!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

jt
209

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • ***
    - Alfist
(Kleine) Foto meeting, datum nog onbekend
« Gepost op: 7 maart 2023, 16:58:13 »
Beste Alfsiten,

Allereerst corrigeer mij als dit niet op het forum mag dan zal ik dit zsm verwijderen, dit is niet bedoeld als reclame!

Ongetwijfeld zijn er een heel aantal mensen op dit forum die elke dag met een dikke grijns naar hun auto toe lopen. Gelukkig is dit ook bij mij het geval met mijn Giulietta. Na een paar maanden en wat denkwerk, lijkt het mij dan ook erg leuk om iets extra’s voor die mensen die hetzelfde als mij hebben te doen. Ik fotografeer namelijk wat voor de hobby(vraag hier dus geen geld voor) en zo af en toe zet ik ook een auto op de foto. Nu lijkt het mij erg leuk om met een klein clubje alfsiten(5-6 personen) een dag langs mooie plekken te rijden en hier jullie auto’s op de foto te zetten, rijdend, silt staand alles is mogelijk wat mij betreft.
Ik heb zelf nog geen concrete locaties, maar vind het zelf niet erg om een eindje hiervoor te rijden. Ik kom zelf namelijk uit het hoge noorden….
Elke alfa is wat mij betreft welkom en dit is puur ff kijken als er mensen zijn die dit ook wel leuk lijken. Zoals ik eerder al zei ik vraag hier geen geld voor, noch compensatie omdat ik het zelf ook veel te leuk vindt. Het is niet de bedoeling dat dit bijv verkoop foto’s worden natuurlijk of achter mijn rug om geld aan verdiend wordt;). Maar dat dit echte mooie foto’s worden die men bij wijze van spreken op kan hangen aan de muur.

Eerst wil ik eens peilen of er interesse is en zoja zal ik nader bericht doen hoe ik het voor ogen heb. Suggesties zijn altijd van harte welkom!

Voor een grote impressie van wat voor foto’s ik maak zie deze link: https://jonahbakkerfotogra.wixsite.com/my-site/automitive

Hieronder ook nog 2 snelle foto’s.




Groeten Jonah
Mijn alfa: Giulietta  1.4 MA TCT 2011
*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: (Kleine) Foto meeting, datum nog onbekend
« Reactie #1 Gepost op: 7 maart 2023, 17:07:54 »
Best een leuk initiatief. Hoewel ik er zelf dan weer niet echt behoefte aan heb. Maar suggesties voor leuke locaties heb ik dan weer wel: Lauwersoog natuurlijk, maar bijvoorbeeld ook de weg van Holten naar Holtenberg (Sallandse Heuvelrug). Pas geleden gereden en is een leuke weg en mooie omgeving.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

PeeJay
34

  • Type Alfa: Stelvio Quadrifoglio
  • *
    - Startende Alfist
Re: (Kleine) Foto meeting, datum nog onbekend
« Reactie #2 Gepost op: 7 maart 2023, 17:39:58 »
Leuk initiatief... weer eens wat anders .. ;-))   Zolang het op/rond de Veluwe is dan wil/kan ik wel van de partij zijn. Er zijn diverse mooie plekjes beschikbaar op/rond de Veluwe. In Park Zypendaal in Arnhem bijvoorbeeld (foto), maar ook rond Apeldoorn (Hoog Soeren) en gebouw A van Radio Kootwijk zijn 'fotogeniek' net als de Ginkelse Heide bij Ede.

Er staat bij ons ook een rood duiveltje op de oprit (MiTo 1.4 MA TCT Veloce)
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: (Kleine) Foto meeting, datum nog onbekend
« Reactie #3 Gepost op: 7 maart 2023, 17:46:45 »
Lijkt me heel leuk eens wat professionele foto's te hebben, ik doe graag mee.
Woon zelf in Harderwijk (en vaak Elspeet) dus locatie Veluwe zoals @PeeJay kan ik me goed in vinden.
Mooie locaties hier, inderdaad Kootwijk (bijv. Pomphulweg) of de bossen en heide rond Vierhouten zijn mooi.
Maar locatie wat verderop geen probleem hoor, daar is wel uit te komen, ik volg dit met belangstelling.
*

GT1986
1.180

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: (Kleine) Foto meeting, datum nog onbekend
« Reactie #4 Gepost op: 7 maart 2023, 18:31:40 »
Ben er ook graag bij, leuk initiatief! De Veluwe is inderdaad een mooie locatie.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

jt
209

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • ***
    - Alfist
Re: (Kleine) Foto meeting, datum nog onbekend
« Reactie #5 Gepost op: 7 maart 2023, 18:57:09 »
Leuk de intresse!! Zie de veluwe zeer zeker als een kans hebber! Indd een zeer mooie plek!
Mijn alfa: Giulietta  1.4 MA TCT 2011
*

Taeke
433

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: (Kleine) Foto meeting, datum nog onbekend
« Reactie #6 Gepost op: 7 maart 2023, 19:01:25 »
Super idee, ik sluit me graag aan waar dan ook.... Een stukje rijden is altijd leuk  :13:
*

LeonAlfa
753

  • Type Alfa: giulietta 1.6jtdm
  • *****
    - Super Alfist
Re: (Kleine) Foto meeting, datum nog onbekend
« Reactie #7 Gepost op: 7 maart 2023, 19:35:00 »
leuk idee hoor, is iemand van jullie wel eens op die locatie met dat watervalletje in spa(belgie) geweest trouwens voor een fotoshoot?
Seat leon 1m tdi @ 280pk,
vw golf gtd, Ford focus st line,
nu >Alfa Giulietta 1.6jtdm.
*

