!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

LeonAlfa
753

  • Type Alfa: giulietta 1.6jtdm
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat heb jij aanik je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #225 Gepost op: 23 februari 2024, 15:46:56 »
ik ben al een paar dagen bezig met mn st schroefset rechtdoor omlaag te krijgen, maar gaat echt niet, te stelschroef draaid zichzelf vast.
ik denk dat ze hem voor de  belgische keuring over de max hoogte gedraaid hebben , dus los van de schroefdraad en dat de stelschroef nu scheef zit ofzo.
of zelfs kapot
en dat bedrijf geeft geen gehoor op mn appjes of telefoontjes. :(
mn vaste monteur die altijd voor mn klaar stond is helaas overleden en weet zo 123 ook niet waar ik terecht kan voor zoiets.
dus dat is balen.
Seat leon 1m tdi @ 280pk,
vw golf gtd, Ford focus st line,
nu >Alfa Giulietta 1.6jtdm.
*

Robert69
1.331

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #226 Gepost op: 24 februari 2024, 07:51:00 »
Sinds kort ben ik eigenaar van een mooie Alfa Romeo Giulietta uit 2014. Een van de eerste dingen die mij opviel was dat de Uconnect firmware achterliep (14.10.0) en deze heb ik direct een update gegeven (17.05.33 oid). Binnenkort wil ik nog de kaarten gaan updaten naar de 2023 versie. Dit kan tot 4 uur duren dus hier moet ik maar een mooie route voor gaan uitzoeken.

Het proces is erg simpel dus mocht iemand een kleine tutorial willen kan ik die altijd uitwerken 😃

Ik meen me te herinneren dat de meest recente kaarten uit 2017 zijn, daarna zijn er geen updates meer gekomen. Dat is een van de redenen waarom velen een ander systeem inbouwen. Ofwel een heel nieuwe radio/nav of een module a la Eng-Custom Apple CarPlay / Android.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Robert69
1.331

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat heb jij aanik je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #227 Gepost op: 24 februari 2024, 07:59:09 »
ik ben al een paar dagen bezig met mn st schroefset rechtdoor omlaag te krijgen, maar gaat echt niet, te stelschroef draaid zichzelf vast.
ik denk dat ze hem voor de  belgische keuring over de max hoogte gedraaid hebben , dus los van de schroefdraad en dat de stelschroef nu scheef zit ofzo.
of zelfs kapot
en dat bedrijf geeft geen gehoor op mn appjes of telefoontjes. :(
mn vaste monteur die altijd voor mn klaar stond is helaas overleden en weet zo 123 ook niet waar ik terecht kan voor zoiets.
dus dat is balen.

Aiaiai, dat is bagger, Leon!
Maar ehhm...waarom zou men bij de Belgische keuring met hun fikken aan de schroefset hebben gezeten? Ze hoeven toch alleen te keuren, neem ik aan? Zal hoe dan ook lastig hard te maken zijn, denk ik. Als ze al reageren. Mooi balen dus.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

LeonAlfa
753

  • Type Alfa: giulietta 1.6jtdm
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat heb jij aanik je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #228 Gepost op: 24 februari 2024, 09:44:36 »
ik ben al een paar dagen bezig met mn st schroefset rechtdoor omlaag te krijgen, maar gaat echt niet, te stelschroef draaid zichzelf vast.
ik denk dat ze hem voor de  belgische keuring over de max hoogte gedraaid hebben , dus los van de schroefdraad en dat de stelschroef nu scheef zit ofzo.
of zelfs kapot
en dat bedrijf geeft geen gehoor op mn appjes of telefoontjes. :(
mn vaste monteur die altijd voor mn klaar stond is helaas overleden en weet zo 123 ook niet waar ik terecht kan voor zoiets.
dus dat is balen.

Aiaiai, dat is bagger, Leon!
Maar ehhm...waarom zou men bij de Belgische keuring met hun fikken aan de schroefset hebben gezeten? Ze hoeven toch alleen te keuren, neem ik aan? Zal hoe dan ook lastig hard te maken zijn, denk ik. Als ze al reageren. Mooi balen dus.
nee het bedrijf dat de set geplaatst heeft , heeft hem helemaal omhoog gezet zodat er voldoende bodemruimte was,
maar ik denk te hoog, met over drempels rijden hoorde ik ook wat, volgens het bedrijf was dat normaal op de hoogste stand.
Seat leon 1m tdi @ 280pk,
vw golf gtd, Ford focus st line,
nu >Alfa Giulietta 1.6jtdm.
*

fabio12
8

  • Type Alfa: Giulietta 1.4MA TCT
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #229 Gepost op: 24 februari 2024, 12:04:59 »
Sinds kort ben ik eigenaar van een mooie Alfa Romeo Giulietta uit 2014. Een van de eerste dingen die mij opviel was dat de Uconnect firmware achterliep (14.10.0) en deze heb ik direct een update gegeven (17.05.33 oid). Binnenkort wil ik nog de kaarten gaan updaten naar de 2023 versie. Dit kan tot 4 uur duren dus hier moet ik maar een mooie route voor gaan uitzoeken.

Het proces is erg simpel dus mocht iemand een kleine tutorial willen kan ik die altijd uitwerken 😃

Ik meen me te herinneren dat de meest recente kaarten uit 2017 zijn, daarna zijn er geen updates meer gekomen. Dat is een van de redenen waarom velen een ander systeem inbouwen. Ofwel een heel nieuwe radio/nav of een module a la Eng-Custom Apple CarPlay / Android.

Als ik een aantal fora moet geloven is er een 2023 versie uitgekomen, ik zie ook verschillende berichten dat mensen deze hebben geïnstalleerd in hun Giulietta. Ik heb mij er nog niet in verdiept, dus het kan zomaar dat je gelijkt hebt.

In mijn Giulietta is al een ENG-custom module aanwezig maar persoonlijk vind ik dat momenteel nog een r*k systeem, niet erg gebruiksvriendelijk uitgedacht. Kan er nog niet echt aan wennen, maar wie weet komt dat nog.
*

LeonAlfa
753

  • Type Alfa: giulietta 1.6jtdm
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat heb jij aanik je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #230 Gepost op: 24 februari 2024, 15:04:32 »
ik ben al een paar dagen bezig met mn st schroefset rechtdoor omlaag te krijgen, maar gaat echt niet, te stelschroef draaid zichzelf vast.
ik denk dat ze hem voor de  belgische keuring over de max hoogte gedraaid hebben , dus los van de schroefdraad en dat de stelschroef nu scheef zit ofzo.
of zelfs kapot
en dat bedrijf geeft geen gehoor op mn appjes of telefoontjes. :(
mn vaste monteur die altijd voor mn klaar stond is helaas overleden en weet zo 123 ook niet waar ik terecht kan voor zoiets.
dus dat is balen.

Aiaiai, dat is bagger, Leon!
Maar ehhm...waarom zou men bij de Belgische keuring met hun fikken aan de schroefset hebben gezeten? Ze hoeven toch alleen te keuren, neem ik aan? Zal hoe dan ook lastig hard te maken zijn, denk ik. Als ze al reageren. Mooi balen dus.
nee het bedrijf dat de set geplaatst heeft , heeft hem helemaal omhoog gezet zodat er voldoende bodemruimte was,
maar ik denk te hoog, met over drempels rijden hoorde ik ook wat, volgens het bedrijf was dat normaal op de hoogste stand.
heb 1 nieuwe stelring besteld, volgende week zaterdag effe de schroefset rechtsvoor eronder uit en dan zien we wel.
Seat leon 1m tdi @ 280pk,
vw golf gtd, Ford focus st line,
nu >Alfa Giulietta 1.6jtdm.
*

bekkie
2.755

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #231 Gepost op: 28 februari 2024, 12:20:23 »
In mijn Giulietta is al een ENG-custom module aanwezig maar persoonlijk vind ik dat momenteel nog een r*k systeem, niet erg gebruiksvriendelijk uitgedacht. Kan er nog niet echt aan wennen, maar wie weet komt dat nog.

Ik kan er ook nog niet aan wennen. Ene keer wel geluid als ik muziek via Iphone luister, andere keer geen geluid. Geen peil op te trekken.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

DanielH92
1.967

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #232 Gepost op: 28 februari 2024, 15:18:23 »
In mijn Giulietta is al een ENG-custom module aanwezig maar persoonlijk vind ik dat momenteel nog een r*k systeem, niet erg gebruiksvriendelijk uitgedacht. Kan er nog niet echt aan wennen, maar wie weet komt dat nog.

Ik kan er ook nog niet aan wennen. Ene keer wel geluid als ik muziek via Iphone luister, andere keer geen geluid. Geen peil op te trekken.

