!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ja het valt mij ook ontzettend zwaar tegen van ze, ik dacht een auto te kopen bij een goed en betrouwbaar adres, naja, dat is gebleken... Nee inmiddels niet meer, maar dit probleem speelt al sinds +- 2 maanden na aankoop van de auto. Toen bleek, nadat ik een vreemde ratel van de motor begon te horen, dat deze zo goed als droog stond qua olie...die had dus bijna de volle 5 liter olie verstookt in een kleine 2 maanden tijd. Na minimaal 10 keer heen en weer te zijn geweest in een kleine 4 maanden sindsdien, voor allerlei reparatie actie's (Turbo tot 2x keer aan toe!! (met bijbetalen voor een nieuwe i.p.v. gereviseerd)) om het verbruik te verhelpen (terwijl ze achteraf blijkt geen olie resten aan de uitlaatzijde zagen), ben ik inmiddels door de garantie heen en zijn we aanbeland op het laatste redmiddel; revisie. Laat dat nu net de duurste reparatie zijn van allemaal..Feitelijk is dus gewoon de verkeerde diagnose gesteld..
Bedankt voor het opzoeken van het artikel GT1986! dat helpt zeker!Maar wat een verhaal zeg, waanzin ten top, zeker als je samen met je ouders daar al zoveel jaren over de vloer komt Ik hoor om mij heen, bij de nodige specialisten waar ik contact mee heb, ook n.a.v. deze kwestie, nog veel meer horror verhalen van klanten die zich ten einde raad bij hun melden. De meest idiote ervaringen, waar deze van jou zeker naadloos aansluit in het rijtje...
Bedankt voor het opzoeken van het artikel GT1986! dat helpt zeker!
Citaat van: UIenZUUR op 12 september 2018, 16:40:10Bedankt voor het opzoeken van het artikel GT1986! dat helpt zeker!Maar wat een verhaal zeg, waanzin ten top, zeker als je samen met je ouders daar al zoveel jaren over de vloer komt Ik hoor om mij heen, bij de nodige specialisten waar ik contact mee heb, ook n.a.v. deze kwestie, nog veel meer horror verhalen van klanten die zich ten einde raad bij hun melden. De meest idiote ervaringen, waar deze van jou zeker naadloos aansluit in het rijtje...Ervaringen met Prins bedoel je? Jammer dat het allemaal minder lijkt te worden, Prins stond tijdenlang erg goed aangeschreven in Alfa-land.De aflevering van onze Giulietta was ook niet bepaald je-dat. Zo waren de n.a.v. de proefrit in het koopcontract opgenomen aandachtspunten niet allemaal afgewerkt. Heb daardoor meerdere keren terug moeten komen, wat mij steeds vrije uren heeft gekost. Tijdens de aflevering waarbij we met de verkoper om tafel zaten, werd deze door een (buitenlandse) klant gebeld. I.p.v. even aan te geven dat hij bezig was en terug zou bellen, begon hij voor onze neus een uitgebreid telefoongesprek van minstens 10 minuten. Stuitende arrogantie!Na aflevering maakte de motor stationair een bijgeluid. Ik ermee terug, bleek volgens de chef-wp de spanning van de nota bene door hun voor aflevering vervangen distributieriem te strak te staan... Maar ook daarna maakt de motor nog altijd hetzelfde geluid. Binnenkort laat ik er daarom wel een ander bedrijf naar kijken. Ook nog een heel positief punt: tijdens de proefrit had ik niets gemerkt van een slippende koppeling. Voor aflevering hebben ze dit echter wel zelf geconstateerd, waarna de complete koppelingsset van de TCT-bak is vervangen. Dat is niet bepaald goedkoop, dus daarvoor krijgen ze natuurlijk een grote pluim!
Citaat van: UIenZUUR op 12 september 2018, 16:40:10Bedankt voor het opzoeken van het artikel GT1986! dat helpt zeker!Alles schriftelijk doen (aangetekend!), nooit mondeling. Wijs ze op het feit dat het om een consumentenkoop gaat en je daarom door de wet wordt beschermd. Art. 7:18 lid 2 BW noemen en aangeven dat er sprake is van een non-conforme zaak. Je hoefde van een auto van xx prijs, xx bouwjaar en xx km. stand niet te verwachten dat de motor op zo'n korte termijn een revisie nodig zou hebben. Omdat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt, kun je o.g.v. art. 7:21 lid 1 BW herstel eisen. Art. 7:21 lid 2 BW: deze kosten kunnen niet aan jou in rekening worden gebracht. O.g.v. art. 7:21 lid 3 BW is Prins verplicht om binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper (leenauto!) zijn verplichtingen na te komen.De klapper is art. 7:21 lid 6 BW: als Prins niet binnen een redelijke tijd nadat hij daartoe schriftelijk door jou is aangemaand aan zijn verplichting tot herstel heeft voldaan, ben jij bevoegd het herstel door een derde (bijv. H&S Corse) te laten plaatsvinden. Deze kosten mag je vervolgens op Prins verhalen!Wat ik je nog even mee wil geven: wat mij betreft zou het niet redelijk zijn te eisen dat Prins de volledige revisiekosten op zich neemt. Je motor is na revisie in feite immers nieuw (waardevermeerdering), terwijl je auto al een flink aantal km's op de teller zal hebben staan. Je wordt dan 'ongerechtvaardigd verrijkt', zoals dat in het Recht heet. Ik zou aanbieden de kosten te delen, onder voorwaarde dat alle kosten die jou voor de (achteraf onjuiste) diagnoses in rekening zijn gebracht worden gecrediteerd. Je stelt je daarmee absoluut niet onredelijk op.Gratis advies van een mr. in de Rechten
Past allemaal wel in het beeld dat ik van W.P. kreeg, jaren geleden. Ik was daar een keer om me te orienteren voor inruil van mijn vorige Alfa. Of het kwam omdat ik niet goed genoeg gekleed was weet ik niet, maar er was geen interesse. De verkoper verwees me doodleuk naar een andere dealer. Ik kreeg toen stellig de indruk dat ze daar meer interesse hebben voor de consument met een wat dikkere portemonnaie. Aan de andere kant, het blijven vaak momentopnames. Echter lijken de door jullie beschreven ervaringen niet meer op incidenten, maar eerder op iets structureels. Wellicht dat Alfa Romeo de teugels aantrekt en minder bereid is om door dealers ingediende garantieclaims te honoreren. De afgelopen 30 jaar heb ik dit wel vaker gezien. Dealers worden dan geweldig onder druk gezet wat betreft verkoopaantallen, afnames en afhandeling van garantieclaims.