!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Nahiti
45

  • *
    - Startende Alfist
2e uitlaat erop laten zetten?
« Gepost op: 21 oktober 2011, 18:56:04 »
Ben van plan om een 2e uitlaat te plaatsen. Waar kan ik 't beste laten doen?? Wie heeft dat al gedaan?? En wat zijn de prijzen??
 
Cuore Sportivo!
*

Zoef
612

  • Type Alfa: Giulia 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
2e uitlaat erop laten zetten?
« Reactie #1 Gepost op: 21 oktober 2011, 21:16:46 »
allereerst, welkom op het forum. 2e uitlaat is mooi, maar zou wel voor een echte gaan en niet voor het opzetstuk. Zeker met de koude ochtendlucht vind ik het persoonlijk geen potje om te zien dat er 1 uitlaat rookt en 1 er een beetje lullig bijhangt :-)
anyway; bij mij kostte het ca. 650,- euro incl alles voor een werkende dubbele uitlaat met de 2.0 jtd uitsparingen. Dat is de gemiddelde prijs denk ik voor een echte uitlaat.
Als je even zoekt op het forum, vind je wellicht nog wat meer info hierover.
gr.
zoef
Wie later remt, rijdt langer hard
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
2e uitlaat erop laten zetten?
« Reactie #2 Gepost op: 22 oktober 2011, 10:28:33 »
Als ik het goed begrepen heb, valt dat best zelf te doen.. Dus is het misschien aantrekkelijker als je het zelf doet,leuker ook !
Look to the past, see the future
2e uitlaat erop laten zetten?
« Reactie #3 Gepost op: 22 oktober 2011, 12:00:25 »
Ligt er ook aan wat je precies wilt. Alleen een "dummy", een originele uitlaat van bijvoorbeeld de QV, of iets aftermarket van bijvoorbeeld Supersprint, Ragazzon of iets dergelijk.
*

Nahiti
45

  • *
    - Startende Alfist
2e uitlaat erop laten zetten?
« Reactie #4 Gepost op: 6 november 2011, 11:22:57 »
Wil wel een 2e uitlaat die het gewoon doet net als de Q4 geen "dummy".
Is Wim Prins in Nunspeet een optie??
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
2e uitlaat erop laten zetten?
« Reactie #5 Gepost op: 6 november 2011, 17:54:43 »
Citaat van: Nahiti;14919
Is Wim Prins in Nunspeet een optie??

Nee moet je echt nooit naar toe gaan :)
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
2e uitlaat erop laten zetten?
« Reactie #6 Gepost op: 7 november 2011, 19:27:29 »
ik heb voor 850 een tweede uitlaat er onder laten leggen (1.6JDTm), maar helaas hadden ze hem toen niet aangesloten (kon niet zeiden ze eerst; later wilde de leasmij er niet meer aan om het door te drukken).. ik heb er geen problemen mee, maar ik vind het wel jammer.. :o
*

suomy
816

  • *****
    - Super Alfist
2e uitlaat erop laten zetten?
« Reactie #7 Gepost op: 8 november 2011, 22:19:05 »
Citaat van: yvesart;14959
ik heb voor 850 een tweede uitlaat er onder laten leggen (1.6JDTm), maar helaas hadden ze hem toen niet aangesloten (kon niet zeiden ze eerst; later wilde de leasmij er niet meer aan om het door te drukken).. ik heb er geen problemen mee, maar ik vind het wel jammer.. :o
Verrekus veel geld , en ook nog niet aangesloten ! Voor dat geld moet dat echt wel kunnen !
*

Zoef
612

  • Type Alfa: Giulia 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
2e uitlaat erop laten zetten?
« Reactie #8 Gepost op: 8 november 2011, 22:40:18 »
Citaat van: suomy;15012
Verrekus veel geld , en ook nog niet aangesloten ! Voor dat geld moet dat echt wel kunnen !

ja, exact. bij mijn 1.6 jtd voor 650,- aangepast en werkend
Wie later remt, rijdt langer hard
2e uitlaat erop laten zetten?
« Reactie #9 Gepost op: 12 november 2011, 15:01:24 »
Mijn dealer (Van Kouwen, Galleria Amsterdam) monteert binnenkort op mijn TCT de volgende dubbele (en werkende) uitlaat:

Einddemper van Ragazzon met dubbele eindpijp Classic (80 mm): € 469,- incl. BTW. 80 mm moet apart besteld worden.