Rubyroo
170

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm
  • ***
    - Alfist
Re: (Kleine) Foto meeting, datum nog onbekend
« Reactie #8 Gepost op: 7 maart 2023, 19:55:43 »
Ik heb ook interesse!
Opel Corsa 1.4 > Seat Leon 1.6 TDI > Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm
*

Bottas
841

  • *****
    - Super Alfist
Re: (Kleine) Foto meeting, datum nog onbekend
« Reactie #9 Gepost op: 7 maart 2023, 21:25:54 »
Een mooi idee!
Ik doe graag mee, en stel de auto ter beschikking .
De locatie is mij om het even, wel graag op een zaterdag.
*

GTlife
382

  • Type Alfa: Alfa GT Blackline Rubino
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
  • Less yap, more brap
Re: (Kleine) Foto meeting, datum nog onbekend
« Reactie #10 Gepost op: 7 maart 2023, 22:13:17 »
Klinkt gaaf dus ik houd me aanbevolen! Woon zelf in het noordoosten maar toevallig genoeg is mijn hobby autorijden dus een stukje op pad is geen probleem.

Als het maar mooi weer is 😁 dus wellicht als het voorjaar voor de deur staat?
*

jt
209

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • ***
    - Alfist
Re: (Kleine) Foto meeting, datum nog onbekend
« Reactie #11 Gepost op: 9 maart 2023, 20:38:41 »
Nou even wat aan het zoeken geweest en met de suggesties aan de slag gegaan. In eerste instantie voor allemaal publiekelijk toegankelijke locaties gekozen. Radio Kootwijk bijv is op google maps te zien dat daar helaas niet meer echt dichtbij te komen is met de auto(ivm een paal). Dus met wat werk misschien wel wat mogelijk, maar eerst begin ik ff simpel.
In eerste instantie heb ik dit voor ogen:
Als datum wanneer het voorjaar hopelijk mooi onderweg is. Dus begin/midden mei.
-Als eerste foto's maken op de weg van Holten naar Holterberg, dit lijkt een mooie rechte weg pal naast de heide(zie foto). Dit zou hem erg geschikt maken voor wat mooie rijdende foto's van de bolides. Ook met evt wat gekke capriolen waar ik in de achterbank zit en foto van een rijdende foto maak, dat kunnen we in het moment bekijken. En credits naar @Robert69 voor de tip. 


-Als 2e naar de Veluwezoom waar ook een mooie weg doorheen loopt. Tevens de enige locatie waar ik zelf al ben geweest. Hier zijn de wegen wat bochtiger en dus leuker om te rijden. Maar dat maakt het ook erg geschikt om stilstaand foto's te maken. Genoeg parkeergelegenheid dat als uitvalsbasis gebruikt kan worden. Onderstaande foto's weer als impressie.



Als laatste een spoorbrug vlakbij Arnhem, ik vindt het een heel mooi klassiek beeld en in mijn ogen een erg mooie achtergrond plus het voordeel van een dijkweggetje. Ook loopt er een kleine betonnen tunnel onderlangs wat ook een leuk effect oplevert. Ook weer onderstaand een impressie.


Dit alles is een tourtje van 150km(los van de afstand naar het begin plek, maar naar mijn mening een hele mooie set aan locaties. Hoor graag wat jullie denken. Ga er echter wel vanuit dat dit toch al gauw een hele dag plezier wordt met 5 a 6 auto's(waar we zo te lezen redelijk op kunnen komen). Hoe en wat wat dat betreft is nader te bepalen(eten etc.)
Boven in staat een pol, als de geïnteresseerden deze in zouden willen vullen dan heb ik een globaal een idee wie wat als dag als voorkeur heeft. Door de weeks zal wss moeilijker worden denk ik voor iedereen, maar is het vaak op alle plekken wel wat rustiger. En andersom.
Mijn alfa: Giulietta  1.4 MA TCT 2011
*

Bottas
841

  • *****
    - Super Alfist
Re: (Kleine) Foto meeting, datum nog onbekend
« Reactie #12 Gepost op: 9 maart 2023, 21:35:19 »
Hele mooie locaties, en een leuke rit daar om heen.
Ik doe mee met een witte Brera, als dat mogelijk is.
*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: (Kleine) Foto meeting, datum nog onbekend
« Reactie #13 Gepost op: 10 maart 2023, 07:24:14 »
Als je dan toch naar Arnhem gaat, kun je net zo goed even doorrijden naar Beek-Ubbergen / Berg en Dal voor een stukje 'hooggebergte' en een verdwaalde haarspeldbocht. Vervolgens een stukje Zevenheuvelenweg is natuurlijk ook leuk
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

GT1986
1.180

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: (Kleine) Foto meeting, datum nog onbekend
« Reactie #14 Gepost op: 12 maart 2023, 16:04:45 »
Citaat van: jt op  9 maart 2023, 20:38:41
Citaat van: jt op  9 maart 2023, 20:38:41
Als laatste een spoorbrug vlakbij Arnhem, ik vindt het een heel mooi klassiek beeld en in mijn ogen een erg mooie achtergrond plus het voordeel van een dijkweggetje. Ook loopt er een kleine betonnen tunnel onderlangs wat ook een leuk effect oplevert. Ook weer onderstaand een impressie.


Je hebt mooie locaties uitgezocht! Vwb de spoorbrug; ik woon op nog geen kilometer afstand en kan je verzekeren dat foto’s maken op het dijkweggetje zelf geen optie is. Er rijdt namelijk aardig wat verkeer overheen. Dat zou dus gevaarlijke situaties opleveren.

Er zijn wel wat zijpaadjes (zoals te zien op je foto) en daar is wel eea mogelijk.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)