!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Fons
390

  • Type Alfa: Spider Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Wrappen achterlicht versus APK
« Gepost op: 1 februari 2015, 18:51:19 »
Ik heb in de familie wat discussie of het toegestaan is om achterlichten te wrappen.
Het betreft hier een transparante light smoke kleur .
Volgens mij wordt een wagen afgekeurd tijdens de APK en dan heb ik het nog niet over de politie .

Is het toegestaan of niet ?

Fons
Ducati MTS 1200S abs , Triumph bonneville t120
*

Pinda
244

  • Type Alfa: 156 1.9 JTD 16v SW
  • ***
    - Alfist
Re: Wrappen achterlicht versus APK
« Reactie #1 Gepost op: 1 februari 2015, 19:01:33 »
Die is simpel: Verlichting mag op geen enkele wijze veranderd worden, maakt niet uit op welke manier.


De glazen van de lichtarmaturen mogen niet zodanig zijn beschadigd, gerepareerd of bewerkt dat de lichtopbrengst en het lichtbeeld dan wel de functie nadelig worden beïnvloed. Hierbij is het bepaalde in Aanvullende permanente eisen, artikel 128, van toepassing.

Bron: http://handboek.rdw.nl/regelgeving/apk/Personenautos/Lichten,%20lichtsignalen%20en%20retroreflecterende%20voorzieningen/Werking%20en%20toestand%20toegestane%20lichten%20en%20retroreflectoren/Paginas/default.aspx
*

Fons
390

  • Type Alfa: Spider Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Wrappen achterlicht versus APK
« Reactie #2 Gepost op: 2 februari 2015, 09:28:27 »
Top, daar heb ik wat aan Pinda.
Staat inderdaad duidelijk omschreven dat verven , plakken etc niet is toegestaan en dit een punt van afkeur is.

Men wilde de achterlichten van een brera spider licht getint wrappen .
Bovenstaande bevestigd mijn mening.

Fon
Ducati MTS 1200S abs , Triumph bonneville t120