!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

loeki
169

  • Type Alfa: giulietta
  • ***
    - Alfist
Banden.
« Gepost op: 11 april 2023, 16:29:16 »
Ik ben van plan om mijn zomer/ winter banden te verruilen voor allseasons banden. 225/40 18 Y92 .
Welke band raad jullie me aan. Heb een aantal bekeken Pirelli / Goodyear./en Vredestein. Welke band gebruik jullie.
*

MysteryAngel
2.697

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Banden.
« Reactie #1 Gepost op: 11 april 2023, 16:45:03 »
Persoonlijk vind ik all season banden niet echt geweldig.
Ze zijn namelijk enkel een compromis in alle weersomstandigheden.
Maar in ons klimaat kan het natuurlijk een prima oplossing zijn.
Wel ben ik van mening dat een setje zomer en winterbanden nog steeds het beste is.

Volgens mij is de Michelin Crossclimate2 band zo'n beetje het beste all round.
Maar deze zijn best wel een beetje duur en wat minder stil vind ik.
Maar goed ik denk dat een all season band met V profiel nooit echt heel stil is.
Onder mijn bedrijfsautotje zitten crossclimate's.
Maar echt stil vind ik ze persoonlijk niet. :)

*

loeki
169

  • Type Alfa: giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Banden.
« Reactie #2 Gepost op: 11 april 2023, 17:52:07 »
Persoonlijk vind ik het ook maar je word ouder elke keer het omzetten zomer en winterbanden het word me te zwaar .
Het elke keer naar de garage om om te zetten kost hier ongeveer 50 euro per keer.
*

Robert69
1.318

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Banden.
« Reactie #3 Gepost op: 12 april 2023, 09:05:03 »
Persoonlijk vind ik het ook maar je word ouder elke keer het omzetten zomer en winterbanden het word me te zwaar .
Het elke keer naar de garage om om te zetten kost hier ongeveer 50 euro per keer.

Ik rij altijd op zomerbanden, ook in de winter. Als je gewoon een beetje normaal rijdt kan dat meer dan prima. Tenzij je regelmatig naar het buitenland gaat waar winterbanden verplicht zijn natuurlijk.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

GT1986
1.181

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Banden.
« Reactie #4 Gepost op: 12 april 2023, 10:54:54 »
Volgens mij is de Michelin Crossclimate2 band zo'n beetje het beste all round.
Maar deze zijn best wel een beetje duur en wat minder stil vind ik.
Maar goed ik denk dat een all season band met V profiel nooit echt heel stil is.

De Vredestein Quatrac Pro heeft geen V-profiel. Zitten onder onze daily, erg prettige band!
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

DanielH92
1.957

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Banden.
« Reactie #5 Gepost op: 12 april 2023, 14:09:27 »
Net als Robert aangeeft rij ik ook al jaren op zomerbanden. Tijdens de matige winters hier in NL heb ik nog nooit het gevoel gehad dat ik persé winterbanden moest hebben. Gewoon snelheid aanpassen, afstand tot voorligger vergroten en iets verder vooruit kijken is voor die paar winterse dagen eigenlijk voldoende.
*

Fps
49

  • Type Alfa: 159 SW Tbi
  • *
    - Startende Alfist
Re: Banden.
« Reactie #6 Gepost op: 12 april 2023, 17:19:05 »
Volgens mij is de Michelin Crossclimate2 band zo'n beetje het beste all round.
Maar deze zijn best wel een beetje duur en wat minder stil vind ik.
Maar goed ik denk dat een all season band met V profiel nooit echt heel stil is.

De Vredestein Quatrac Pro heeft geen V-profiel. Zitten onder onze daily, erg prettige band!
Onder mijn 159 liggen ook Quatrac Pro's (17"). Vind het een prima band met genoeg grip, zeker in nat weer en normale omstandigheden.
Alleen als ze heel koud of heel warm zijn dan hebben ze een beetje moeite met veel gas en dan grijpt de ASR soms in. Maar daar heb je een knopje voor..
Huidige Alfa: 159 SW Tbi
Vorige Alfa's: 147 TS, 147 JTDM, 159 SW JTDM, 147 JTDM
*

MysteryAngel
2.697

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Banden.
« Reactie #7 Gepost op: 12 april 2023, 19:09:52 »

De Vredestein Quatrac Pro heeft geen V-profiel. Zitten onder onze daily, erg prettige band!

