!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Fabio
53

  • Type Alfa: Giulietta 1.6 JTDm lounge
  • **
    - Junior Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #780 Gepost op: 8 mei 2014, 21:12:30 »
@ beerhunter
Spijtig, zeker voor een recente Giulietta.
Bij mijn 17" Bridgestone turanza 300 (origineel van fabriek) zijn rolgeluiden op betonwegen en slecht wegdek ook erg aanwezig. Ik heb de indruk dat de wielkasten slecht geïsoleerd zijn. Comfort is wel goed. Als het niet voor het fijne sturen en de wegligging was stak ik er meteen een stille 16" band onder. Ik zou het kunnen doen want heb een setje splinternieuwe Alfa Romeo Sportiva 16" velgen liggen.
Toen de wagen pas nieuw was ging de versnellingsbak soms moeilijk in 1ste. Na 3000 km was dat helemaal voorbij.
Een enkele keer op een verkeersdrempel een draagarm beetje horen piepen.
Tot nu toe is de TomTom Live 2x uitgevallen tijdens het rijden. Startte automatisch weer op en ging verder waar hij gestopt was.
Voor de rest gelukkig geen problemen (11500 km). Alles aan de wagen werkt  tot nu toe perfect en geen kraken of rammelen. Ook geen afwerkingsblunders zoals er bij de 156 wel enkele waren. Met de 156 reed ik wel liever, ook al is de Giulietta beter en een modernere wagen.
*

Cheiron
7

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #781 Gepost op: 13 augustus 2014, 17:52:02 »
Er is eigenlijk maar 1 ding wat mij echt irriteert aan mijn Giulietta, en dat is het compleet waardeloze bereik van de radio.

Wat ik aan mijzelf minder vind; dat ik niet goed heb gekeken toen ik de auto kocht, en nu dus toch een beetje een aux-ingang mis. Een USB stick doet een hoop, maar ik had graag mijn telefoon via AUX aangesloten (of kunnen streamen via bluetooth, maar dat lijkt toch 2 bruggen te ver)
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #782 Gepost op: 13 augustus 2014, 18:20:44 »
Voor bluetooth zijn er oplossingen voor hoor. Zijn ook op deze forum gepost...
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

bekkie
2.758

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #783 Gepost op: 13 augustus 2014, 20:28:13 »
Er is eigenlijk maar 1 ding wat mij echt irriteert aan mijn Giulietta, en dat is het compleet waardeloze bereik van de radio.

Opmerkelijk! Van alle Alfa's die ik heb gehad, heeft mijn Giulietta met afstand het beste bereik. Zelfs diep in Duitsland heb ik nog 3FM.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #784 Gepost op: 13 augustus 2014, 20:41:12 »
Er zijn volgens mij soms wel eens problemen met de aansluiting van de antennevoet. Antennevoet vervangen verhelpt het probleem.
*

desolation
30

  • Type Alfa: Giulietta 1.6 JTDm
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #785 Gepost op: 14 augustus 2014, 15:24:27 »
Klopt, mijne had slechte ontvangst en dan wat later geen GPS meer. Antennevoet vervangen en alles was terug tiptop :)
*

Cheiron
7

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #786 Gepost op: 14 augustus 2014, 15:50:09 »
Er zijn volgens mij soms wel eens problemen met de aansluiting van de antennevoet. Antennevoet vervangen verhelpt het probleem.
Dat hoor ik meer inderdaad. Is dit een klusje dat je zelf kunt doen? Ik heb namelijk zitten kijken, maar zie nergens waar ik een nieuwe voet kan bestellen. Heb nu een vraag bij Van Kouwen uistaan, maar die lukt het niet om mij terug te bellen met een antwoord :(

Citaat
Voor bluetooth zijn er oplossingen voor hoor. Zijn ook op deze forum gepost...
Dat ga ik eens opzoeken. Ik zag wel oplossingen als je geen Blue&Me/RadioNav hebt, maar ben nog geen (werkbare) oplossingen tegengekomen die hier mee samenwerken. Ik vind het ook geen groot probleem (had de auto toch wel gekocht), maar vond het zo stom van mijzelf dat ik er niet op heb gelet.
*

