!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

djbase
585

  • *****
    - Super Alfist
ECU 2.0 jtdm 170pk versie
« Gepost op: 19 maart 2012, 23:50:58 »
Ju,

ik had een tijd terug gelezen van de Giulietta QV met software update om een gedoseerder en beter gas-pedaal response na die specifieke update.

Is er ondertussen 1 voor de 2.0 jtdm ook uitgekomen (ik heb hem pas sinds vorige week).

Want ik merk hetzelfde als op de squadra tuning site staat :

". De gaspedaalreactie in de N-stand is iets directer gemaakt. De standaard gaspedaalreactie in de D-stand is absurd direct. Bij 55% gaspedaalstand levert de motor al vol koppel. Bij 70% gaspedaalslag al vol vermogen. Beetje overdreven direct en de doseerbaarheid is ver te zoeken. Uiteraard hebben we dit aangepast zodat de motor nu veel beter doceerbaar is in de D-stand en het koppel en vermogensbereik over de volle 100% slag verdeeld wordt."

Gezien er nog maar een paar 100km op de teller van de juul staan is dit spijtig genoeg wat te vroeg voor een squadrakuurtje.
Wat ik vind dat de Alfa Romeo dit zelf moet oplossen. En wat ze ook gedaan hebben voor de juul QV.

Is er iemand die weet of dit bestaat ? Alsook hoe kan je zelf de versie die je hebt uitlezen ?

In de D stand kan je gewoon niet "normaal" rijden met de wagen, direct vooruit gestuwd als een gek.

En komende van een 5cylinder blok is dit gewoon de omgekeerde wereld :s

Tnx,

Djbase
Alfa Giulietta 2.0jtdm² 170pk sp2 8C, alfa rosso - Ex. Fiat Coupe 20VT MY99 - 6 speed - Squadra chip v1A - Forge DV006 1.45bar overboost (03/11/2003-13/03/2012 RIP)
*

djbase
585

  • *****
    - Super Alfist
ECU 2.0 jtdm 170pk versie
« Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2012, 16:58:57 »
Iemand enige info ? is er een manier om de versienummer van de motor software te weten te komen ?
Alfa Giulietta 2.0jtdm² 170pk sp2 8C, alfa rosso - Ex. Fiat Coupe 20VT MY99 - 6 speed - Squadra chip v1A - Forge DV006 1.45bar overboost (03/11/2003-13/03/2012 RIP)