!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

joostvgh
17

  • *
    - Startende Alfist
enkele vraagjes
« Gepost op: 23 september 2011, 11:34:56 »
wederom heb ik enkele vraagjes! :)

-ik heb een simpele binnenspiegel bij mn giulietta (geen automatisch dimmende oid).
Zoals de meeste dergelijke spiegels, zit daar ook een knopje aan om die te dimmen (spiegel te kantelen). Als ik dit instel, zie ik echter mijn achterbank en niet mijn achterruit (en moet ik de spiegel dus opnieuw draaien telkens ik die instelling verander). Productiefout? zou ik hiermee naar de garage kunnen gaan en een nieuwe spiegel vragen?


-op de hendel voor cruise control staat een knopje, waar res op staat. dit doet helemaal niets bij mij?


-waarom branden er 2 lampjes op het dashboard als ik mijn lampen aanzet? Wanneer enkel de led-lampjes aan zijn, brandt er geen enkel lampje.
*

JackL
59

  • **
    - Junior Alfist
enkele vraagjes
« Reactie #1 Gepost op: 23 september 2011, 13:02:41 »
- Als je het knopje gebruikt voor de binnenspiegel te dimmen moet hij naar boven gericht zijn. Je zou dan je plafond moeten zien alsook een gedimde weerspiegeling van je achterliggers. Even opnieuw instellen dus.

- Ik ben niet zeker maar volgens mij staat het voor restore of resume. Een stand by functie als je hebt moeten remmen of terugschakelen. Deze knop dient om terug naar de voordien ingestelde snelheid terug te keren.

- Om te laten zien dat je koplampen wel degelijk branden. Dagrijverlichting is permanent (alhoewel je dit kunt uitschakelen) en heeft dus geen indicatie op het dashboard.
*Alfa Romeo Giulietta*
*

joostvgh
17

  • *
    - Startende Alfist
enkele vraagjes
« Reactie #2 Gepost op: 25 september 2011, 00:39:39 »
Citaat van: JackL;13334
- Als je het knopje gebruikt voor de binnenspiegel te dimmen moet hij naar boven gericht zijn. Je zou dan je plafond moeten zien alsook een gedimde weerspiegeling van je achterliggers. Even opnieuw instellen dus

ik kan toch de instelling binnenin de spiegel niet wijzigen?
als de spiegel dim, is hij maar halfweg naar boven gericht. Dus ik zie niet gedimd wel het dak, maar in het gedimde stuk slechts een klein deel (onderkant) van de achterruit...
*

JackL
59

  • **
    - Junior Alfist
enkele vraagjes
« Reactie #3 Gepost op: 25 september 2011, 11:52:34 »
Hmm, wel ik kan het niet met zekerheid zeggen aangezien ik een zelfdimmende heb. Heb je al eens in de handleiding gekeken?
*Alfa Romeo Giulietta*
*

juriaan
107

  • ***
    - Alfist
enkele vraagjes
« Reactie #4 Gepost op: 26 september 2011, 14:55:48 »
anti verblinding: Spiegel kantelt naar boven toe.
Normaal: Spiegel kantelt naar onder toe.

Als ik je vraag zo lees heb je hem op 'anti verblinding' gezet en hem vervolgens op normaal de achterruit afgesteld. Als jij verblind wordt dan klap je hem dan naar normaal is mijn idee.
Probeer hem eens op de andere stand af te stellen en zet vervolgens het handeltje om. Nu zou je de hemel (binnenkant dak) moeten zien in je auto.
Giulietta 1.4 MA Turbo TCT, Rosso alfa, Pack SP3 met 8C velgen, Pack Premium plus.
BMW 2002 (polaris) 1975 zelfbouwproject met megasquirt injectie
BMW 2002tii (ceylon) 1973 nog in restauratie
*

joostvgh
17

  • *
    - Startende Alfist
enkele vraagjes
« Reactie #5 Gepost op: 29 september 2011, 00:13:46 »
neenee, zo achterlijk ben ik niet :p

het verschil tussen dimmend en niet dimmend is wel superduidelijk, dus daar bestaat geen twijfel over.

in normale stand zie ik mijn gehele achterruit
in dimmende stand die ik enkel een stukje onderkant van mijn achterruit
*

joostvgh
17

  • *
    - Startende Alfist
enkele vraagjes
« Reactie #6 Gepost op: 1 oktober 2011, 23:53:47 »
het is dus ook zo dat mijn spiegel verkeerd kantelt.
Ik moet tegen het hendeltje duwen om dimmend te zien (dus gewone spiegel wijst dan naar onder ipv naar het plafond)