!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Piccirillo
180

  • Type Alfa: Spider 939 + Giulietta
  • ***
    - Alfist
Kap sluit niet, is dit mss een oplossing voor je?
« Gepost op: 28 juli 2023, 14:57:43 »
Hi,

Ik lees ook in andere groepen dat sommigen het probleem hebben met hun Spider dat de kap niet sluit bij openen of dicht doen. Dit komt omdat de arm met de nok die op de plaat zit in de ruimte waar het dak wordt opgesloten langs de arm gaat die het dak sluit ipv dat deze de arm meeneemt. Zie de bijgesloten gif. In mijn geval is het probleem opgelost.

Zoals je op de foto kunt zien, wordt dit deel (voor het slot) door de stang (3) geduwd. (zie ook foto met rode en gele pijl).
De ronde bus duwt het metaal erdoor en je ziet dan dat er een uitstulping rond (1) zit. Je kunt het ook controleren door de klep handmatig te sluiten (via de kofferbak). Hij moet dan maar een kwartslag naar links en rechts kunnen draaien. In mijn geval draaide hij helemaal rond. Dan heeft de as (3) te veel speling zodat de nok van het andere deel langs de plaat loopt en de vergrendeling niet werkt.

Als je dit deel strak in de bankschroef (4) klemt, druk je alles op zijn plaats. Boor dan een gat (2) van ongeveer 2,5-3mm door de andere kant en sla de ijzeren spie erin (zie foto). De spie houdt het geheel weer bij elkaar en kan de as (4) er niet meer doorgeduwd worden bij (1). En wat nog belangrijker is, de kap en het deksel sluiten weer zoals het hoort.

Je kunt dit preventief doen dan voorkom je dat je dit euvel op een minder fijn moment ervaart :).

Als er mensen zijn die dit onderdeel nodig hebben of een verstevigde versie van de arm met nok (van versterkt aluminium) of de plaat weet ik waar ik er aan kan komen. Ik hoor het dan wel.

Sterkte met het oplossen.







Alfa Romeo Brera Spider 939 (zwart)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Veloce uitvoering (Rosso maranello)
... hiervoor een hele reeks andere auto's...
eerste auto: Alfa Sud Tii zilvergrijs
*

Maarten86
42

  • Type Alfa: Giulia 2.0T (2018)
  • *
    - Startende Alfist
Re: Kap sluit niet, is dit mss een oplossing voor je?
« Reactie #1 Gepost op: 18 december 2023, 11:58:45 »
Afgelopen zomer is dit probleem bij mijn Spider ook opgekomen helaas...
De foto's/gifs in dit bericht zijn niet meer zichtbaar, zou je deze nog eens kunnen uploaden en/of kunnen uitleggen hoe dit euvel te verhelpen is?

Het is nogal vervelend dat met een dichte kap, zeker met lange ritten op de snelweg, dat deze aan de achterkant open "kiert" na verloop van tijd, met een melding en extra windgeruis. Hopelijk kan ik dit in verhelpen voor het komende Spider-seizoen :-)
Huidige Alfa's:
Giulia 2.0T (2018)
Spider 2.2 JTS (2007)

Vorige Alfa's:
Giulietta 1.4 MA (2012)
*

Piccirillo
180

  • Type Alfa: Spider 939 + Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Kap sluit niet, is dit mss een oplossing voor je?
« Reactie #2 Gepost op: 18 december 2023, 14:39:57 »
Afgelopen zomer is dit probleem bij mijn Spider ook opgekomen helaas...
De foto's/gifs in dit bericht zijn niet meer zichtbaar, zou je deze nog eens kunnen uploaden en/of kunnen uitleggen hoe dit euvel te verhelpen is?

Het is nogal vervelend dat met een dichte kap, zeker met lange ritten op de snelweg, dat deze aan de achterkant open "kiert" na verloop van tijd, met een melding en extra windgeruis. Hopelijk kan ik dit in verhelpen voor het komende Spider-seizoen :-)

Hoi Maarten, stuur me anders even een PB met je telefoonnummer dan bel ik je vandaag of woensdag even . Dan leg ik je het uit en kun je het verhelpen :).
Heb nl denk ik wel de oplossing voor je.
Alfa Romeo Brera Spider 939 (zwart)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Veloce uitvoering (Rosso maranello)
... hiervoor een hele reeks andere auto's...
eerste auto: Alfa Sud Tii zilvergrijs