!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Fabio
53

  • Type Alfa: Giulietta 1.6 JTDm lounge
  • **
    - Junior Alfist
Aankoop Giulietta QV in overweging.
« Gepost op: 1 mei 2014, 20:09:22 »
Hallo,

Momenteel rij ik een Giulietta 1.6 JTDm. Ik zat al een tijdje te denken aan een 1.4Ma. In Belgiƫ echter zeldzaam in tweedehands.
Maar nu zag ik een tweedehands QV bij een garage staan aan een schappelijke prijs. 8 maanden oud en 11.000 km. Nero Etna, 18" titaniumkleurige turbines, Leder, GPS, Xenon, ... .
Economisch kan je zo'n QV natuurlijk niet verantwoorden. De kost/km is gigantisch t.o.v. een 1.6 JTDm. De QV zal ook een stuk minder comfortabel zijn op onze Belgische wegen. Daarom dat ik de 1.6 JTDm destijds zonder sportophanging heb gekocht. Wel met 17" velgen.
Maar het blijft wel speciaal, zo'n QV. Ook al is het eigenlijk dezelfde wagen en rijdt 1.6 best wel aangenaam voor dagelijks woon/werk verkeer.

Maar nu de vragen.
Deze QV is van Augustus 2013. Is er nog steeds het probleem met turbo's die stuk gaan? Of zijn er op een gegeven moment andere turbo's in gemonteerd?
Een andere klacht die regelmatig terugkomt is dat de navigatie en het multimediascherm verouderd zijn. Deze QV heeft nog het pop-up scherm dat uit het dashboard komt. Is de software hierop in het model 2013 gemoderniseerd of nog steeds hetzelfde als de eerste Giulietta's?
En heb je eigenlijk wel iets aan zo'n QV in het huidige verkeer? Ik heb meestal zelfs overschot aan vermogen met de 1.6 omdat het toch niet sneller vooruit kan. En zo'n QV zuipt een stuk meer tegen 70 km/uur :-) . Ik rij toch wel 20.000 km/jaar gemiddeld.
Maar ja, dat overschot aan power en de sportieve wegligging. Het boeit wel.

Dus QV rijders. Wat heeft voor jullie de doorslag gegeven?
*

opa-iMac
175

  • Type Alfa: Alfa Giulietta QV
  • ***
    - Alfist
Re: Aankoop Giulietta QV in overweging.
« Reactie #1 Gepost op: 1 mei 2014, 20:34:49 »
Voor mij persoonlijk het model, snellere motor en iets exclusief rijden.
Ik wilde iets aparts rijden, een auto die je niet zo vaak tegenkomt.
Zeker geen lease auto, met aller respect :-)
Heb mijn auto zelf bij elkaar gespaard  :PDT_Armataz_01_37:
Alfa Giulietta QV, SAVALI, Bianco Ghiaccio, rood leer, passagierstoel  hoogte verstelbaar, zonnedak, lendesteunverstelling elektrisch bediend,  Bose Hifi, 18LMF Turbina Titanio, Pack Premium Plus, TomTom  voorbereiding, instaplijsten aluminium met logo, verwarmbare  voorstoelen, diffuser
*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aankoop Giulietta QV in overweging.
« Reactie #2 Gepost op: 1 mei 2014, 21:02:00 »
Citaat van: opa-iMac op  1 mei 2014, 20:34:49
Citaat van: opa-iMac op  1 mei 2014, 20:34:49
Voor mij persoonlijk het model, snellere motor en iets exclusief rijden.
Ik wilde iets aparts rijden, een auto die je niet zo vaak tegenkomt.
Zeker geen lease auto, met aller respect :-)
Heb mijn auto zelf bij elkaar gespaard  :PDT_Armataz_01_37:
Voor mij - evenmin een leaserijder - gelden dezelfde argumenten. Nog geen seconde spijt gehad van mijn QV. Natuurlijk kun je in het dagelijks verkeer de power lang niet altijd benutten, maar ik zou die pk's toch niet graag missen.
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
Re: Aankoop Giulietta QV in overweging.
« Reactie #3 Gepost op: 1 mei 2014, 21:08:53 »
Turbo problemen vallen wel mee, is in ieder geval geen structureel probleem. In ieder geval niet in ons klimaat. Gewoon doen.
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aankoop Giulietta QV in overweging.
« Reactie #4 Gepost op: 1 mei 2014, 21:47:15 »
Als je gevoelig bent voor het verbruik dan is QV niet voor jouw (ik heb 9.5 op 100 in de stad). Als je iets aparts wilt rijden meer dan over het verbruik denken dan is die voor jouw :)

En ja in het huidige verkeer kun je makkelijk alle vermogen gebruiken. :)

We live only once!
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
Re: Aankoop Giulietta QV in overweging.
« Reactie #5 Gepost op: 1 mei 2014, 23:20:08 »
Citaat van: opa-iMac op  1 mei 2014, 20:34:49
Citaat van: opa-iMac op  1 mei 2014, 20:34:49
Voor mij persoonlijk het model, snellere motor en iets exclusief rijden.
Ik wilde iets aparts rijden, een auto die je niet zo vaak tegenkomt.
Zeker geen lease auto, met aller respect :-)
Heb mijn auto zelf bij elkaar gespaard  :PDT_Armataz_01_37:

hmm iets aparts. Een 1.4 MA met sportpakket ziet er net zo uit als een QV en is een behoorlijk populaire leaser. Ik lease er zelf ook 1 :-)
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
*

MysteryAngel
2.696

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aankoop Giulietta QV in overweging.
« Reactie #6 Gepost op: 2 mei 2014, 07:54:40 »
tja zon QV is natuurlijk wel appart en erg mooi, maar ik denk persoonlijk dat je beter je 1.6jtdm kunt blijven rijden, zeker in belgie.

