!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Citaat van: Jetronic op 18 oktober 2022, 12:07:11En met je QV nu, @Robert69 ?Om eerlijk te zijn let ik daar niet op @Jetronic. Uiteraard verbruik nu wel een stukje meer, dat merk ik wel aan de pomp. Maar heb de QV niet gekocht om op het verbruik te letten.
En met je QV nu, @Robert69 ?
Bijzonder om te zien dat de T-Jet behoorlijk tegen hetzelfde verbruik als een MA aanzit. Gemiddeld reed ik tussen de 1 op 12,5. Ook met af en toe stevig doorrijden. Na het chippen zit het meer tegen 1 op 13/13,5 aan maar dat komt waarschijnlijk door "eco" stand in N van de tuning.
Rij je in de praktijk niet even snel met een T-jet als met een MA? Dan zou ik geen grote verschillen in verbruik verwachten als beiden dezelfde cilinderinhoud hebben
Citaat van: Reynaert98 op 18 oktober 2022, 15:41:53Bijzonder om te zien dat de T-Jet behoorlijk tegen hetzelfde verbruik als een MA aanzit. Gemiddeld reed ik tussen de 1 op 12,5. Ook met af en toe stevig doorrijden. Na het chippen zit het meer tegen 1 op 13/13,5 aan maar dat komt waarschijnlijk door "eco" stand in N van de tuning.Rij je in de praktijk niet even snel met een T-jet als met een MA? Dan zou ik geen grote verschillen in verbruik verwachten als beiden dezelfde cilinderinhoud hebben
Citaat van: Jetronic op 18 oktober 2022, 16:55:30Citaat van: Reynaert98 op 18 oktober 2022, 15:41:53Bijzonder om te zien dat de T-Jet behoorlijk tegen hetzelfde verbruik als een MA aanzit. Gemiddeld reed ik tussen de 1 op 12,5. Ook met af en toe stevig doorrijden. Na het chippen zit het meer tegen 1 op 13/13,5 aan maar dat komt waarschijnlijk door "eco" stand in N van de tuning.Rij je in de praktijk niet even snel met een T-jet als met een MA? Dan zou ik geen grote verschillen in verbruik verwachten als beiden dezelfde cilinderinhoud hebbenDe T-Jet is nog wel indirect ingespoten vergeleken met de direct ingespoten MA. Het lucht en brandstofmengsel is dus minder ideaal dan bij de MA. Daarnaast zorgt de elektronische kleppenregeling van de MA ook tot een ideale mengverhouding. De T-Jet is daarentegen nog een echt ouderwets blok met een kleine turbo er aan vast geschroefd.
Citaat van: Robert69 op 18 oktober 2022, 15:30:15Citaat van: Jetronic op 18 oktober 2022, 12:07:11En met je QV nu, @Robert69 ?Om eerlijk te zijn let ik daar niet op @Jetronic. Uiteraard verbruik nu wel een stukje meer, dat merk ik wel aan de pomp. Maar heb de QV niet gekocht om op het verbruik te letten. Nee dat dacht ik ook niet, maar omdat je het zo precies wist van de MA....