Zie voor de mogelijkheden: http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulietta/Sport-Exhausts:::1_405_406.html?language=nl

Achterschort (diffuser) met twee uitlaatuitsparingen a la de QV: ca. € 85,- incl. BTW

Ca. 1 uur montage: € 85,-

Totaal incl. wat klein materiaal kan het dus voor ca. € 650,- incl. BTW.

Ik gebruik hiervoor de € 500,- die TCT berijders die voor 31 maart 2011 besteld hebben mogen besteden aan accessoires vanwege het lange wachten, e.e.a. conform de brief van Alfa/Fiat die ik eerder op dit forum heb geplaatst. De betreffende alinea:

1. getekende koopovereenkomsten tot 31 maart 2011 waarbij inruil zal plaatsvinden (incl. zakelijke leveringen of 1e lease) , komen ook aanmerking voor de inruilondersteuning van € 750,- incl. BTW.
2. bij definitieve lease overeenkomsten t/m 31 maart 2011 kan de lease berijder gebruik maken van het aanbod om tot een maximum van € 500,- incl. BTW gratis originele accessoires te bestellen.


Daarnaast heb ik geluk:
1. omdat ik € 750,- mag besteden (vanwege waardecheque ontvangen na proefrace op circuit Zandvoort)
2. omdat mijn dealer bereid is deze uitlaat als accessoire te beschouwen (wat het formeel gezien niet is)
*

Hengel
490

  • ****
    - Senior Alfist
2e uitlaat erop laten zetten?
« Reactie #10 Gepost op: 12 november 2011, 21:29:15 »
Als ik dit lees wordt ik steeds kwader op de dealer die €850,- wilde rekenen voor een niet werkende uitlaat.
1.4 TB Multiair TCT Distinctive, Nero, Leder Rood, Pack Business, Pack Sport III, 18" 8c velgen, Brembo remmen.
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
2e uitlaat erop laten zetten?
« Reactie #11 Gepost op: 13 november 2011, 10:42:33 »
Ik versta het niet. een pijpje vastschroeven voor 850 €, om dat te doen moet je IQ veel lager dan 50 zijn... Ik bedoel komaan..
Look to the past, see the future
*

linny
324

  • ****
    - Senior Alfist
2e uitlaat erop laten zetten?
« Reactie #12 Gepost op: 13 november 2011, 12:19:00 »
Even terug een bezoekje aan je dealer brengen en hierover eens deftig van mening wisselen lijkt mij het beste wat je kan doen. Je hebt betaald voor een werkende, volledig aangepaste uitlaat en ze hebben een niet werkend sierpijpje gemonteerd ... kan echt niet door de beugel. Ronduit laks van de garagist. Had hij dan gewoon gezegd dat hij het bij nader inzien niet zag zitten om die aanpassingen te doen en je aangerekend voor wat hij geplaast had : een sierpijpje van ongeveer 100 eur en het achterschort. Net zoals ik heb gevraagd en correct aangerekend ben.
Giulietta 2011 - 1.4 Multiair - distinctive - bianco ghiaccio - panoramadak - black interior - zonnewerende voorruit - privacy glass -[COLOR=yello
*

Hengel
490

  • ****
    - Senior Alfist
2e uitlaat erop laten zetten?
« Reactie #13 Gepost op: 13 november 2011, 16:34:18 »
Citaat van: DisciplinA;15129
Ik versta het niet. een pijpje vastschroeven voor 850 €, om dat te doen moet je IQ veel lager dan 50 zijn... Ik bedoel komaan..
En de achter plaat vervangen voor een QV plaat. Maar zelfs dan... Het pijpje staat voor 70 euro in de lijst en de QA achterplaat kost iets van 90 euro inkoop..
1.4 TB Multiair TCT Distinctive, Nero, Leder Rood, Pack Business, Pack Sport III, 18" 8c velgen, Brembo remmen.
*

linny
324

  • ****
    - Senior Alfist
2e uitlaat erop laten zetten?
« Reactie #14 Gepost op: 13 november 2011, 23:21:19 »
achterschort met dubbele uitlaatopening is wel duurder dan 90 eur hoor, ik geloof iets van een 200 eur, plaatsing mogen ze hier niet voor rekenen vind ik want dat stelt werkelijk niets voor.
Giulietta 2011 - 1.4 Multiair - distinctive - bianco ghiaccio - panoramadak - black interior - zonnewerende voorruit - privacy glass -[COLOR=yello