!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

ducatimhr
3

  • *
    - Startende Alfist
Eigenaardigheden en rariteiten van de Giulietta
« Reactie #45 Gepost op: 23 februari 2011, 13:55:28 »
Jij niet dan??? ;-)
 
Het gaat natuurlijk om die "af en toe" momenten he...
 
 
 
 
Citaat van: RiriassaQV;4560
dus jij gumt bij het stoplicht en doe je dit elke 10 min aangezien je het uit wil hebben omdat je het irri vind ,goed voor je banden ?!?! (en remmen)
QV Rosso metallizzato
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Eigenaardigheden en rariteiten van de Giulietta
« Reactie #46 Gepost op: 23 februari 2011, 17:20:12 »
Citaat van: ducatimhr;4703
Jij niet dan??? ;-)
 
Het gaat natuurlijk om die "af en toe" momenten he...

nog niet ;):p ,nog een verse auto dus , en als me oom erachter komt ...... misschien nooit meer de QV
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

Scudetto
684

  • *****
    - Super Alfist
Eigenaardigheden en rariteiten van de Giulietta
« Reactie #47 Gepost op: 23 februari 2011, 17:34:43 »
De achterwisser gaat bij mij aan als ik de achteruit inschakel, wanneer alleen de voorwissers aanstaan. Dus ook wanneer de achterwisser uit staat (heb ik nagenoeg nooit bewust aan) (wat inderdaad hetzelfde werkt als op de 147, en op zoveel auto's eigenlijk)

Als je alarmlichten continu geactiveerd worden bij het gummen, rem je te bruusk. ;) Ook (of eigenlijk júist) wanneer je sportief rijdt, hoor je je remkracht op te bouwen. Dan houd je veel meer balans in de auto. Hooguit bij knalhard circuitwerk kan 't me voorstellen, maar je moet echt serieus hard en direct op je rem rammen willen de alarmlichten aangaan, waarbij je de auto flink laat schokken (balans weg)
Forza! - QV Savali - Argento Alfa
*

suomy
816

  • *****
    - Super Alfist
Eigenaardigheden en rariteiten van de Giulietta
« Reactie #48 Gepost op: 23 februari 2011, 20:58:01 »
Citaat van: Scudetto;4726
De achterwisser gaat bij mij aan als ik de achteruit inschakel, wanneer alleen de voorwissers aanstaan. Dus ook wanneer de achterwisser uit staat (heb ik nagenoeg nooit bewust aan) (wat inderdaad hetzelfde werkt als op de 147, en op zoveel auto's eigenlijk)

Als je alarmlichten continu geactiveerd worden bij het gummen, rem je te bruusk. ;) Ook (of eigenlijk júist) wanneer je sportief rijdt, hoor je je remkracht op te bouwen. Dan houd je veel meer balans in de auto. Hooguit bij knalhard circuitwerk kan 't me voorstellen, maar je moet echt serieus hard en direct op je rem rammen willen de alarmlichten aangaan, waarbij je de auto flink laat schokken (balans weg)
Leuk heej ! Ik doe het er af en toe om !
*

Scudetto
684

  • *****
    - Super Alfist
Eigenaardigheden en rariteiten van de Giulietta
« Reactie #49 Gepost op: 24 februari 2011, 08:59:58 »
dat kan natuurlijk ook :)
Forza! - QV Savali - Argento Alfa
*

ducatimhr
3

  • *
    - Startende Alfist
Eigenaardigheden en rariteiten van de Giulietta
« Reactie #50 Gepost op: 24 februari 2011, 15:35:15 »
Het opvallende is dat ik niet heel bruusk rem, maar wel heel hard. Dus niet snel van de gas en direct vol het rempedaal onderin drukken. Dan kan ik het me voorstellen dat de auto denkt dat het om een noodstop gaat. Ik heb geen race licentie maar wel de meerdaagse training daartoe gevolgd (Bij Prodrive in Lelystad). Nu kan het zo zijn dat ik het nog steeds niet goed doe (wat ik niet verwacht na het commentaar van die drill-sergeant), maar het is me zeker geleerd om de remdruk geleidelijk doch stevig op te bouwen.
 
Ik vind dus dat die knipperlichtfunctie te gevoelig is en dus ook bij sportief hard remmen reageerd ipv een noodstop
QV Rosso metallizzato
*

Scudetto
684

  • *****
    - Super Alfist
Eigenaardigheden en rariteiten van de Giulietta
« Reactie #51 Gepost op: 24 februari 2011, 15:57:40 »
wat voor Giulietta heb je?
Ik heb het tot nu toe namelijk alleen met een bewuste (test)noodstop voor elkaar gekregen en met wat serieus gum/remwerk niet. Misschien dat het bij de QV wat 'ruimer' staat afgesteld.
Forza! - QV Savali - Argento Alfa
*

