!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.
Citaat van: TimW op 16 november 2018, 08:53:33Het nadeel van waterstof is dat je niet ziet c.q. precies weet wat het allemaal heeft losgemaakt en wat wel of niet door de uitlaat het systeem heeft verlaten. Met een multiair durf ik het persoonlijk niet aan, met een QV waarschijnlijk wel. Met walnut blasting heb je natuurlijk een veel beter resultaat, maar daar hangt ook wel een prijskaartje aan.Dat klopt ook wel, al weet je nooit exact wat het precieze resultaat is anders dan hetgeen je merkt qua rijgedrag. Als je dat echt zou willen weten moet je van te voren het blok open halen, kijken hoe de zaken ervoor staan, rollenbank meting doen, dan cleaning uitvoeren en dan de vorige 2 stappen nogmaals herhalen en de resultaten vergelijken, pas dan weet je echt 100% zeker wat de verschillen zijn, maarja, daar zit al helemaal een prijs kaartje aan
Het nadeel van waterstof is dat je niet ziet c.q. precies weet wat het allemaal heeft losgemaakt en wat wel of niet door de uitlaat het systeem heeft verlaten. Met een multiair durf ik het persoonlijk niet aan, met een QV waarschijnlijk wel. Met walnut blasting heb je natuurlijk een veel beter resultaat, maar daar hangt ook wel een prijskaartje aan.
Citaat van: UIenZUUR op 16 november 2018, 10:18:47Citaat van: TimW op 16 november 2018, 08:53:33Het nadeel van waterstof is dat je niet ziet c.q. precies weet wat het allemaal heeft losgemaakt en wat wel of niet door de uitlaat het systeem heeft verlaten. Met een multiair durf ik het persoonlijk niet aan, met een QV waarschijnlijk wel. Met walnut blasting heb je natuurlijk een veel beter resultaat, maar daar hangt ook wel een prijskaartje aan.Dat klopt ook wel, al weet je nooit exact wat het precieze resultaat is anders dan hetgeen je merkt qua rijgedrag. Als je dat echt zou willen weten moet je van te voren het blok open halen, kijken hoe de zaken ervoor staan, rollenbank meting doen, dan cleaning uitvoeren en dan de vorige 2 stappen nogmaals herhalen en de resultaten vergelijken, pas dan weet je echt 100% zeker wat de verschillen zijn, maarja, daar zit al helemaal een prijs kaartje aan Ik vermoed dat er in het "resultaat" ook een gezonde dosis placebo zit en dat het daadwerkelijke resultaat niet al te bijzonder is. De boel open schroeven, situatie bekijken, de cleaning doen en daarna nogmaals de boel bekijken zou het kunnen ophelderen. Hebben we een vrijwilliger?
Mijn 159 1.75 tbi verbruikt ook wat olie. Probleem is dat de overdreven gezegd de cilinders ovaal zijn en dat er teveel speling zitten tussen cilinder en zuiger ( verkeerde zuigerveren vanuit fabriek) waardoor er olie meegaat de cilinder in en mee verbrand. Cilinders rond maken en andere zuigerveren erin en je hebt geen olieverbruik meer. Collega ook bij allebei zijn 159 TBI gedaan. Perfect resultaat.Is natuurlijk wel een duur grapje en natuurlijk veel werk.
Inderdaad werkzaam bij garage van de voort in eindhoven. Maar over de prijs kan ik niks exact zeggen want hij heeft het allemaal zelf gedaan. maar denk dat je al gouw richting de duizenden euro´s gaat. Je moet je cilinders rond laten maken. Je krijgt nieuwe zuigers, nieuwe zuiger veren. en al het materiaal zoals de kopbouten die je moet vervangen als de kop eraf moet. en natuurlijk al het werk om alles uit en in elkaar te zetten.en sorry voor de laten reactie ben even weg weggeweest.gr Bas
Inderdaad werkzaam bij garage van de voort in eindhoven.