Misschien zou je kunnen overwegen om een sportief aangeklede 2.0jtdm 170pk. ik weet niet of je hier ook een QV pakket op kunt krijgen? maar kwa koppel, ga je zeker niet veel onderdoen voor een QV. en kwa vermogen kan je ook aardig wat doen, met een chipje  ;D
Re: Aankoop Giulietta QV in overweging.
« Reactie #7 Gepost op: 2 mei 2014, 15:45:33 »
bij een QV kun je met een chipje net zo goed wat aan het vermogen doen... :rolleyes:
*

opa-iMac
175

  • Type Alfa: Alfa Giulietta QV
  • ***
    - Alfist
Re: Aankoop Giulietta QV in overweging.
« Reactie #8 Gepost op: 2 mei 2014, 20:11:08 »
Ik zou zeggen, maak een proefrit en dan weet je waarom je een QV " moet " kopen.
 :dance: :-*
Alfa Giulietta QV, SAVALI, Bianco Ghiaccio, rood leer, passagierstoel  hoogte verstelbaar, zonnedak, lendesteunverstelling elektrisch bediend,  Bose Hifi, 18LMF Turbina Titanio, Pack Premium Plus, TomTom  voorbereiding, instaplijsten aluminium met logo, verwarmbare  voorstoelen, diffuser
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aankoop Giulietta QV in overweging.
« Reactie #9 Gepost op: 2 mei 2014, 20:31:33 »
je gaat wel van het ene uiterste naar het andere...  zowel qua vermogen als qua ophanging...  is het misschien geen idee om de verschillende versies eens te proberen, en deze te kiezen waarbij je jehet beste voelt?  je het namelijk ondertussen 5 dieselversies en 3 of 4 benzineversies, waarvan de niet-QV met 2 ophangingen komen...  en dan heb je nog de TCT wat het karakter van de auto toch ook wel beinvloed.
*

MysteryAngel
2.696

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aankoop Giulietta QV in overweging.
« Reactie #10 Gepost op: 2 mei 2014, 23:51:21 »
mja zon QV blijft natuurlijk wel gaaf : ;D

Zeker als het jou niet uitmaakt om meer benzine, belasting en verzekering te betalen. Dan is het zeker de moeite waard.
Dus kies je met je hart of met je economisch verstand.  :p
*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Re: Aankoop Giulietta QV in overweging.
« Reactie #11 Gepost op: 3 mei 2014, 13:24:36 »
Citaat van: svadu op  1 mei 2014, 21:47:15
Citaat van: svadu op  1 mei 2014, 21:47:15
Als je gevoelig bent voor het verbruik dan is QV niet voor jouw (ik heb 9.5 op 100 in de stad). Als je iets aparts wilt rijden meer dan over het verbruik denken dan is die voor jouw :)

dat is dus zeg maar 1 op 10 in de stad? Dat is bijzonder knap, ik denk dat je de enige bent.
QV SAVALI
*

Fabio
53

  • Type Alfa: Giulietta 1.6 JTDm lounge
  • **
    - Junior Alfist
Re: Aankoop Giulietta QV in overweging.
« Reactie #12 Gepost op: 3 mei 2014, 14:06:46 »
Erg nuttige bijdrages hier vind ik. Bedankt daarvoor.
De kogel is door de kerk. De 1.6jtdm blijft voorlopig.
En wie weet komt er wel eens een 2.0 jtdm of 1.4ma.
*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
Re: Aankoop Giulietta QV in overweging.
« Reactie #13 Gepost op: 3 mei 2014, 16:42:54 »
Citaat van: ROBIN op  3 mei 2014, 13:24:36
Citaat van: ROBIN op  3 mei 2014, 13:24:36
Citaat van: svadu op  1 mei 2014, 21:47:15
Citaat van: svadu op  1 mei 2014, 21:47:15
Als je gevoelig bent voor het verbruik dan is QV niet voor jouw (ik heb 9.5 op 100 in de stad). Als je iets aparts wilt rijden meer dan over het verbruik denken dan is die voor jouw :)

dat is dus zeg maar 1 op 10 in de stad? Dat is bijzonder knap, ik denk dat je de enige bent.
Dat lukt mij ook wel hoor, geen enkel probleem om in stadsverkeer onder de 10 ltr per 100 km te blijven. Ook buiten de stad valt het benzineverbruik mee: zojuist precies 21 ltr getankt op 261 km, deels bebouwde kom, deels snelwegen waar ik door drukte me netjes aan de beperkingen heb gehouden (80, 100 en 120 km/u), gewoon 'meerollen' dus waarbij je het vermogen nauwelijks aanspreekt.
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
*

Franky
193

  • Type Alfa: Giulietta 1.6 jtdm
  • ***
    - Alfist
Re: Aankoop Giulietta QV in overweging.
« Reactie #14 Gepost op: 3 mei 2014, 18:03:36 »
Meerollen kost mij natuurlijk maar 5 liter diesel per 100km met het 1,6je,is maar hoe je het bekijkt...
Kan alleen maar een chipje aanraden ;)
Distinctive,wit,TomTom,zwart leder,enz...
brp-chip.