!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zwakke voorruit
« Gepost op: 14 februari 2011, 12:10:34 »
Dit heb nog niet eerder meegemaakt. Vanmorgen een steentje tegen mijn voorruit, gelijk een barst van 25 cm:( De inslag van het steentje was echt niet hard. Ik heb in het verleden wel eens een barst gehad maar dat kwam mede door steenslag in combinatie met kou/warmte. Ook wel vaker een steentje tegen de voorruit gehad waar ik niets van merkte of te zien was. Nu 1 steen= 1 barst, zou de ruit zwakker zijn??? Woensdag komt de nieuwe ruit.
Gemarkeerd als beste antwoord door Gepost op 24 april 2024, 13:38:36
*

rsh_scuderia
197

  • ***
    - Alfist
  • Annuleer Beste antwoord
  • Zwakke voorruit
    « Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2011, 12:24:50 »
    De ruit zal zeker niet zwakker zijn dan andere ruiten.
    Dit is bijna onmogelijk.
    Wel is de ene auto wat gevoeliger voor steenslag dan de andere. Met name als een ruit nogal recht staat, zoals bijvoorbeeld een Mini heeft.
    Het kan zijn dat de ruit al een klein pitje heeft gehad, of dat de ruit precies geraakt is door het steentje op een hoekje. Dat kan al erg snel vervelend zijn.

    Vanochtend op de A6 ook een steentje op mijn vooruit gehad. Door de stroomlijn van mijn Grande Punto ging deze weliswaar met veel geluid gepaard, maar ook relatief snel weer van mijn auto af...
    *

    driftend
    491

    • ****
      - Senior Alfist
    Zwakke voorruit
    « Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2011, 12:36:28 »
    is helemaal afhankelijk van de hoek dat het steentje de ruit raakt, en de vorm van het steentje. Heeft erg weinig te maken met de ruit zelf hoor.
    *

    fjodor
    362

    • ****
      - Senior Alfist
    Zwakke voorruit
    « Reactie #3 Gepost op: 14 februari 2011, 17:49:13 »
    in iedere ruit zit wel een zwak plek
    "The Alfa virus. No medication can cure it. Only owning the car can help ease it
    *

    yvesart
    1.078

    • *****
      - Super Alfist
      • http://www.flitsservice.nl
    Zwakke voorruit
    « Reactie #4 Gepost op: 14 februari 2011, 18:11:05 »
    ik denk dat je gewoon pech hebt gehad.. [ ik weet niet wat je snelheid was, maar boven de 200 kan ook meespelen ;) ]
     
    ik heb de afgelopen weken al heel wat steentjes op de ruit van m'n VW gehad.. de ene doet niets.. de volgende is een diepe put.. etc. etc. [eentje zit nu precies voor m'n neus :rolleyes:]
    Zwakke voorruit
    « Reactie #5 Gepost op: 14 februari 2011, 18:53:12 »
    Dank voor de info, zullen het maar op een samenloop van omstandigheden houden dan.