!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Stiggy
400

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #795 Gepost op: 13 september 2014, 22:11:01 »
Eeuuh, dat heb ik ook sinds een paar weken! En in de achterportieren doen ze het helemaal niet meer.
Ik heb een lijst met 13 gebreken (incl. deze 2) opgesteld, a.s. vrijdag gaat hij naar de garage.
Er zijn 2 nieuwe tweaters besteld voor voor, maar niet voor achter omdat er daar helemaal geen inzaten (zie apart topic).
*

QaptainQuark
193

  • Type Alfa: Giulietta 1.4MA
  • ***
    - Alfist
    • pieterleijten.com
Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #796 Gepost op: 19 september 2014, 12:04:12 »

Ik heb nu al tijden dat de tweeter in de portier aan de bestuurderskant wegvalt. Knetter irritant, alsof je links even niks hoort. De dealer heeft al 3x gekeken, maar kunnen niks vinden. Ik begin er goed klaar mee te zijn. Is het eenvoudig om achter de radio te komen? Of achter de tweeter in de deur? Tijd om het zelf maar eens op te lossen denk ik.

EDIT: sorry, ik vind net de dropbox met alle manuals :)

10 tegen 1 dat dit een breukje is in de kabelboom tussen deur en carrosserie. Bij mij is dit ooit eens verholpen door een zeer scherpe monteur die eerst een goed keek en nadacht alvorens de hele radio te demonteren. Want een andere dealer wilde zo ongeveer het hele dashboard eruit slopen om alles na te lopen, waarvoor ik vriendelijk bedankt heb.

Uiteindelijk zit het in de connector tussen deur en carroserie. Een beetje wiebelen en ik heb weer goed geluid. Ik ga komend weekend eens kijken of ik het dusdanig kan demonteren dat ik er goed bij kan. Zou goed moeten komen ;-)
Don't be average, be iLektrik And while your at it, like my Dustin Hertz FB-page to keep posted on releases and gigs!
*

beerhunter
33

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MultiAir
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #797 Gepost op: 23 september 2014, 19:33:45 »
Krakende stoel is opgelost. De stoelrails bleken droog te staan  :-[
Hoe dat kan binnen 10 maanden ontgaat me een beetje. In April zou dit al gecontroleerd en opnieuw ingevet zijn. Misschien toch maar smeernippels monteren dan.

Of is dit een controlepunt bij beurten? Olie, oliefilter, luchtfilter, stoelrails smeren.... :D
*

Jakob
200

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 T-Jet
  • ***
    - Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #798 Gepost op: 2 oktober 2014, 14:06:29 »
Nog mensen bij wie het stuur piept(Facelift Giulietta). Ik wacht op een telefoontje van de dealer om te zeggen hoe hij dat gaat oplossen. Het komt echt vanuit het stuur zelf, een beetje het geluid van plastiek op rubber...
*

Dixie
141

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA dist.
  • ***
    - Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #799 Gepost op: 5 oktober 2014, 14:48:29 »
Wat ik persoonlijk ervaar en minder vind is:
- Dat de uitlijning van de carrosserie-delen niet goed is. Bij mij is dat de linker achterportier dieper lag (heb dat zelf kunnen oplossen) en dat één kant van de motorkap, hoger ligt dan de andere kant en niet mooi aansluit met het spatboard + dat de kieren niet evenwijdig is. (schijnt dat de latere versies van 2013 hier geen last meer van hebben). Maar ik vind het ronduit slordig van de Alfa ontwerper en was ook beslist niet nodig geweest.
- Navigatie vind ik ook minder. TomTom en Garmin doet het stukken beter dan de ingebouwde Navtec.
- Start/stop doet het vaker niet (soms helemaal niet) dan wel. (maar ach, how cares ?).
- Midden-armsteun, vind ik bij alle auto's een "vreselijk in de weg ding", dus ook in de Giulietta.
- Verbruik vind ik aan de (te) hoge kant (1 op 12,4 gemiddeld). Zelfs een Porsche Cayman is nog zuiniger (1:12,8) :(
- Vind het ook jammer dat de Alfa ingenieurs bij de Giulietta, niet of nauwelijks op gewichtsbesparing hebben gelet. (maar dan hadden ze waarschijnlijk geen 5 sterren gehad op de NCAP). 1265 Kg massa voor een 1.4 motor is best veel.

Voor de rest, perfecte auto  :13:
*

Franky
193

  • Type Alfa: Giulietta 1.6 jtdm
  • ***
    - Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #800 Gepost op: 6 oktober 2014, 18:19:42 »
Verschil tussen motorkap en spatborden heb ik ook...niks aan te doen.
Distinctive,wit,TomTom,zwart leder,enz...
brp-chip.
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #801 Gepost op: 7 oktober 2014, 17:29:42 »
Hoe krijg jij een verbruik van 1 op 12.9 Dixie??
Ik heb over 3209 km een verbruik van 1 op 13.1. En geloof mij ik geef vaak veel en hard gas vanaf stilstand en in bochten.
Dus vreselijk onzuinig.

Over de laatste 230km dat ik reed heb ik een foto dat ik 1 op 20.4 reed (uiterst zuinig rijden op 80-100 wegen).