Cheiron
7

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #787 Gepost op: 22 augustus 2014, 14:29:28 »
Vandaag bij van Kouwen geweest voor het radiobereik. De coaxkabel van het dak naar de versterker in de achterklep bleek gebroken. Voetje was geen probleem volgens hem. Ben benieuwd
*

beerhunter
33

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MultiAir
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #788 Gepost op: 9 september 2014, 19:10:38 »
Voor de tweede keer dit jaar bij de dealer geweest voor de niet altijd werkende cruise control, de wederom krakende bestuurdersstoel, het inhouden bij koude motor en een rode melding van een oververhitte koppeling bij het afdalen van een helling  :-\.
Resultaat:
-Haperende cruise control kon niets over gevonden worden (net als bij de MiTo)
-Bestuurdersstoel is al gemodificeerd en zou niet mogen kraken. Weer ingevet. Helaas begon het kraakconcert vandaag alweer in zowel zitting als leuning.
-Nieuwe versnellingsbak software geprogrammeerd, schakelen gaat soepeler maar de fluit in de aandrijflijn is weer terug van weggeweest.
-Geen fouten in de versnellingsbak ECU gevonden, erg vreemd dat er dan wel een rode melding was die niet opgeslagen is.

Nu maar weer terug voor de stoel, de garage gaat nu een case inzetten bij de importeur omdat het de 3e keer is en de stoel al gemodificeerd is.

En als extra begint de sideskirt los te laten aan de bestuurderzijde. [sarcasme mode]Nou ja ze is al 9 maanden oud dus dan mag je wel wat kleine storingen verwachten toch? Het blijft een Italiaanse schone met nukken.[/sarcasme mode]
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #789 Gepost op: 10 september 2014, 09:44:13 »
 :017:
*

QaptainQuark
193

  • Type Alfa: Giulietta 1.4MA
  • ***
    - Alfist
    • pieterleijten.com
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #790 Gepost op: 10 september 2014, 15:31:13 »
Ik heb nu al tijden dat de tweeter in de portier aan de bestuurderskant wegvalt. Knetter irritant, alsof je links even niks hoort. De dealer heeft al 3x gekeken, maar kunnen niks vinden. Ik begin er goed klaar mee te zijn. Is het eenvoudig om achter de radio te komen? Of achter de tweeter in de deur? Tijd om het zelf maar eens op te lossen denk ik.

EDIT: sorry, ik vind net de dropbox met alle manuals :)
Don't be average, be iLektrik And while your at it, like my Dustin Hertz FB-page to keep posted on releases and gigs!
*

bekkie
2.758

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #791 Gepost op: 10 september 2014, 18:23:19 »
Ik heb nu al tijden dat de tweeter in de portier aan de bestuurderskant wegvalt. Knetter irritant, alsof je links even niks hoort. De dealer heeft al 3x gekeken, maar kunnen niks vinden. Ik begin er goed klaar mee te zijn. Is het eenvoudig om achter de radio te komen? Of achter de tweeter in de deur? Tijd om het zelf maar eens op te lossen denk ik.

EDIT: sorry, ik vind net de dropbox met alle manuals :)

10 tegen 1 dat dit een breukje is in de kabelboom tussen deur en carrosserie. Bij mij is dit ooit eens verholpen door een zeer scherpe monteur die eerst een goed keek en nadacht alvorens de hele radio te demonteren. Want een andere dealer wilde zo ongeveer het hele dashboard eruit slopen om alles na te lopen, waarvoor ik vriendelijk bedankt heb.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Stiggy
394

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #792 Gepost op: 10 september 2014, 21:42:50 »
Ik heb nu al tijden dat de tweeter in de portier aan de bestuurderskant wegvalt. Knetter irritant, alsof je links even niks hoort. De dealer heeft al 3x gekeken, maar kunnen niks vinden. Ik begin er goed klaar mee te zijn. Is het eenvoudig om achter de radio te komen? Of achter de tweeter in de deur? Tijd om het zelf maar eens op te lossen denk ik.

EDIT: sorry, ik vind net de dropbox met alle manuals :)
Eeuuh, dat heb ik ook sinds een paar weken! En in de achterportieren doen ze het helemaal niet meer.
Ik heb een lijst met 13 gebreken (incl. deze 2) opgesteld, a.s. vrijdag gaat hij naar de garage.
*

Cheiron
7

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #793 Gepost op: 13 september 2014, 17:52:31 »
Vandaag bij van Kouwen geweest voor het radiobereik. De coaxkabel van het dak naar de versterker in de achterklep bleek gebroken. Voetje was geen probleem volgens hem. Ben benieuwd
En gister heeft de garage de kabel vervangen en heb ik weer een oceaan aan radiostations te ontvangen. Geweldig!

Nu nog het windgeruis van mijn bestuurderskant portier weg, en ik heb echt niets meer te klagen :P Garage kon daar zo snel geen oorzaak voor vinden, en ik ook niet. De rubbers zien er allemaal goed uit en zitten op hun plek..
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #794 Gepost op: 13 september 2014, 19:51:08 »
De feit dat de middenconsole een  :breakcomp: is om open te maken haha.

Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter