Klopt, dat is het voordeel van die 140 PK er zit nog een hoop marge in...zie eerdere bericht:
http://www.alfagiuliettaclub.nl/for/showthread.php?388-SaVaLi-(chip)-tuning-Giulietta-QV&p=6958&viewfull=1#post6958Ik heb inderdaad, ondanks dat ie erg snel is nu, met het optrekken en onder de 20 km/h rijden, nog steeds wat moeite. Je kunt dan niet in z'n twee blijven, en moet rijdend terug naar de eerste versnelling. Slecht voor de synchromesh-ringen heb ik ergens gelezen...
GillesD die koppelbeperking kun je volgens mij ook zien met je turbodruk-meter; ik krijg hem in z'n 1 en 2 niet voluit. Volgens mij in z'n drie wel trouwens.
Heb er nu 26K opzitten met de 2.0- 140 ( 167) en ben nog steeds erg tevreden. Wat een bak, het is een echte snelweg-racer. In zijn 5, standje D aan, is er van 120 tot 190 bijna niemand die me bij houd, hij blijft maar doorgaan. Audi A3, BMW's 1 en 3, laatst zelfs een MB S250 CDI die me niet bijhield...hahaha
Als je een Citroen C5 met dubbele platte uitlaat tegenkomt of een BMW 535D dan moet je het niet proberen, want dan sta je opeens stil. Hahaha, goed op me bek gegaan.
Hoop ooit nog eens de stage 2 te doen naar 180 PK, maar wil eerst ervaringen horen van mede-alfisten of dat nu echt nog de moeite is. Want het is een dure stap die verwijdering van de inlaatrestrictie.