En je middenarmsteun kun je in no time verwijderen ;)

Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

Dixie
141

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA dist.
  • ***
    - Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #802 Gepost op: 9 oktober 2014, 12:06:50 »
Ik heb echt geen idee. Ik meet het totaal aantal gereden Km's en deel dat door de hoeveelheid getankte liters. (als ik ga tanken  :great:). Dus ik ga niet van de boordcomputer af.
Het is wel zo dat ik momenteel weinig lange stukken rijd en tja, dan is het logisch dat de auto niet zo zuinig is.
Als ik op een lang stuk 80 Km rijd, dan zal het verbruik ook wel dalen.
De koude dagen komen er weer aan en dan zal de Juul zich ook niet van zijn zuinige kant laten zien.
Ik tank meestal Tango, omdat dit redelijk bij mij in de buurt is, met 14 cent korting (laatst €1.649).
Wellicht is met een ander merk, wat voordeel te halen, (wat zuinigheid betreft). Maar heb dat nog niet uitgeprobeerd.

Kan het eigenlijk ook nog niet goed beoordelen, omdat ik de auto sinds 1 sept. jl. in bezit heb.

(de middenarmsteun, heb ik praktisch altijd omhoog geklapt staan).
*

beerhunter
33

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MultiAir
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #803 Gepost op: 26 november 2014, 15:54:17 »
1 op 12,9 haal ik ook met mijn 1.4MA + TCT als ik heel erg mijn best doe. Meestal is het 1:12,3 tot 1:12,5.
Misschien dat de 18" velgen/banden een negatieve invloed hebben.
*

QaptainQuark
193

  • Type Alfa: Giulietta 1.4MA
  • ***
    - Alfist
    • pieterleijten.com
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #804 Gepost op: 29 december 2014, 10:25:55 »
Wat ik beduidend minder vind is dat ik in dynamic aan het rijden was, en de Giulietta ineens terug naar normal schiet. Allerhande veiligheidssystemen gaan offline, en een fikse ratel in de motor tussen de 1000 en 2000 toeren. Klinkt niet goed!

Vanmiddag even bij Otten parkeren, want hier durf ik niet mee door te rijden.
Don't be average, be iLektrik And while your at it, like my Dustin Hertz FB-page to keep posted on releases and gigs!
*

Fons
390

  • Type Alfa: Spider Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #805 Gepost op: 29 december 2014, 13:30:35 »
Heb geen qiulietta maar was wel op zoek naar een dergelijke wagen.
Wat ik minder vind is dat het geen echte coupe is en die voorkant vind ik niet zo mooi.
Had liever een 3 deurs versie gezien met een mooiere voorkant.
In min zoektocht naar wat anders is de Juul momenteel afgevallen en blijft er over de Brera 1.7, Spider 1.7 of de TT roadster 2.0 TFSI.

Fons
Ducati MTS 1200S abs , Triumph bonneville t120
*

fransje
8

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #806 Gepost op: 5 februari 2015, 11:18:04 »
Ja, de driedeurs Giulietta gaat er helaas nooit komen. Maar dat is wel bij meer wagens het geval; denk bijvoorbeeld aan de C4. Wil je die auto's een beetje met elkaar vergelijken, kom je al snel bij de vijf deurs variant uit. Qua motovermogen vind ik die toch wel een tikkeltje minder power dan de Alfa hebben en is ook bepaald niet aantrekkelijk voor leaserijders met een bijtelling van 25%. Voor mij was de keus voor de Giuletta dan ook snel gemaakt. Wat ik minder aan mijn Giuletta vind, is de prijs. Het is toch een redelijk prijzig wagentje; dan had ik beter via autoscout een tweedehands Citroen C4 kunnen kopen. Maargoed, ik vind de Giuletta zijn geld zeker waard en heb nog niet veel minpunten kunnen ontdekken.
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #807 Gepost op: 5 februari 2015, 14:14:11 »
Citaat van: fransje op  5 februari 2015, 11:18:04
Citaat van: fransje op  5 februari 2015, 11:18:04
Wat ik minder aan mijn Giuletta vind, is de prijs. Het is toch een redelijk prijzig wagentje; dan had ik beter via autoscout een tweedehands Citroen C4 kunnen kopen.

Alfa wil dolgraag premium gaan, dat geldt dan natuurlijk ook voor de prijzen.......
*

beerhunter
33

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MultiAir
  • *
    - Startende Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #808 Gepost op: 22 april 2015, 15:57:53 »
En ik mag weer terug naar de dealer....ze begint onderdelen te verliezen.
Vorige week op de snelweg begon er bij de voorruit iets te klapperen en een paar seconden later scheurde het voorruit rubber rechtsvoor van onder naar boven los. Ik ben nog gestopt op de vluchtstrook en heb het rubber dat nog net vastzat er maar afgehaald.
Thuis heb ik de andere rubbers gechecked en die zijn ook in verregaande staat van ontbinding, en dat al na 1,5 jaar...

Als ik naar de constructie kijk dan lijkt het erop dat er een nieuwe voorruit in mag. Ik denk dat ik de garantie maar ga verlengen, als de kwaliteit van de andere onderdelen ook zo is ben ik bang dat ik dat echt nodig ga hebben.

*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Wat vind je minder aan je Giulietta?
« Reactie #809 Gepost op: 22 april 2015, 18:05:51 »
Heb je de Giulietta nieuw of 2e hands?
Heb dit nog nooit gelezen over een Giulietta namelijk.
Misschien de ruit al een keer vervangen geweest zonder weet ervan?
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter