!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Boe
60

  • Type Alfa: Giuletta Qv
  • **
    - Junior Alfist
Achterwisser komt niet terug in 0 stand
« Gepost op: 6 november 2017, 21:34:10 »
Kwam  er vanmorgen achter dat de achterruitwisser niet terug komt in zijn beginstand..hij heeft iedere keer een ander 'eindpunt' zeg maar.  Na een aantal keer met de schakelaar gespeeld te hebben kwam die opeens weer terug op zijn 0 stand. Heeft dit ook te maken met het beroemde kabelboompje?
*

AdriaanQV
101

  • Type Alfa: Giulietta 1750 QV Squadra
  • ***
    - Alfist
Re: Achterwisser komt niet terug in 0 stand
« Reactie #1 Gepost op: 6 november 2017, 22:19:44 »
Het is voor jou te hopen dat het een breukje is in de kabelboomverbinding bij de achterklep.
Bij mij was het probleem terug te leiden naar de bodycomputer. Deze is vervangen en het probleem was daarmee verholpen.
Overigens was ook een ander probleem in de stuurbekrachtiging daarmee opeens opgelost.
Addie146T$: 145 1.6 ieL 146 1.6 TS Squadra
Roegbainder: 156 1.9jtd SW Squadra 166 2.4jtd 20v Sportronic Squadra
*

Boe
60

  • Type Alfa: Giuletta Qv
  • **
    - Junior Alfist
Re: Achterwisser komt niet terug in 0 stand
« Reactie #2 Gepost op: 7 december 2017, 21:50:49 »
Bij mij dus ook de bodycomputert... besteld en moet uit Italie komen... ben blij dat ik garantie heb!
*

modellisimo
124

  • Type Alfa: Alfa Giulietta
  • ****
    Amico del club - Alfist
Re: Achterwisser komt niet terug in 0 stand
« Reactie #3 Gepost op: 8 december 2017, 19:20:59 »
Ik denk dat ik binnenkort ook aan de beurt ben. Ruitenwisser komt af en toe niet in de nulstand en laatst sloot de auto niet af. Heeft iemand idee wat het grapje kost om die te laten vervangen of kun je dat zelf. Plug and plat dus. Wat kost het dan?
*

AdriaanQV
101

  • Type Alfa: Giulietta 1750 QV Squadra
  • ***
    - Alfist
Re: Achterwisser komt niet terug in 0 stand
« Reactie #4 Gepost op: 11 december 2017, 21:20:18 »
Bij mij was een nieuwe bodycomputer gelukkig ook een garantiekwestie. Een nieuwe is een vrij dure aangelegenheid. Weet niet precies hoeveel, maar reken niet onder de 400 euro.
Overigens lag mijn radiocode er daarna uit en duurde het gek genoeg een aantal weken voordat de garage dat eindelijk had opgelost.
Addie146T$: 145 1.6 ieL 146 1.6 TS Squadra
Roegbainder: 156 1.9jtd SW Squadra 166 2.4jtd 20v Sportronic Squadra
*

modellisimo
124

  • Type Alfa: Alfa Giulietta
  • ****
    Amico del club - Alfist
Re: Achterwisser komt niet terug in 0 stand
« Reactie #5 Gepost op: 11 december 2017, 22:09:06 »
Oei dat is lekker zeg. Toch maar eens informeren wat dat gaat kosten.
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Achterwisser komt niet terug in 0 stand
« Reactie #6 Gepost op: 12 december 2017, 21:27:03 »
Bij mij was het de kabel. Maar ik had ook geen achterruitverwarming meer.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

NickV
11

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Achterwisser komt niet terug in 0 stand
« Reactie #7 Gepost op: 12 december 2017, 21:59:39 »
Ik heb dus precies hetzelfde probleem! Vorige week een nieuwe ruitenwissermotor geplaatst maar dat ding leidt totaal zijn eigen leven. Heel irritant!
*

AdriaanQV
101

  • Type Alfa: Giulietta 1750 QV Squadra
  • ***
    - Alfist
Re: Achterwisser komt niet terug in 0 stand
« Reactie #8 Gepost op: 12 december 2017, 23:34:56 »
Ik heb dus precies hetzelfde probleem! Vorige week een nieuwe ruitenwissermotor geplaatst maar dat ding leidt totaal zijn eigen leven. Heel irritant!
Mijn stappen waren:
Controleren van de bedrading tussen de achterklep (was goed)
Daarna door meten signaal naar body computer, waaruit bleek dat deze de oorzaak was.
Addie146T$: 145 1.6 ieL 146 1.6 TS Squadra
Roegbainder: 156 1.9jtd SW Squadra 166 2.4jtd 20v Sportronic Squadra
*

modellisimo
124

  • Type Alfa: Alfa Giulietta
  • ****
    Amico del club - Alfist
Re: Achterwisser komt niet terug in 0 stand
« Reactie #9 Gepost op: 17 december 2017, 23:13:23 »
Mijn dealer gaf aan dat er waarschijnlijk een breuk in een kabel zit. Hij herkent soms de nulstand niet meer. Daar binnenkort maar eens eert nar kijken. Zij hebben mar zelden een Giulietta gehad waar de bodycomputer stuk is.
*

AdriaanQV
101

  • Type Alfa: Giulietta 1750 QV Squadra
  • ***
    - Alfist
Re: Achterwisser komt niet terug in 0 stand
« Reactie #10 Gepost op: 18 december 2017, 17:29:54 »
Mijn dealer gaf aan dat er waarschijnlijk een breuk in een kabel zit. Hij herkent soms de nulstand niet meer. Daar binnenkort maar eens eert nar kijken. Zij hebben mar zelden een Giulietta gehad waar de bodycomputer stuk is.
Ik hoop het voor je.
Addie146T$: 145 1.6 ieL 146 1.6 TS Squadra
Roegbainder: 156 1.9jtd SW Squadra 166 2.4jtd 20v Sportronic Squadra
*

PeterQV
44

  • Type Alfa: Alfa Romeo Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Achterwisser komt niet terug in 0 stand
« Reactie #11 Gepost op: 24 december 2017, 13:44:30 »
Mijn achterwisser heeft ook een eigen wil. Is in de garantieperiode al een keer terug geweest naar de garage, toen was het tijdelijk opgelost. Laatste tijd gaat hij met regenweer (ruitenwisser op de automatische stand, achterwisser uitgeschakeld) aan als ik de auto in de achteruit zet  :lol_hitting:

Er is geen zichtbare schade te zien aan de kabels richting achterklep. Weet iemand welke kabel de achterwisser aanstuurt? Dan kan ik die doormeten.
*

modellisimo
124

  • Type Alfa: Alfa Giulietta
  • ****
    Amico del club - Alfist
Re: Achterwisser komt niet terug in 0 stand
« Reactie #12 Gepost op: 24 december 2017, 17:22:19 »
Ben ik benieuwd naar. Ik moet nog kijken, maar op dit moment werkt alles normaal. Indien het zo blijft kijk ik wel met beter weer. Is dan wel makkelijk om te weten of de bedrading van de ruitenwisser links of rechts zit en welke kabel war voor is. Scheelt een hoop zoek werk.
*

marco13
27

  • Type Alfa: 145
  • *
    - Startende Alfist
Re: Achterwisser komt niet terug in 0 stand
« Reactie #13 Gepost op: 24 december 2017, 20:55:46 »
Mijn achterwisser heeft ook een eigen wil. Is in de garantieperiode al een keer terug geweest naar de garage, toen was het tijdelijk opgelost. Laatste tijd gaat hij met regenweer (ruitenwisser op de automatische stand, achterwisser uitgeschakeld) aan als ik de auto in de achteruit zet  :lol_hitting:

Er is geen zichtbare schade te zien aan de kabels richting achterklep. Weet iemand welke kabel de achterwisser aanstuurt? Dan kan ik die doormeten.

Correct me if i am wrong, maar volgens mij hoort dat zo. Zodra de ruitenwissers voor ingeschakeld zijn en de auto wordt in z’n achteruit gezet gaat de achterwisser automatisch aan.
*

AdriaanQV
101

  • Type Alfa: Giulietta 1750 QV Squadra
  • ***
    - Alfist
Re: Achterwisser komt niet terug in 0 stand
« Reactie #14 Gepost op: 24 december 2017, 22:20:00 »
Dat is bij mij niet het geval Marco. Ik weet wel dat de achterruitenwisser, wanneer deze is ingeschakeld, met de beweging van de voorste ruitenwissers meedoet. Dus slechts bij wissen van de voorste gaan de achterste ook. Ik zal er nog eens extra op letten of de achterwisser bij achterruitrijden meedoet.
Addie146T$: 145 1.6 ieL 146 1.6 TS Squadra
Roegbainder: 156 1.9jtd SW Squadra 166 2.4jtd 20v Sportronic Squadra