Onder mijn 159 liggen ook Quatrac Pro's (17"). Vind het een prima band met genoeg grip, zeker in nat weer en normale omstandigheden.
Alleen als ze heel koud of heel warm zijn dan hebben ze een beetje moeite met veel gas en dan grijpt de ASR soms in. Maar daar heb je een knopje voor..

De Vredestein Quadtrac Pro lees ik ook best wel veel positieve dingen over ja.
De Continental All season Contact, Michelin Crossclimate2 en Good Year Vector all season,
zijn ook goede banden maar daar betaal je dan ook wel direct de hoofdprijs voor.
De Vredestein Quatrac pro of de Hankook Kinergy 4S zijn iets vriendelijker geprijsd.

Het ligt natuurlijk ook wel een beetje aan het type auto.

*

Romeer
238

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Banden.
« Reactie #8 Gepost op: 13 april 2023, 10:15:06 »
Op de site van autobild staan heel veel banden tests met erg nuttige informatie, van gedrag op nat wegdek tot afrolgeluid. Ff opzoeken en je bent meteen 'n stuk wijzer over wat jij in 'n band belangrijk vindt 👌🏻
*

Laurens2.0
15

  • Type Alfa: Giulietta 2.0Jtdm 170pk
  • *
    - Startende Alfist
Re: Banden.
« Reactie #9 Gepost op: 13 april 2023, 11:27:45 »
ik heb de quatrac pro's eronder gehad. op mijn vorige auto deden deze het erg goed.
Helaas op de Guilietta 2.0 jtdm wat mindere ervaring met 18 inch turbinas.

Na 40k kms heb ik ze laten vervangen omdat er nog 3mm profiel op zat(te weinig om mee op wintersport te gaan)
De achterbanden waren ook al behoorlijk gecupt en er zat een hoogteslag in 1 van de banden.

Ik heb er nu Michelin total performance op zitten, die rijden voor mijn gevoel iets soepeler, maar wel meer banden geluid.
De slijtage moet nog blijken of ze zich goed houden.



*

loeki
169

  • Type Alfa: giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Banden.
« Reactie #10 Gepost op: 13 april 2023, 13:56:55 »
Jongens bedankt voor jullie nuttig informatie. Ik geloof dat toch voor de Quatrac pro kies.
*

Barman
87

  • Type Alfa: 159
  • **
    - Junior Alfist
Re: Banden.
« Reactie #11 Gepost op: 13 april 2023, 16:00:22 »
Ik maak zelf hier altijd gebruik van: https://banden.autoweek.nl/bandentests/
Kun je in één overzicht zien hoe een band presteert op eigenschappen die voor jou van belang zijn.
Huidige partner: Alfa Romeo 159 1750 TBI TI Sportwagon Rosso Competizione
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS 16v Veloce Distinctive Nero Metallico
*

MysteryAngel
2.697

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Banden.
« Reactie #12 Gepost op: 13 april 2023, 18:43:57 »
Banden tests zijn soms wel nuttig om even door te kijken.
de Hankook Kinergy 4S zijn wel wat vriendelijker geprijsd.

*

Marcel1979
591

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Banden.
« Reactie #13 Gepost op: 13 april 2023, 22:38:45 »
Zoek ook eens op Pirelli Powergy. Ik heb ze nu voor de 3e keer. Eerst onder de Giulietta diesel, daarna onder de QV, beide 225/40 R18. En nu heb ik de P Zero's onder de Giulia vervangen voor de Powergy. 225/40 en 255/35 R19
Nu: 2018 Giulia 2.0T Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV
*

Bottas
849

  • *****
    - Super Alfist
Re: Banden.
« Reactie #14 Gepost op: 14 april 2023, 12:09:44 »
Dat lijken me goede banden voor een normale prijs!