De meeste dingen waar je op letten moet mbt km stand zijn al reeds aangehaald.
De onderhoudshistorie maar vooral aantoonbare facturen zijn erg belangrijk.
Daaraan kan je vaak veel opmaken.
Zoals andere ook al aangaven moet het interieur er haast nog wel als nieuw uitzien.
En dat geld ook voor onder de motorkap dus goed opletten.
Let onder de motorkap ook goed op afwijkende bevestigingen zoals schroeven en bouten etc.
Mocht je hier afwijkingen in zien zou het mogelijk om een ex schade auto kunnen gaan.
Schade auto's importeren en dan hier een beetje opknappen is nog steeds erg lucratief.
Dus wees hier wel extra alert op!.
Dingen waar je helaas nog wel eens tegen aan kunt lopen op den duur,
als de km stand klopt is een kapotte multiair module.
Hou daar dus wel even rekening mee en reserveer er alvast een klein beetje geld voor.
Want als de module nog niet aantoonbaar vervangen is, wat bij die km stand zeker mogelijk is.
Dan zal je er toch vroeg of laat een keer tegenaan gaan lopen,
omdat de multiair modules zeker bij de 1e generaties van de Giulietta's wel storingsgevoelig zijn.
Daarom is tijdig onderhoud en het gebruik van de juiste olie heel erg belangrijk!
Ander ding wat je even goed moet controleren of de kachel en airco in alle standen goed werkt.
Het komt soms voor dat er problemen ontstaan met de kachel kleppen dacht ik.
En daarvoor moet soms het hele dashboard eruit een dure klus dus.
Verder komen elektronische storingen mbt de achterklep ook regelmatig voor.
Dit probleem zit hem in de kabelboom die de achterklep in gaat die is iets wat aan de korte kant,
waardoor draden op den duur kunnen doorslijten.
Hiervoor zijn reparatie setjes te krijgen mocht je hier ooit tegenaan lopen.
Zelfde geld overigens soms ook voor de kabelboompjes die de voordeuren in gaan.
Dus controleer gewoon of alles goed werk.
Let verder ook even op roest bij de achterdorpels.