!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

BMP
139

  • Type Alfa: Giulietta 170 PK
  • ***
    - Alfist
Achterruit verwarming kabel breuk
« Gepost op: 17 december 2017, 13:42:59 »
Toch maar eens de kabelbreuk aanpakken, wel handig deze tijd met een werkende achteruit verwarming.

De rubber doorvoer die de achterklep ingaat los gemaakt, en de kabels van de stoftape vrijgemaakt de stroomdraad is in mijn Mito een dikke bruine draad met witte streep (zal bij de giulietta niet anders zijn)  zo ver mogelijk doorgeschoven en deels uit de achterklep trekken voor de ruimte om te repareren, ik kon de bruin witte draad er zo uit trekken was al helemaal gebroken, maar ook de antenne draad was helemaal door.

De bruin witte weer goed kunnen solderen met een klein mini brandertje om maar genoeg warmte in te kunnen brengen,.....  en de antenne kabel met een normale soldeerpistool, de boel met krimpkous en tape weer ingewikkeld.
Door het doorschuiven is de breuk meer de achterklep in gegaan, ik hoop maar dat het voorlopig goed blijft, anders in de zomer maar eens de kabels helemaal vervangen dan bedoel ik alleen de kapotte en niet een hele set die je ook kan bestellen.

Het is dus zelf te doen, maar met veel geduw en getrek.


Voorlopig doet hij het prima.  >:D

Alfa 33 1.5,  Alfa 33 1.3  155 1.8, TS  156 1.6 TS, 156 2.0 JTS,  Alfaromeo 2000 1971, 159 1.9 JTS, Mito 1.4 MA Giulietta  170 Pk .