!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Ervaringen midden- en einddempers
« Reactie #15 Gepost op: 7 juni 2022, 13:04:32 »
Citaat van: Reynaert98 op  7 juni 2022, 10:09:51
Citaat van: Reynaert98 op  7 juni 2022, 10:09:51
Ah kijk, dan scheelt dat weer. Misschien dan ook meteen een demperloze middenpijp bestellen. Thanks

Die ophangbeugel die bij de Ulter meegeleverd wordt is volgens mij niet zo'n zelfde originele beugel als die aan de linkerkant reeds gemonteerd zit, maar een simpeler haakje.
Bij mijn Ulter was die beugel niet meegeleverd en heb ik een originele gebruikt.

Zelf jaren met mijn 1.4MA een Ulter einddemper icm een demperloze middenpijp gereden en het klonk voor mij prima. Gewoon stil op constante snelheid, en een lekkere rauwe roffel bij koude start en stevig optrekken.
*

gbinsb
307

  • Type Alfa: 147 GTA
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Ervaringen midden- en einddempers
« Reactie #16 Gepost op: 7 juni 2022, 20:35:30 »
Ik ben van een open eindpijp overgestapt naar een Utler einddemper. Dat klinkt stuk beschaafder, maar nog steeds wel sportief.
147 GTA, GTV 2.0 V6 TB, Giulietta 1.4MA TCT, Corvette C6 6.2 V8
*

gait
9

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *
    - Startende Alfist
Re: Ervaringen midden- en einddempers
« Reactie #17 Gepost op: 10 juni 2022, 10:51:33 »
Heeft iemand toevallig ook ervaring met de Ragazzon H2 met dempers i.c.m. een demperloze middenpijp.
Ik zit te twijfelen tussen deze combinatie of de Ulter einddemper. Ook met de achterliggende gedachte om misschien een keer een downpipe te installeren.
*

Cvalfa
21

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Ervaringen midden- en einddempers
« Reactie #18 Gepost op: 19 augustus 2022, 17:47:43 »
Op mijn bella zit een Ragazzon RVS einddemper icm een demperloze middenpijp.
Dat geeft aanzienlijk meer "onwijs" diep geluid, dan de Ulter met originele middenpijp (met demper)
Zeker bij de koude start inderdaad..

Twijfel zelfs of ik er niet een demper tussen zal lassen of op zoek ga naar een RVS middenpijp met demper..

De turbofluit hoor je wel heel mooi trouwens als je een klein beetje gas geeft.



Heeft iemand toevallig ook ervaring met de Ragazzon H2 met dempers i.c.m. een demperloze middenpijp.
Ik zit te twijfelen tussen deze combinatie of de Ulter einddemper. Ook met de achterliggende gedachte om misschien een keer een downpipe te installeren.
Mijn Giulietta loopt als een Ragazzonnetje;-)
*

Rogierr
89

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • **
    - Junior Alfist
Re: Ervaringen midden- en einddempers
« Reactie #19 Gepost op: 20 maart 2023, 20:25:26 »
Mijn Giulietta 1.4 MA uit 2016 heeft een enkele pijp. Wil deze upgraden naar een dubbele pijp. Zag een complete kit bij Qverde met originele uitlaat, diffuser en toebehoren voor 689,-. Toch adviseerde iemand mij hier om een Ulter einddemper eronder te zetten en de diffuser apart te bestellen, zodat ik ook nog een geluidsupgrade heb. Hier was ik eigenlijk helemaal niet naar op zoek, maar ik zag dat ik op deze manier nog goedkoper uit was ook! Totaal 570,- inc originele diffuser met rode bies.  Ik wil echt geen geschreeuw of geknal, maar een beetje een sportief geluid is wel leuk. Uit de reacties hier lees ik dat een Ulter demper dan zeer geschikt is. Ik ga verder geen andere aanpassingen doen aan de uitlaat. Zijn er dan nog verschillen in prestaties/verbruik te merken met zo’n demper? Ben benieuwd naar deze ervaringen.
*

