!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
dus jij gumt bij het stoplicht en doe je dit elke 10 min aangezien je het uit wil hebben omdat je het irri vind ,goed voor je banden ?!?! (en remmen)
Jij niet dan??? ;-) Het gaat natuurlijk om die "af en toe" momenten he...
De achterwisser gaat bij mij aan als ik de achteruit inschakel, wanneer alleen de voorwissers aanstaan. Dus ook wanneer de achterwisser uit staat (heb ik nagenoeg nooit bewust aan) (wat inderdaad hetzelfde werkt als op de 147, en op zoveel auto's eigenlijk)Als je alarmlichten continu geactiveerd worden bij het gummen, rem je te bruusk. Ook (of eigenlijk júist) wanneer je sportief rijdt, hoor je je remkracht op te bouwen. Dan houd je veel meer balans in de auto. Hooguit bij knalhard circuitwerk kan 't me voorstellen, maar je moet echt serieus hard en direct op je rem rammen willen de alarmlichten aangaan, waarbij je de auto flink laat schokken (balans weg)
Het opvallende is dat ik niet heel bruusk rem, maar wel heel hard. Dus niet snel van de gas en direct vol het rempedaal onderin drukken. Dan kan ik het me voorstellen dat de auto denkt dat het om een noodstop gaat. Ik heb geen race licentie maar wel de meerdaagse training daartoe gevolgd (Bij Prodrive in Lelystad). Nu kan het zo zijn dat ik het nog steeds niet goed doe (wat ik niet verwacht na het commentaar van die drill-sergeant), maar het is me zeker geleerd om de remdruk geleidelijk doch stevig op te bouwen. Ik vind dus dat die knipperlichtfunctie te gevoelig is en dus ook bij sportief hard remmen reageerd ipv een noodstop
Ook irritant: PIEP, PIEP, PIEP, PIEP, PIEEEP, PIEEEP...... de eerste Alfa die zich bemoeid met het dragen van je veiligheidsgordel. Nu draag ik die altijd, maar wanneer de auto mij maant om deze om te doen, dan wordt er iets koppigs in mij wakker..Gelukkig kan de dealer dit uitzetten / irritant dat deze dit nog niet heeft uitgezet..!
Haha ik herken dit. Ga ook vragen of hij dat niet kan uitschakelen Ik doe hem ook altijd om, maar vaak rij ik bvb een paar honderd meter en doe hem dan aan.Is soms makkelijker, of als ik snel nog een brief wil posten ofzoiets.
2.0 JTDm hier en vandaag nog geprobeerd. Bij stevig doorremmen gaat hij bij mij niet af hoor. Enkel als ik volledig de rem intrap.
misschien afgesteld op wat voor remmen je eronder hebt ?? (de 2.0 heeft standaard ook al grotere remmen)