!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

dna
79

  • **
    - Junior Alfist
Achterlichten aan bij dagrijlicht
« Reactie #15 Gepost op: 12 augustus 2012, 20:49:23 »
Waarom geeft niemand dan direct dit antwoord aan TS
*

corsa54
564

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *****
    - Super Alfist
Achterlichten aan bij dagrijlicht
« Reactie #16 Gepost op: 19 augustus 2012, 16:46:43 »
Ford???
Vandeweek een Kuga mee van AVIS en de lampen bleven toch echt branden met het contact uit.......Zelfs geen irritant piepertje (Stond nog geen 6000 km op de klok, dus was hooguit een paar weken oud)
*

DirkQv
64

  • **
    - Junior Alfist
Led knipperlichten
« Reactie #17 Gepost op: 4 september 2012, 12:31:35 »
Volgens mij zijn er voor bijna alle type aansluitingen en lampen led-versies te verkrijgen ,alleen de koplampen nog niet.

Ik dacht dat ik dit gezien had op de site van Autostyle, zal nog eens kijken.

Ciao Dirk
:cool:without a hart we would be mere machines:cool:

Reeds gehad: Alfa Romeo 33 1.3 s blue donker grijs metallic 1989, Alfa Romeo 155 1.7 donker paars metallic 1994, Alfa Romeo 145 Qv Rosso Proteo 2000, Alfa Romeo Giulietta Qv, Alfa Romeo Stelvio Q4 2017
*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Achterlichten aan bij dagrijlicht
« Reactie #18 Gepost op: 4 september 2012, 15:57:06 »
Citaat van: corsa54;22824
Ford???
Vandeweek een Kuga mee van AVIS en de lampen bleven toch echt branden met het contact uit.......Zelfs geen irritant piepertje (Stond nog geen 6000 km op de klok, dus was hooguit een paar weken oud)

 
Vreemd.
Dat gebeurde bij mijn S max ook wel maar dat was puur de coming home functie.
kortom na een seconde of 30 vanzelf uit. (en dan uiteraard ook geen piep)
QV SAVALI
*

corsa54
564

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *****
    - Super Alfist
Achterlichten aan bij dagrijlicht
« Reactie #19 Gepost op: 4 september 2012, 22:40:44 »
Heb ik uiteraard niet op gewacht. Wilde de volgende ochtend nl. weer weg, dus heb het licht gewoon uitgedaan.........:)  Voor hetzelfde geld gaat het licht pas 38 Ah later uit, i.p.v. na 30 seconden.
 
Normaal moet je de "coming home" functie even activeren door een tik tegen de lichtstengel te geven.
*

DUTCHROD
5

  • *
    - Startende Alfist
    • http://dutchcustomled.homeip.net/
Achterlichten aan bij dagrijlicht
« Reactie #20 Gepost op: 17 september 2012, 22:31:54 »
Citaat van: dna;22708
De oplossing: zet een schakelaar tussen de mistlichten voor en het contact. Als je dan op je dashboard de schakelaar voor mistlicht voor aanzet dan brand je achterlicht en alleen de ledjes aan de voorkant.

Is ook een idee! Ik zal kijken of die mistlampen ook elke keer automatisch méé aangaan, of dat ik die elke keer handmatig aan moet zetten. .....
EDIT: Net even weg geweest en gelijk gekeken. De mistlampen moeten elke keer handmatig aan gezet worden.. en de dag led verlichting vóór dimt dan ongeveer 50%... en dat is nu net wat het overdag beter zichtbaar maakt dan het dimlicht...
 
Ik heb het bij de dealer ook nog eens gevraagd of het op één of andere manier mogelijk is om de achterlichten bij dag toch aan te zetten (in de computer of zo) zonder dimlicht maar dat gaat dus niet zomaar. Hij kon mij echter wel vertellen dat de middelste led strips uit zijn als je de mistlamp achter gebruikt... schijnt weer te fel te zijn... italiaanse logica.
Ik weet wel hoe ik het met wat electronica voor elkaar kan krijgen in de bedrading van de achterlichten maar dat is wel even een uitzoek werkje
 
 
Over de led knipperlichten... Ik heb eerst eens gekeken wat er nu achter in zat en dat is een 10 watt gloeilampje. Een keuze aan vervangende led lamp is daarmee kleiner vanwege de diameter van het 21mmgat waar het lampje door moet passen.
Ik heb een 2w led lampje gevonden met een diameter van 19mm. De computer geeft bij deze leds een foutmelding van een kapot lampje omdat het verbruik nu te laag is. dat opgelost met een vermogensweerstandje van 27Ohm 10watt. dat is net boven het minimum zodat als het ledje ermee stopt hij toch een melding geeft.
Er zijn ook ledlampen met een 'equilizer' ingebouwd maar die passen niet door het gat...En die geven ook geen foutmelding meer als het stuk is
De knipperlichten vóór laat ik wel zitten... ik heb deze even bekeken en die zien er zó exotisch uit dat ik die niet verwacht kant en klaar te vinden. Ik zou een led op de lampvoet kunnen zetten maar dan heb ik eigenlijk eerst een kapot lampje nodig om dat te proberen... eens bij de dealer om vragen maar ik geef het niet veel kans.(wie heeft er wel één of twee?)
 

 
 

 
1.4 MA NERO Bekleding zwart