!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Italia a Zandvoort, zondag 3 juli, Circuit Zandvoort.
« Reactie #180 Gepost op: 30 juni 2016, 11:15:02 »
Vorig jaar met vrij rijden echt goed gas kunnen geven. Denk dat we met 30 auto's waren. Maar goed, dit was toen wel met de Abarth club waar maar een paar snelle Alfa's bij waren ingedeeld, evenals paar Ferrari's en Lamborghini's. Pas later op de dag mocht de rest van de Alfa's en dat was goed druk.

Wel bizar dat je tussen een paar Ferrari's en lambo's ingedeeld werd, daarentegen voor jezelf wel leuk natuurlijk. Met Abarthjes zit je mooi in dezelfde klasse, niks mis mee. :)

30 lijkt me aardig te doen, zeker na een poosje als uit elkaar bent gereden. Zag elders voorbijkomen dat er ooit met 100 is gereden, dat lijkt me toch wel erg druk te worden.  :rolleyes:
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

alfata
3.416

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Italia a Zandvoort, zondag 3 juli, Circuit Zandvoort.
« Reactie #181 Gepost op: 30 juni 2016, 11:28:35 »
Vorig jaar met vrij rijden echt goed gas kunnen geven. Denk dat we met 30 auto's waren. Maar goed, dit was toen wel met de Abarth club waar maar een paar snelle Alfa's bij waren ingedeeld, evenals paar Ferrari's en Lamborghini's. Pas later op de dag mocht de rest van de Alfa's en dat was goed druk.

Wel bizar dat je tussen een paar Ferrari's en lambo's ingedeeld werd, daarentegen voor jezelf wel leuk natuurlijk. Met Abarthjes zit je mooi in dezelfde klasse, niks mis mee. :)

30 lijkt me aardig te doen, zeker na een poosje als uit elkaar bent gereden. Zag elders voorbijkomen dat er ooit met 100 is gereden, dat lijkt me toch wel erg druk te worden.  :rolleyes:

Ja de sessies later op de dag waren flink drukker. Blij dat ik daar niet tussen reed.
Het grappige is, die Lambo's en Ferrari's zijn op de lange stukken veel sneller, maar gezien Zandvoort veel bochtenwerk is, viel het snelheidsverschil heel erg mee. Misschien ook wel door de voorzichtigheid van de Lambo en Ferrari rijders.

Hier nog een schoonheidsfoutje van mij vorig jaar:
https://www.youtube.com/watch?v=Web-I20Esh0

Echt uitkijken bij de Audi S bocht. 
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

alfata
3.416

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Italia a Zandvoort, zondag 3 juli, Circuit Zandvoort.
« Reactie #182 Gepost op: 30 juni 2016, 11:36:02 »
Hier nog een video van de sessie destijds. Ik begin volgens mij helemaal vooraan (zwarte abarth, rode stickers) vanaf 4.15 min rijdt hij achter mij:


https://www.youtube.com/watch?v=t7KK3x-qqmk
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
Re: Italia a Zandvoort, zondag 3 juli, Circuit Zandvoort.
« Reactie #183 Gepost op: 30 juni 2016, 11:42:47 »
Heb even teruggekeken waar wij vorig jaar waren ingedeeld en hoeveel auto's er totaal ingeschreven waren. 1e sessie 119, 2e sessie 127, 3e sessie 135...

Thomas, jij hebt waarschijnlijk in de Sportklasse gereden, maar daarvoor waren er toch ook 83 auto's voor ingeschreven (w.o. de Lambo's). Er staan ook Abarthrijders in een Toerklasse sessie met 127 inschrijvingen....Kortom, het was gewoon erg druk vorig jaar.
*

Wout Evers
29

  • Type Alfa: Mito Distinctive
  • *
    - Startende Alfist
Re: Italia a Zandvoort, zondag 3 juli, Circuit Zandvoort.
« Reactie #184 Gepost op: 30 juni 2016, 11:45:00 »
Hi Frankie,
Ik heb alleen mail van Italia a zantvoort zojuist gekregen met tijdschema, baanregels en kaart waar we staan.
Van jou heb ik volgens mij nog geen kaartjes ontvangen...

