeherstelbedrijf. Er zullen vast uitzonderingen zijn, maar over het algemeen heerst daar gewoon een andere mentaliteit qua precies en zorgvuldig werken met oog voor detail.
*

Taeke
433

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #94 Gepost op: 8 juli 2023, 14:50:50 »
Zojuist nieuwe schokbrekers onder mijn "GT"  gezet, wat een andere auto geworden. Binnenkort ook de voorkant met nieuwe schokbrekers voorzien en dan gelijk die bovenste wishbone's meenemen....
*

Jasper2020
44

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #95 Gepost op: 14 juli 2023, 21:52:29 »
Koplampjes afgesteld, giulietta QV van mij heeft de optionele adaptieve xenons, en dan heb je dus geen afstel mogelijkheid in het interieur, maar wel paar keer seinende tegenliggers, als het goed is nu verholpen!


*

Taeke
433

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #96 Gepost op: 15 juli 2023, 18:54:20 »
Vandaag 6 uur bezig geweest om 1 schokbreker uit te bouwen :73: :( en in te bouwen, alles zat tegen.  :violent-smiley-007: Alle moeren en bouten zo verschrikkelijk vast.
De bout die de schokbreker klemt in de gaffel onderaan helemaal vast gecorrodeerd, niet los te krijgen. Dan kom op een punt dat je de schokbreker niet kunt uit bouwen.
Een onorthodoxe methode toe gepast.... Met een flex de oude schokbreker door geflext, bout uit geboord in een kolomboor, stukje schokbreker er uit geperst, en dan weer inbouwen. Morgen de andere kant.... :whoo: :73:
*

Bottas
861

  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #97 Gepost op: 25 juli 2023, 15:46:34 »
Vanochtend de Brera eens laten uitlijnen.
Wat een wereld van verschil!
Ik had verder geen klachten, maar na uitlijning merk je het verschil pas.
Tip voor iedereen: laat je auto eens uitlijnen. Je gaat het merken!
*

__1337__
393

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #98 Gepost op: 25 juli 2023, 16:05:34 »
Laatst inderdaad ook laten doen bij de QP, wat een verademing! bij de Giulia merkte ik niet veel verschil.
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)
*

Bianco156
300

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia 2.2 D
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
  • Always looking for another ( A.L.F.A)
Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #99 Gepost op: 9 augustus 2023, 18:29:43 »
Vandaag raamlijsten van mijn Giulia zwart laten maken twijfelde of ik de scudetto  ook moest doen maar heb besloten het dus niet te doen.
Ben zeer tevreden
Junior 1600 
Alfetta GT
Alfa 33 Sportwagon
156 1.8  Bianco Polare
156 sport wagon 19 JTD 16v ( Tunex )
159 sportwagon   1.9 JTDM (Squadra)
Giulia 2.2D       222PK ( Savali)
Giulia 2.2D  8T 242PK ( Squadra)
*

Passievrucht
16

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 170PK
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #100 Gepost op: 10 augustus 2023, 08:34:02 »
Die stomme reclame van het autobedrijf op de kentekenplaathouder verwijderd. Minimale moeite, maar een ergernis weg.

Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #101 Gepost op: 10 augustus 2023, 09:03:46 »
Afgelopen vrijdag mijn orginele kunstof motorplaat die gebarsten was vervangen door een (nu nog) glimmende aluminium plaat. Staat wel strak en zorgt gelijk voor iets meer bodemvrijheid.





*

Robert69
1.331

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #102 Gepost op: 10 augustus 2023, 10:16:20 »
Die stomme reclame van het autobedrijf op de kentekenplaathouder verwijderd. Minimale moeite, maar een ergernis weg.



Hahaha, die laat ik meteen bij aankoop verwijderen. "Meen je dat nou", vragen ze dan ook nog. Mijn serieuze antwoord: "Ja, anders gaat de koop niet door"

On topic: ik heb gisteren mijn auto na 4 weken regen, regen, wind, regen en nog wat regen weer eens kunnen wassen. Hopelijk blijft het nu eens een paar dagen droog
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Passievrucht
16

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 170PK
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #103 Gepost op: 10 augustus 2023, 10:26:35 »
Ik was tevreden met het inruilbedrag dat ik schoorvoetend voor de GTV kreeg, dus ik vond het niet het moment om op slakken zout te leggen hahahaha.

Wassen heb ik inderdaad ook eindelijk kunnen doen! Na een tripje Duitsland (comfortabel 200+ moet ik zeggen!) was de binnenkant ook een zooitje met dank aan de wederhelft.

*

Piccirillo
180

  • Type Alfa: Spider 939 + Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #104 Gepost op: 11 augustus 2023, 08:05:52 »
Auto een flinke poetsbeurt gegeven. Kleien polishen en waxen. En bij mijn beide Alfa's de kentekenhouder aangepast door reclame te vervangen voor sticker met Italiaanse vlag. Eerst dat deel zwart gespoten omdat de tekst door het witte deel in de sticker zichtbaar was.




Alfa Romeo Brera Spider 939 (zwart)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Veloce uitvoering (Rosso maranello)
... hiervoor een hele reeks andere auto's...
eerste auto: Alfa Sud Tii zilvergrijs