Reynaert98
161

  • Type Alfa: Giulietta 1.4TB Sportiva
  • ***
    - Alfist
Re: Ervaringen midden- en einddempers
« Reactie #20 Gepost op: 20 maart 2023, 21:13:10 »
Mijn Giulietta 1.4 MA uit 2016 heeft een enkele pijp. Wil deze upgraden naar een dubbele pijp. Zag een complete kit bij Qverde met originele uitlaat, diffuser en toebehoren voor 689,-. Toch adviseerde iemand mij hier om een Ulter einddemper eronder te zetten en de diffuser apart te bestellen, zodat ik ook nog een geluidsupgrade heb. Hier was ik eigenlijk helemaal niet naar op zoek, maar ik zag dat ik op deze manier nog goedkoper uit was ook! Totaal 570,- inc originele diffuser met rode bies.  Ik wil echt geen geschreeuw of geknal, maar een beetje een sportief geluid is wel leuk. Uit de reacties hier lees ik dat een Ulter demper dan zeer geschikt is. Ik ga verder geen andere aanpassingen doen aan de uitlaat. Zijn er dan nog verschillen in prestaties/verbruik te merken met zo’n demper? Ben benieuwd naar deze ervaringen.

Ik heb toevallig net twee dagen een Ulter er onder zitten. Rest van de uitlaat is origineel. Geluid is niet heel anders. Iets sterkere roffel maar eigenlijk alleen hoorbaar met het raam open. Qua vermogen/verbruik zit er geen verschil in. Dat ga je pas merken zodra je de katalysator weg haalt en een grotere diameter over de gehele uitlaat hebt.
*

Rogierr
89

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • **
    - Junior Alfist
Re: Ervaringen midden- en einddempers
« Reactie #21 Gepost op: 20 maart 2023, 22:14:06 »
Oke, bevalt de uitlaat goed? Standaard heeft de Giulietta eindstukken van 80mm eronder zitten, toch? Op de foto lijken de Ulter stukken van 100mm wat groot. Hoe lijkt dat in het echt dan?
*

Marcel1979
589

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Ervaringen midden- en einddempers
« Reactie #22 Gepost op: 20 maart 2023, 22:21:10 »





Dat ziet er zo uit in het echt. Doen dus!
Nu: 2018 Giulia 2.0T Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV
*

Rogierr
89

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • **
    - Junior Alfist
Re: Ervaringen midden- en einddempers
« Reactie #23 Gepost op: 20 maart 2023, 22:23:35 »
Gaaf. Heb je niet de chroom eindstukken? Of is het vies geworden? Ziet er indd gaaf uit!
*

Marcel1979
589

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Ervaringen midden- en einddempers
« Reactie #24 Gepost op: 20 maart 2023, 22:27:04 »
De Ulter einddemper zat er al onder toen ik deze QV kocht overigens. De sierstukken waren wel chroom volgens mij maar ze zitten wat dieper in de diffusor. Ik hou er niet zo van als ze uitsteken
Nu: 2018 Giulia 2.0T Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV
*

Rogierr
89

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • **
    - Junior Alfist
Re: Ervaringen midden- en einddempers
« Reactie #25 Gepost op: 20 maart 2023, 22:29:12 »
Dat vind ik ook niet mooi! Hoe kun je daar bij de montage rekening mee houden? Stuk van de pijp slijpen?
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Ervaringen midden- en einddempers
« Reactie #26 Gepost op: 20 maart 2023, 23:03:46 »
Dat vind ik ook niet mooi! Hoe kun je daar bij de montage rekening mee houden? Stuk van de pijp slijpen?

Bij de Ulter zitten de eindstukken vastgelast aan de pijp, aan de diepte is weinig te stellen. Bij mijn vorige 1.4MA zat dat zo:



Bij mijn huidige QV heb ik losse Ulter sierstukken op de pijp gezet en had ik dus wel de vrijheid om de diepte aan te passen, en er voor gekozen ze iets dieper in de diffuser te zetten:

*

Rogierr
89

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • **
    - Junior Alfist
Re: Ervaringen midden- en einddempers
« Reactie #27 Gepost op: 20 maart 2023, 23:23:48 »
Bij de witte Giulietta ziet het er ook al gaaf uit. Anders misschien van de middenpijo iets eraf slijpen zodat de Ulter er wat dieper in valt?