Dit probleem heb ik ook, meerdere keren per week en ik begin het wel wat zat te worden.
Bij mij gaat de radio uit zichzelf willekeurig van de AUX af, dus geen geluid van de ENG module te horen dan. Moet vaak door het pijltje omhoog in te houden weer terug naar het originele systeem, dan AUX kiezen, dan weer terug switchen. Omdat er onhandig voor gekozen is het pijltje omhoog te moeten gebruiken (waarom niet gewoon de Mute knop! !) dus je internetradiozender weer kwijt..
Net als bellen, volume moet naar standje max, dus na het telefoongesprek als de muziek hervat bloedende trommelvliezen..
Het is 't allemaal nèt niet.
*

bekkie
2.755

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #233 Gepost op: 28 februari 2024, 16:56:11 »
Dit probleem heb ik ook, meerdere keren per week en ik begin het wel wat zat te worden.
Bij mij gaat de radio uit zichzelf willekeurig van de AUX af, dus geen geluid van de ENG module te horen dan. Moet vaak door het pijltje omhoog in te houden weer terug naar het originele systeem, dan AUX kiezen, dan weer terug switchen. Omdat er onhandig voor gekozen is het pijltje omhoog te moeten gebruiken (waarom niet gewoon de Mute knop! !) dus je internetradiozender weer kwijt..
Net als bellen, volume moet naar standje max, dus na het telefoongesprek als de muziek hervat bloedende trommelvliezen..
Het is 't allemaal nèt niet.

Ok, dat stelt me ook weer 'gerust', dacht even dat het aan mij lag, dat ik steeds de verkeerde knoppen indruk.
Maar het is inderdaad een 'net niet' systeem.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

fabio12
8

  • Type Alfa: Giulietta 1.4MA TCT
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #234 Gepost op: 28 februari 2024, 17:10:39 »
In mijn Giulietta is al een ENG-custom module aanwezig maar persoonlijk vind ik dat momenteel nog een r*k systeem, niet erg gebruiksvriendelijk uitgedacht. Kan er nog niet echt aan wennen, maar wie weet komt dat nog.

Ik kan er ook nog niet aan wennen. Ene keer wel geluid als ik muziek via Iphone luister, andere keer geen geluid. Geen peil op te trekken.

Dit probleem heb ik ook, meerdere keren per week en ik begin het wel wat zat te worden.
Bij mij gaat de radio uit zichzelf willekeurig van de AUX af, dus geen geluid van de ENG module te horen dan. Moet vaak door het pijltje omhoog in te houden weer terug naar het originele systeem, dan AUX kiezen, dan weer terug switchen. Omdat er onhandig voor gekozen is het pijltje omhoog te moeten gebruiken (waarom niet gewoon de Mute knop! !) dus je internetradiozender weer kwijt..
Net als bellen, volume moet naar standje max, dus na het telefoongesprek als de muziek hervat bloedende trommelvliezen..
Het is 't allemaal nèt niet.

Ik ben wel benieuwd hoe ze dit dan programmeren en of dat ook aan te passen is. Als ze zelf goed hadden getest kwamen ze denk ik vrij snel tot de conclusie dat de pijl omhoog niet ideaal is. Evenals het moeten 'swipen' in het begin scherm, auto's waar dit soort modules worden geïmplementeerd hebben meestal nog niet zo'n high-end swipebaar scherm, dus je klikt constant opties aan die je niet wilt. Voor mijn beroep ben ik user experience designer en ik denk niet dat het mogelijk is maar het lijkt mij dan weer leuk om eens met zo'n partij te kijken hoe ze de user interface kunnen verbeteren. Waarschijnlijk kan dit achteraf niet meer aangepast worden.
*

Bottas
861

  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #235 Gepost op: 9 maart 2024, 15:27:33 »
Na weer een aantal weken gezapig gereden te hebben, deze mooie zonovergoten ochtend de Brera even goed de sporen gegeven.
Alle 235 horses waren nog aanwezig en wakker!
Motor loopt mooi, geen bijgeluiden.
Ik mag content zijn
*

Marcel1979
593

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #236 Gepost op: 9 maart 2024, 15:59:44 »
Ik heb voor de toerrit van morgen mijn lederen bekleding behandeld met Gyeon Q2m leatherset. Had het bij mijn vorige QV ook een aantal keer gebruikt en het resultaat is goed zichtbaar
Nu: 2018 Giulia 2.0T Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV
*

Bottas
861

  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #237 Gepost op: 9 maart 2024, 17:12:39 »
Dat spul ga ik binnenkort ook gebruiken voor mijn stuur en pook.
Moet het eerst nog aanschaffen
*

DanaBanana
784

  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #238 Gepost op: 9 maart 2024, 17:19:16 »
Persoonlijk meer een liefhebber van Gliptone Liquid Leather. De Gentle Cleaner voor een beurtje om het half jaar ofzo. Een daarnaast om de 2 of 3 jaar een keertje met de Intensive Cleaner en Conditioner. https://www.carclean.com/nl/gliptone-liquid-leather-deluxe-kit.html

Maar de Gyeon zal ongetwijfeld ook prima spul zijn.
*

Bottas
861

  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat heb jij aan je Alfa gedaan vandaag?
« Reactie #239 Gepost op: 9 maart 2024, 17:32:20 »
Ik ga het uitproberen, zie wel hoe het resultaat wordt.