!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

rvbracht
35

  • *
    - Startende Alfist
Ervaring JTDM 136/140 pk?
« Reactie #15 Gepost op: 12 oktober 2011, 18:31:09 »
Citaat van: audiasis;13998
Ik zal vermoedelijk een 140pk (136pk) nemen omdat dit een goed compromis lijkt. Deze conclusie is puur op mijn leasing budget gebaseerd ;-)

Hier idem ditto. 170 PK zat er wel in, maar dan had ik een minder luxe versie.
1.6 heb ik eigenlijk niet serieus overwogen omdat de aangeklede 2.0 140 PK versie er in zat :-)
*

gillesD
9

  • *
    - Startende Alfist
Ervaring JTDM 136/140 pk?
« Reactie #16 Gepost op: 14 oktober 2011, 10:21:50 »
Ik rij nu bijna 2 maanden met een 2.0jtdm 136pk Giulietta. Ik ben zeer  tevreden van de motor maar je voelt dat dit blok veel meer aankan. Dus  ik ga misschien een upgrade doen naar 180pk en dan hoop ik dat ze ook  iets doen aan de gasrespons want die vind ik verschrikkelijk traag als  je uit stilstand wil vertrekken. Het duurt echt te lang, wanneer je gas  geeft vooraleer je de koppeling lost, om tot het juiste toerental te  komen (max koppel). Ben op deze manier al enkele keren stil gevallen:(!
In 1ste, 2de en 3de versnelling lijkt het mij dat er een koppelbeperking  opzit, vanaf de 4de versnelling blijft ie gaan maar ervoor lijkt het  toch wat beperkt door alfa zelf, nog mensen die dit ervaren?

Voor de rest is de 136/140pk versie de juiste keuze geweest voor mij,  ben er zeer tevreden van. Als je met 140pk niet tevreden bent laat em  dan upgraden naar 180pk, je hebt dan een kleinere turbo dan de standaard  170pk jtdm, dus meer vermogen lager in toerental en meer pk.
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM 136pk Distinctive - 180pk Br-Performance - Argento Alfa - Sport pack 3 - 18" Turbina
Ervaring JTDM 136/140 pk?
« Reactie #17 Gepost op: 14 oktober 2011, 10:26:00 »
*

WalterW
526

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
  • *****
    - Super Alfist
Ervaring JTDM 136/140 pk?
« Reactie #18 Gepost op: 14 oktober 2011, 14:47:42 »
Klopt, dat is het voordeel van die 140 PK er zit nog een hoop marge in...zie eerdere bericht:  http://www.alfagiuliettaclub.nl/for/showthread.php?388-SaVaLi-(chip)-tuning-Giulietta-QV&p=6958&viewfull=1#post6958
Ik heb inderdaad, ondanks dat ie erg snel is nu, met het optrekken en onder de 20 km/h rijden, nog steeds wat moeite. Je kunt dan niet in z'n twee blijven, en moet rijdend terug naar de eerste versnelling. Slecht voor de synchromesh-ringen heb ik ergens gelezen...
 
GillesD die koppelbeperking kun je volgens mij ook zien met je turbodruk-meter; ik krijg hem in z'n 1 en 2 niet voluit. Volgens mij in z'n drie wel trouwens.
 
Heb er nu 26K opzitten met de 2.0- 140 ( 167) en ben nog steeds erg tevreden. Wat een bak, het is een echte snelweg-racer. In zijn 5, standje D aan, is er van 120 tot 190 bijna niemand die me bij houd, hij blijft maar doorgaan. Audi A3, BMW's 1 en 3, laatst zelfs een MB S250 CDI die me niet bijhield...hahaha
Als je een Citroen C5 met dubbele platte uitlaat tegenkomt  of een BMW 535D dan moet je het niet proberen, want dan sta je opeens stil. Hahaha, goed op me bek gegaan.
 
Hoop ooit nog eens de stage 2 te doen naar 180 PK, maar wil eerst ervaringen horen van mede-alfisten of dat nu echt nog de moeite is. Want het is een dure stap die verwijdering van de inlaatrestrictie.
*

Wilbert G
448

  • ****
    - Senior Alfist
Ervaring JTDM 136/140 pk?
« Reactie #19 Gepost op: 20 oktober 2011, 15:44:55 »
Het optrekken is gewoon een kwestie van oefenen....het exacte punt is lastig te vinden maar als je hem eenmaal goed te pakken hebt is voor eender welke motorinhoud (diesel dan) het koppel zo enorm dat je iedereen eruit trekt.