!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Aqua
16

  • *
    - Startende Alfist
B&M en IPOD
« Gepost op: 18 oktober 2011, 22:28:45 »
Heren, ben nieuw op het forum en trotse eigenaar van een Etna Nero QV. Plaatje. Zet nog wel een keer een fotootje neer. Hiervoor heb ik 2 159's gehad. Ik ben verslingerd.

Misschien kunnen jullie mij helpen met het volgende. Ik heb het bose systeem erin zitten en sluit probleemloos mijn IPOD erop aan. Het geluid is alleen ruk. Het 'overmoduleert' (kraakt). Zelfs als je hem zacht zet. Kortom, de bron lijkt te luid te zijn. Maar de tracks op mijn IPOD zijn aangeschaft op Itunes en mijn IPOD klinkt in een IPOD versterker dock of met koptelefoontjes prima. Ook als ik hem in de QV aansluit op AUX klinkt het goed. Wat kan ik doen? Heeft iemand dezelfde ervaring?

Heb nog een stuk of 10 andere eigenaardigheden, maar die komen later wel.

Later!
*

WalterW
526

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
  • *****
    - Super Alfist
B&M en IPOD
« Reactie #1 Gepost op: 19 oktober 2011, 22:39:03 »
Overmoduleert...jij hebt iets met zenders te maken gehad ...
B&M en IPOD
« Reactie #2 Gepost op: 19 oktober 2011, 22:49:30 »
Zelfde probleem met iPhone 4 hier, zonder Bose systeem. AUX morgen even proberen...
*

Bol
1

  • *
    - Startende Alfist
B&M en IPOD
« Reactie #3 Gepost op: 20 oktober 2011, 14:07:36 »
Heren,
 
Ben ook nieuw hier (sinds 3 weken in het bezit van een rood monster, 170 pk diesel) en heb zowaar de oplossing voor het hierboven geschetste probleem. Toen ik de Ipod wilde aansluiten kwam er namelijk ook een waardeloos geluid uit de verder prima speakers.
 
De oplossing is het uitschakelen van de equalizer functie (Rock, Dance, etc, etc,) in de Ipod/Iphone. De radio in de Alfa heeft namelijk ook een equalizer en 2x het geluid willen moduleren werkt averechts.

Succes!
B&M en IPOD
« Reactie #4 Gepost op: 24 oktober 2011, 00:15:56 »
@ Bol: bedankt voor de input, maar mijn EQ op mn iPhone staat helaas al uit...

Verder, via de AUX gaat t wel beter als ik het volume van mn iPhone omlaag gooi. Echt hard iets afspelen is er dan niet meer bij... evenals bediening vanaf het stuur.

Heb wat muziek op n USB stick gezet, lijkt iets beter te gaan, maar vlgns mij nog steeds niet bij alle mp3s. Ook het browsen gaat niet echt lekker, heb zo 1-2-3 niet de optie gevonden om een map te kiezen bijvoorbeeld. Deze zaken gingen om mn vorige Pioneer systeem een stuk beter (hoewel ik dat al primitief vond).
B&M en IPOD
« Reactie #5 Gepost op: 24 oktober 2011, 00:24:37 »
@ Bol: ok, je hebt me wel aan het denken gezet. Heb n nieuwe EQ preset (genaamd "Giulietta" ;)) in iTunes gemaakt met de "Preamp" wat omlaag. Vervolgens deze preset aan al mn mp3s toegekend. Nu aant syncen, morgen even proberen in de auto...

edit: ok, helpt niet...

edit2: workaround: MP3 Gain (http://mp3gain.sourceforge.net/) gedownload en al mn mp3s hiermee omgezet met een target "normal" volume van 89dB (standaard). geen gekraak meer...
*

Aqua
16

  • *
    - Startende Alfist
B&M en IPOD
« Reactie #6 Gepost op: 30 oktober 2011, 21:15:37 »
Gents, inmiddels op en neer geweest naar Zwitserland. Wat een feest. Op de linkerbaan gewoon Beamers opjagen. Lachen hoor. Ik ga de truc van Mervin proberen met mp3gain. Eerst testen op de tracks die het slechtst klinken. Overigens gaat mijn dealer wel aan de slag met alle punten rondom de hifi en blue&me. Mijn handsfree is zo waardeloos dat ik overweeg een Parrot erin te laten zetten. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn. Overigens de tip met de equalizer van Bol gaat niet op. Die ontbeer ik namelijk in de QV omdat het Bose systeem erin zit. Kan alleen bas en treble inregelen. That's it. Laat wel even weten of mp3gain the solution is. Thanks allemaal voor het meedenken. Cheers, Aqua
*

Aqua
16

  • *
    - Startende Alfist
B&M en IPOD
« Reactie #7 Gepost op: 30 oktober 2011, 21:19:19 »
Niet direct met zenders. Wel bakkie gehad ;-)