!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Paul
1.849

  • ******
    Presidente - Super Alfist
SSL beveiligde verbinding via HTTPs is live.
« Gepost op: 20 januari 2019, 21:25:24 »
Het was al een lang en veel verzochte aanpassing. Namelijk een SSL beveiliging. SSL staat voor Secure Socket Layer en zorgt ervoor dat je account gegevens, de privé berichten en eigenlijk alles wat binnen ons club-forum gebeurt via een beveiligde verbinding gaat die je gegevens beschermt. Het was nog even flink zoeken naar een goede oplossing, maar we hebben er voor elkaar! Het kan zijn dat een enkele pagina nog niet helemaal lekker loopt, stuur mij dan gerust een bericht en dan kijken we ernaar!

Test het allemaal gerust nog eventjes en als je iets vind dan hoor ik het graag.
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Re: SSL beveiligde verbinding via HTTPs is live.
« Reactie #1 Gepost op: 25 januari 2019, 12:37:45 »
Ha Paul, het viel mij op dat niet alle pagina's beveiligd zijn. De homepage wel, maar zodra ik op een forumpost klik is de beveiligde verbinding weg.

Kan aan mij liggen. Misschien iets om nog naar te kijken?

Cordiali saluti,
B.
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive
*

Paul
1.849

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: SSL beveiligde verbinding via HTTPs is live.
« Reactie #2 Gepost op: 25 januari 2019, 13:21:56 »
Ha Paul, het viel mij op dat niet alle pagina's beveiligd zijn. De homepage wel, maar zodra ik op een forumpost klik is de beveiligde verbinding weg.

Kan aan mij liggen. Misschien iets om nog naar te kijken?

Cordiali saluti,
B.
Hi B!
Dat kan kloppen , maar dat is soms ook omdat er content in iemands post vanaf een extern site word geladen. Dat kan gebeuren bij een forum omdat iedereen iets zelf kan plaatsen en omdat het externe content is kan ons certificaat hier niet voor garant staan.

Maar gelukkig heeft dit niets te maken met de veiligheid van de website, de formulieren om iets te plaatsen, de login pagina, registratie pagina etc zijn wel allemaal veilig.

Gr. Paul
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Re: SSL beveiligde verbinding via HTTPs is live.
« Reactie #3 Gepost op: 25 januari 2019, 13:31:34 »
Ha Paul, het viel mij op dat niet alle pagina's beveiligd zijn. De homepage wel, maar zodra ik op een forumpost klik is de beveiligde verbinding weg.

Kan aan mij liggen. Misschien iets om nog naar te kijken?

Cordiali saluti,
B.
Hi B!
Dat kan kloppen , maar dat is soms ook omdat er content in iemands post vanaf een extern site word geladen. Dat kan gebeuren bij een forum omdat iedereen iets zelf kan plaatsen en omdat het externe content is kan ons certificaat hier niet voor garant staan.

Maar gelukkig heeft dit niets te maken met de veiligheid van de website, de formulieren om iets te plaatsen, de login pagina, registratie pagina etc zijn wel allemaal veilig.

Gr. Paul

Kijk eens aan, helemaal super. Dan kunnen wij bij deze concluderen dat wij met vol vertrouwen veilig kunnen kletsen op het forum!
AVG-PROOF
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive
*

jwq
2.621

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: SSL beveiligde verbinding via HTTPs is live.
« Reactie #4 Gepost op: 25 januari 2019, 18:07:00 »
Kan aan mij liggen, maar ik kan momenteel geen forum overzicht meer zien ? dus als het ware de root directory .....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

jwq
2.621

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: SSL beveiligde verbinding via HTTPs is live.
« Reactie #5 Gepost op: 25 januari 2019, 18:11:03 »
Inmiddels een keer uitgelogd en opnieuw ingelogd, en nu kan ik wel overzicht zien  .....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Paul
1.849

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: SSL beveiligde verbinding via HTTPs is live.
« Reactie #6 Gepost op: 25 januari 2019, 18:13:31 »
Inmiddels een keer uitgelogd en opnieuw ingelogd, en nu kan ik wel overzicht zien  .....
Dat was inderdaad wat ik je had willen adviseren. Vaak is dat dan nog een oude cache (tijdelijk website geheugen) wat er voor zorgt dat je de "root" niet kan zien. Fijn dat het al opgelost is @jwq
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

MysteryAngel
2.707

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: SSL beveiligde verbinding via HTTPs is live.
« Reactie #7 Gepost op: 25 januari 2019, 18:15:02 »
Ik krijg soms wel een melding voordat een post verzonden wordt,
dat het niet beveiligd is.
Kan zijn dat dit inderdaad te maken heeft met extern content zoals foto´s in het topic.
*

Paul
1.849

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: SSL beveiligde verbinding via HTTPs is live.
« Reactie #8 Gepost op: 25 januari 2019, 18:18:03 »
Ik krijg soms wel een melding voordat een post verzonden wordt,
dat het niet beveiligd is.
Kan zijn dat dit inderdaad te maken heeft met extern content zoals foto´s in het topic.
Dit is inderdaad een bekend fenomeen bij ons. We weten nog niet precies waarom de melding komt, omdat het formulier wel degelijk veilig is. Het heeft niet iets te maken met eventuele externe content :) Als je drukt op "ja" dat het formulier wel veilig is, dan wordt je reactie/post ook gewoon keurig geplaatst.
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

Alfred
20

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT Dist
  • *
    - Startende Alfist
Re: SSL beveiligde verbinding via HTTPs is live.
« Reactie #9 Gepost op: 25 januari 2019, 21:18:47 »
Het is nu niet meer mogelijk in te loggen met Tapatalk. Krijg netwerk error. Kan dit hersteld worden?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir TCT Distinctive | Grigio Magnesio | Leder Sport Rood | Pack Business | Pack Business Plus (Bi-xenon) | Pack Sport 2
*

MysteryAngel
2.707

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: SSL beveiligde verbinding via HTTPs is live.
« Reactie #10 Gepost op: 30 januari 2019, 18:17:01 »
Ik krijg soms wel een melding voordat een post verzonden wordt,
dat het niet beveiligd is.
Kan zijn dat dit inderdaad te maken heeft met extern content zoals foto´s in het topic.
Dit is inderdaad een bekend fenomeen bij ons. We weten nog niet precies waarom de melding komt, omdat het formulier wel degelijk veilig is. Het heeft niet iets te maken met eventuele externe content :) Als je drukt op "ja" dat het formulier wel veilig is, dan wordt je reactie/post ook gewoon keurig geplaatst.

Probleem met het formulier lijkt te zijn opgelost. ;)
*

Paul
1.849

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: SSL beveiligde verbinding via HTTPs is live.
« Reactie #11 Gepost op: 31 januari 2019, 00:25:59 »
Bedankt voor je melding @Alfred , we gaan er deze week nog naar kijken!
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.