!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Lmax
61

  • **
    - Junior Alfist
Cruisen in Duitsland - Cruise control eigenaardigheden
« Gepost op: 6 december 2011, 16:05:21 »
Ik was pas op vakantie in duitsland en toen moest de getunde QV even uitgetest worden natuurlijk. Dat was niet vervelend. Wat een brute machine zeg. Hij blijft prima gaan tot de 220-230, daarna gaat het wat langzamer, maar hij kwam wel tot de 250 km/u op de teller. Op de losse GPS was dit 240km/u in het echt. De afwijking valt dus reuze mee. Benzine verbruik is dan overigens niet leuk meer. :cool:

Dus ook een beetje spelen met de opties. Het grappige is dat de cruise control niet in wil schakelen op 190 km/uur. Op 180km/u nog wel, en dan met de knop omhoog drukken naar de 190 werkte ook. Resume daarna ook. Maar van een koude opstart van de CC instellen op 190km/u werkt dus niet.

Klein detail leuk om te weten.
*

Scudetto
684

  • *****
    - Super Alfist
Cruisen in Duitsland - Cruise control eigenaardigheden
« Reactie #1 Gepost op: 6 december 2011, 16:26:20 »
lol. 180+ op de cruisecontrol. Dan moet het wel lekker rustig zijn. :cool:
Forza! - QV Savali - Argento Alfa
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
Cruisen in Duitsland - Cruise control eigenaardigheden
« Reactie #2 Gepost op: 6 december 2011, 16:56:18 »
@Lmax, door wie is tie van jou getuned?  die van mij had 253 echte km's op de gps, maar ik moet ook bekennen dat ik een tank octaan (102?) had getankt.
*

Lmax
61

  • **
    - Junior Alfist
Cruisen in Duitsland - Cruise control eigenaardigheden
« Reactie #3 Gepost op: 6 december 2011, 16:59:58 »
Savali, en ik had in duitsland getankt, dus denk dat het van dat mooie E10 spul was. Wil ook wel schelen denk.
Overigens vond ik het hard zat hoor. Boven de 220-230 vond ik toch dat de stabiliteit minder werd. Daar begin je toch het verschil met een echte sportwagen te merken.(ik rij ook regelmatig de maserati van m'n pa, dus ken de verschillen)
*

Scudetto
684

  • *****
    - Super Alfist
Cruisen in Duitsland - Cruise control eigenaardigheden
« Reactie #4 Gepost op: 7 december 2011, 09:20:44 »
Citaat van: driftend;15899
maar ik moet ook bekennen dat ik een tank octaan (102?) had getankt.

Dat scheelt wel aanzienlijk inderdaad. Ik merk het ook met m'n niet getunede QV. Als ik in (de buurt van) Duitsland ben, probeer ik altijd een Aral op te zoeken voor wat Ultimate 102.
Forza! - QV Savali - Argento Alfa