!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
Distributie 1750 motor
« Gepost op: 26 juni 2014, 07:58:16 »
Mijn QV is nu bijna 4 jaar oud (van eind juli 2010) met nog maar 63k km op de teller. Eerder deze week heb ik 'm, twee jaar na de vorige beurt, een grote onderhoudsbeurt - 70k beurt - laten geven en daarbij ook de APK laten uitvoeren.
Ik werd daarbij geattendeerd op het vervangen van de distributie. Nu schrijft Alfa dit voor bij 105k, maximaal na vijf jaar. Onder 'zware omstandigheden' - volgens Alfa b.v. koude, veel korte afstanden, langdurig stationair draaien e.d. - zou dit al na 4 jaar, ongeacht de km-stand, moeten gebeuren.
Betekent dit nu dat, ongeacht rijstijl e.d., doorrijden in die periode tussen 4 jaar en 5 jaar extra risico' oplevert?
Bij mij wordt de motor altijd goed warmgereden voordat er wat steviger gas wordt gegeven, en stationair draaien is altijd van korte duur omdat ik maar hoogst zelden in fileverkeer terecht kom.
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
Re: Distributie 1750 motor
« Reactie #1 Gepost op: 26 juni 2014, 09:44:20 »
Ik heb bij de mijne in januari de distributie laten vervangen, gelijk waterpomp mee vervangen. KM stand was iets meer dan 90.000 en de auto is van 1-2011. Ruim binnen de termijn die Alfa aangeeft dus. Door het extra vermogen zal alles wel een beetje harder slijten bij mij en je hoort toch wel eens problemen met de waterpomp dus daarom voor gekozen om het al te doen.
*

Dennis023
147

  • Type Alfa: Fiat Panda 1.2
  • ***
    - Alfist
Re: Distributie 1750 motor
« Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2014, 18:01:21 »
Niet helemaal on-topic maar gaat wel over db riem. Ik kocht mijn MiTo met precies 4 jaar en 31.000 km. Toen ik reclameerde dat bij aflevering de db riem niet vervangen was (boekje schrijft dat voor bij 4 jaar, max 5 jaar) is het alsnog gedaan i.c.m. de waterpomp (tegoed afleverings klaar maken) Erg netjes van de dealer, top. Ze zeiden dat ze "liever ook geen risico namen" want er zat 6 mnd garantie op de auto.
Rij nu in een Fiat Panda 1.2 in lounge Plus uitvoering van 2016
Voor de hobby een Volvo Amazon uit 1968
Zoek er voor de hobby een GTV bij, liefst 1999-2000
vroeger gereden:
Alfa 75 2.0  1986
Alfa 33 1.7IE 1991
Alfa MiTo 1.4T 135 pk 2010
*

LENZ
49

  • *
    - Startende Alfist
Re: Distributie 1750 motor
« Reactie #3 Gepost op: 29 juni 2014, 21:26:37 »
De 1750 TBI wijkt maar heel weinig af van een gewone Twin Spark en daar is de distribitie heel gevoelig,  ook gaan er regelmatig waterpompen voortijdig kapot, dus ik zou het niet riskeren, zeker niet voor die 335 euro.