Hoor graag van je.
*

Wout Evers
29

  • Type Alfa: Mito Distinctive
  • *
    - Startende Alfist
Re: Italia a Zandvoort, zondag 3 juli, Circuit Zandvoort.
« Reactie #185 Gepost op: 30 juni 2016, 11:46:26 »
Excuses, heb ze wel, ze stonden onder Junk Email.
*

alfata
3.416

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Italia a Zandvoort, zondag 3 juli, Circuit Zandvoort.
« Reactie #186 Gepost op: 30 juni 2016, 12:13:07 »
Heb even teruggekeken waar wij vorig jaar waren ingedeeld en hoeveel auto's er totaal ingeschreven waren. 1e sessie 119, 2e sessie 127, 3e sessie 135...

Thomas, jij hebt waarschijnlijk in de Sportklasse gereden, maar daarvoor waren er toch ook 83 auto's voor ingeschreven (w.o. de Lambo's). Er staan ook Abarthrijders in een Toerklasse sessie met 127 inschrijvingen....Kortom, het was gewoon erg druk vorig jaar.

Kun je zien hoe je beeld vervormd. Vooraan starten is het devies!  :13:
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Italia a Zandvoort, zondag 3 juli, Circuit Zandvoort.
« Reactie #187 Gepost op: 30 juni 2016, 12:53:33 »
Leuk om die filmpjes te zien, was absoluut niet druk op de baan bij jou zeg.

Wel knap dat je daar in de binnenbocht even van de baan weet te raken.   :steeringwheel:

Zie net dat je vlak daarvoor wat over de curb heen stuiterde, dus dat verklaar het 1 en ander.   ;D
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

ducati 1098
243

  • Type Alfa: 159 ti
  • ***
    - Alfist
Re: Italia a Zandvoort, zondag 3 juli, Circuit Zandvoort.
« Reactie #188 Gepost op: 30 juni 2016, 12:54:18 »
tickets uitgeprint
Toppie Frank.
*

alfata
3.416

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Italia a Zandvoort, zondag 3 juli, Circuit Zandvoort.
« Reactie #189 Gepost op: 30 juni 2016, 13:35:16 »
Leuk om die filmpjes te zien, was absoluut niet druk op de baan bij jou zeg.

Wel knap dat je daar in de binnenbocht even van de baan weet te raken.   :steeringwheel:

Zie net dat je vlak daarvoor wat over de curb heen stuiterde, dus dat verklaar het 1 en ander.   ;D

Kan je vertellen dat het aardig paniek was in de auto. De auto had door fading gewoon 0,0 remkracht. Je verwacht te vertragen, maar je gaat gewoon even hard rechtdoor. Dat is best eng. Vond dat ik hem nog aardig heb gehouden. Wel verloor ik een naafkapje, die de marshalls aan het einde van de dag speciaal voor mij uit de grindbak hebben gevist. Top service. Dit jaar even toeteren in die bocht als bedankje.  :great:
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Italia a Zandvoort, zondag 3 juli, Circuit Zandvoort.
« Reactie #190 Gepost op: 30 juni 2016, 13:46:07 »
Leuk om die filmpjes te zien, was absoluut niet druk op de baan bij jou zeg.

Wel knap dat je daar in de binnenbocht even van de baan weet te raken.   :steeringwheel:

Zie net dat je vlak daarvoor wat over de curb heen stuiterde, dus dat verklaar het 1 en ander.   ;D

Kan je vertellen dat het aardig paniek was in de auto. De auto had door fading gewoon 0,0 remkracht. Je verwacht te vertragen, maar je gaat gewoon even hard rechtdoor. Dat is best eng. Vond dat ik hem nog aardig heb gehouden. Wel verloor ik een naafkapje, die de marshalls aan het einde van de dag speciaal voor mij uit de grindbak hebben gevist. Top service. Dit jaar even toeteren in die bocht als bedankje.  :great:

Hoop dat ik daar weinig/geen last van krijg, want dat lijkt me inderdaad niet prettig. Morgenochtend worden m'n nieuwe blokjes gemonteerd, die zouden er theoretisch minder last van moeten hebben, hopelijk in de praktijk ook.  :)

Waren je banden erg afgeragd trouwens of viel het mee?