Giosko
14

  • *
    - Startende Alfist
Eigenaardigheden en rariteiten van de Giulietta
« Reactie #52 Gepost op: 24 februari 2011, 17:07:04 »
Helemaal mee eens, ik heb een 1.4 MA en ik vind ook dat het echt veel te vroeg aangaat. Heb dit al twee keer meegemaakt en ben toch van mening dat er wat meer marge in mag zitten...heeft denk ik te maken met de snelheid waarmee je je rempedaal intrapt en niet zo zeer hoever je dat doet. Iets rustiger beginnen en dan stevig doorremmen werkt prima, het is even aanpassen...maar werkt wel goed.
Citaat van: ducatimhr;4824
Het opvallende is dat ik niet heel bruusk rem, maar wel heel hard. Dus niet snel van de gas en direct vol het rempedaal onderin drukken. Dan kan ik het me voorstellen dat de auto denkt dat het om een noodstop gaat. Ik heb geen race licentie maar wel de meerdaagse training daartoe gevolgd (Bij Prodrive in Lelystad). Nu kan het zo zijn dat ik het nog steeds niet goed doe (wat ik niet verwacht na het commentaar van die drill-sergeant), maar het is me zeker geleerd om de remdruk geleidelijk doch stevig op te bouwen.

Ik vind dus dat die knipperlichtfunctie te gevoelig is en dus ook bij sportief hard remmen reageerd ipv een noodstop
*

nick
554

  • *****
    - Super Alfist
Eigenaardigheden en rariteiten van de Giulietta
« Reactie #53 Gepost op: 24 februari 2011, 19:29:03 »
2.0 JTDm hier en vandaag nog geprobeerd. Bij stevig doorremmen gaat hij bij mij niet af hoor. Enkel als ik volledig de rem intrap.
Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten
*

suomy
816

  • *****
    - Super Alfist
Eigenaardigheden en rariteiten van de Giulietta
« Reactie #54 Gepost op: 24 februari 2011, 20:22:38 »
Heb vanmiddag geprobeerd de remdruk op het pedaal op te voeren , en inderdaad dan reageren de gevaarlichten niet ! Bij abrubt ( noodstop idee ) wel !
*

QV Competizione
297

  • ****
    - Senior Alfist
    • http://www.legedyk-boxers.nl
Eigenaardigheden en rariteiten van de Giulietta
« Reactie #55 Gepost op: 24 februari 2011, 20:42:22 »
Ook irritant: PIEP, PIEP, PIEP, PIEP, PIEEEP, PIEEEP...... de eerste Alfa die zich bemoeid met het dragen van je veiligheidsgordel. Nu draag ik die altijd, maar wanneer de auto mij maant om deze om te doen, dan wordt er iets koppigs in mij wakker..

Gelukkig kan de dealer dit uitzetten / irritant dat deze dit nog niet heeft uitgezet..!
*

nick
554

  • *****
    - Super Alfist
Eigenaardigheden en rariteiten van de Giulietta
« Reactie #56 Gepost op: 24 februari 2011, 20:49:22 »
Citaat van: QV Competizione;4855
Ook irritant: PIEP, PIEP, PIEP, PIEP, PIEEEP, PIEEEP...... de eerste Alfa die zich bemoeid met het dragen van je veiligheidsgordel. Nu draag ik die altijd, maar wanneer de auto mij maant om deze om te doen, dan wordt er iets koppigs in mij wakker..

Gelukkig kan de dealer dit uitzetten / irritant dat deze dit nog niet heeft uitgezet..!

Haha ik herken dit. Ga ook vragen of hij dat niet kan uitschakelen :)
Ik doe hem ook altijd om, maar vaak rij ik bvb een paar honderd meter en doe hem dan aan.
Is soms makkelijker, of als ik snel nog een brief wil posten ofzoiets.
Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Eigenaardigheden en rariteiten van de Giulietta
« Reactie #57 Gepost op: 24 februari 2011, 22:04:32 »
Citaat van: nick;4856
Haha ik herken dit. Ga ook vragen of hij dat niet kan uitschakelen :)
Ik doe hem ook altijd om, maar vaak rij ik bvb een paar honderd meter en doe hem dan aan.
Is soms makkelijker, of als ik snel nog een brief wil posten ofzoiets.

jijzelf kan het weten en doen dat je altijd je gordel aandoet ,alleen ik vind dat piepen echt handig als koppige passagiers (eigenwijze personen die niet geleerd zijn de gordel altijd aan te doen en geen veiligheid ooit hebben meegekregen) meerijden > nu kunnen ze er niet omheen om de gordel om te doen ,want tja die piep is irri :p
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Eigenaardigheden en rariteiten van de Giulietta
« Reactie #58 Gepost op: 24 februari 2011, 22:06:01 »
Citaat van: nick;4837
2.0 JTDm hier en vandaag nog geprobeerd. Bij stevig doorremmen gaat hij bij mij niet af hoor. Enkel als ik volledig de rem intrap.

misschien afgesteld op wat voor remmen je eronder hebt ?? (de 2.0 heeft standaard ook al grotere remmen)
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

suomy
816

  • *****
    - Super Alfist
Eigenaardigheden en rariteiten van de Giulietta
« Reactie #59 Gepost op: 24 februari 2011, 22:09:55 »
Citaat van: RiriassaQV;4876
misschien afgesteld op wat voor remmen je eronder hebt ?? (de 2.0 heeft standaard ook al grotere remmen)

Heeft niets te meken met wat wat voor remmen eronder zitten ! We zijn de formule 1 niet !