G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
Re: Italia a Zandvoort, zondag 3 juli, Circuit Zandvoort.
« Reactie #191 Gepost op: 30 juni 2016, 13:55:29 »
hoop dat ze goed ingeremd zijn voor je het circuit op gaat.... :rolleyes:
*

alfata
3.416

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Italia a Zandvoort, zondag 3 juli, Circuit Zandvoort.
« Reactie #192 Gepost op: 30 juni 2016, 13:56:47 »
Leuk om die filmpjes te zien, was absoluut niet druk op de baan bij jou zeg.

Wel knap dat je daar in de binnenbocht even van de baan weet te raken.   :steeringwheel:

Zie net dat je vlak daarvoor wat over de curb heen stuiterde, dus dat verklaar het 1 en ander.   ;D

Kan je vertellen dat het aardig paniek was in de auto. De auto had door fading gewoon 0,0 remkracht. Je verwacht te vertragen, maar je gaat gewoon even hard rechtdoor. Dat is best eng. Vond dat ik hem nog aardig heb gehouden. Wel verloor ik een naafkapje, die de marshalls aan het einde van de dag speciaal voor mij uit de grindbak hebben gevist. Top service. Dit jaar even toeteren in die bocht als bedankje.  :great:

Hoop dat ik daar weinig/geen last van krijg, want dat lijkt me inderdaad niet prettig. Morgenochtend worden m'n nieuwe blokjes gemonteerd, die zouden er theoretisch minder last van moeten hebben, hopelijk in de praktijk ook.  :)

Waren je banden erg afgeragd trouwens of viel het mee?

Je banden gaan wel hard ja, maar echt afgeragd, nee dat niet.
Ik ga dit jaar wel weer vlot rond als het kan, maar die Audi S bocht doe ik gewoon echt even rustig aan. Je komt daar met een noodvaart aan en die bocht is echt max 50km/ph.
Tevens, vorig jaar was mijn eerste keer Zandvoort dus kende het circuit nog niet heel goed. Dit gebeurde gelijk in de tweede ronde. Daarna ging gelijk al een stuk beter.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Italia a Zandvoort, zondag 3 juli, Circuit Zandvoort.
« Reactie #193 Gepost op: 30 juni 2016, 14:21:19 »
hoop dat ze goed ingeremd zijn voor je het circuit op gaat.... :rolleyes:

Ben me al druk aan het inlezen hoe -en wat, maar van wat ik er inmiddels van heb begrepen is het belangrijk om er een keer goed warmte in te brengen, in het volledige blok en dus niet alleen de toplaag. Ofwel, een aantal keer achter elkaar goed doorremmen, zeg van 120 naar 30. Dit een keer of 10 herhalen en daarna even een kwartier uitrijden met zo min mogelijk remmen om de boel te laten afkoelen. Andere optie is op de snelweg de rem er op houden terwijl je gas blijft geven.

En tja, of dat voldoende is om ze Zondag al optimaal te laten presteren weet ik niet, ik kan daar niet direct iets over vinden. De inremprocedure zoals hierboven beschreven zou voldoende moeten zijn voor wat ik tot nu heb kunnen vinden, niemand heeft het over het vervolg.

Dat inremmen was ik van plan om Vrijdag direct te doen, vervolgens heb ik Zaterdag nog en uiteraard de rit naar Zandvoort zelf.

*Edit: net m'n garage gebeld en is geen enkel probleem, het inremmen is belangrijk, maar zodra gedaan zijn de blokken er gewoon klaar voor.  :13:
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Italia a Zandvoort, zondag 3 juli, Circuit Zandvoort.
« Reactie #194 Gepost op: 1 juli 2016, 19:01:23 »
die 2de optie mag je vergeten....