!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

hdevr000
229

  • Type Alfa: Giulietta 1.4
  • ***
    - Alfist
Gebruik van vijfde flip schakelaar, MISSION IMPOSSIBLE?
« Gepost op: 30 november 2015, 11:04:18 »
Binnenkort mijn Parrot Asteroid Tablet inbouwen, heb hem thuis al helemaal voorgeinstalleerd. Toch wel puik dingetje. Spotify, Sygic, Google Play apps...
Opstart logo Alfa Romeo + achtergrond logo ook.

Had het idee om de vijfde flipschakelaar die nu onbenut is te gaan gebruiken om de Parrot aan en uit te zetten. Apparaat start namelijk vanzelf op bij contact aan, en weer uit bij contact uit.
Ik wil zelf kiezen of hij aan of uit gaat. Nu leek mij het wel geining om daar die onbenutte flip schakelaar voor te gaan gebruiken.

Ik heb voor 20 Euro het hele paneel uit Italie over laten komen, wou niet gaan klooien in de auto voordat ik weet hoe dat ding werkt.

Er zitten 2x 6 pinnetjes achter het paneel. Als ik op de eerste 12 volt zet, gaan de Ledjes allemaal branden. Logisch want de schakelaars zijn verlicht op contact aan.
Ik zie ook dat de vijfde schakelaar niet kan werken omdat een plastic gedeeltje in de behuizing zo is gemaakt dat hij de vijfde schakelaar niet kan aanraken.
Even een mesje erin, en voila, hij valt te gebruiken.

Echterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Ik heb de pinnetjes doorgemeten en als ik de schakelaars indruk komt er geen stroom op te staan, waarschijnlijk wordt er een klein signaaltje doorgegeven aan de boordcomputer als je de schakelaar indrukt.


1. Waar wordt die vijfde schakelaar eigenlijk voor gebruikt, welke optie is dit (die ik dus niet heb).
2. Als ik het paneel in mijn auto loshaal en die vijfde schakelaar activieer, dan ga ik er vanuit dat er een signaal komt naar de boordcomputer, dat in de zekeringkast linksonder ergens spanning op komt te staan.
 Waarschijnlijk is die draad nu loos en is er geen zekering geplaatst omdat ik die optie niet heb.

Als ik weet welke zekering het is, en daar een draad kan afleiden, dan kan ik die dus aansluiten op de Parrot contact draad.


Iemand een idee of dit haalbaar is?

 :-\
*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
Re: Gebruik van vijfde flip schakelaar, MISSION IMPOSSIBLE?
« Reactie #1 Gepost op: 30 november 2015, 17:54:55 »
Waarom helemaal aan schakelaars denken, en panelen...

En niet gewoon je parrot aan continue stroom hangen ipv achter je contact....? Dan kan je hem gewoon op de unit uit zetten...
*

hdevr000
229

  • Type Alfa: Giulietta 1.4
  • ***
    - Alfist
Re: Gebruik van vijfde flip schakelaar, MISSION IMPOSSIBLE?
« Reactie #2 Gepost op: 30 november 2015, 20:28:30 »
Tablet kun je niet uitzetten zover ik weet.
Dus geen optie. En wil niet verplicht zijn om elke keer uit te zetten. Vergeet je het,daar gaat je accu
*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
Re: Gebruik van vijfde flip schakelaar, MISSION IMPOSSIBLE?
« Reactie #3 Gepost op: 30 november 2015, 22:07:16 »
Je bedoeld toch gewoon zo'n unit als deze ?  Of echt een losse tablet ?

Anders zit er toch linksonder gewoon een uit knop ?



En wil niet verplicht zijn om elke keer uit te zetten. Vergeet je het,daar gaat je accu

En dit is toch juist wel wat je wilt ?

Apparaat start namelijk vanzelf op bij contact aan, en weer uit bij contact uit.
Ik wil zelf kiezen of hij aan of uit gaat.
*

hdevr000
229

  • Type Alfa: Giulietta 1.4
  • ***
    - Alfist
Re: Gebruik van vijfde flip schakelaar, MISSION IMPOSSIBLE?
« Reactie #4 Gepost op: 30 november 2015, 22:10:13 »
Ik heb het over de parrot asteroid tablet,jouw foto is een parrot asteroid smart.groeten
*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
Re: Gebruik van vijfde flip schakelaar, MISSION IMPOSSIBLE?
« Reactie #5 Gepost op: 30 november 2015, 22:11:43 »
Ah okay.. die kon ik niet.. vandaar..    :great:
*

brinkerik
1.834

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Gebruik van vijfde flip schakelaar, MISSION IMPOSSIBLE?
« Reactie #6 Gepost op: 30 november 2015, 22:21:22 »
In de basis zijn de draden die ik zou gebruiken de geschakelde plus en de constante plus.

De radio blijft continue onder stroom staan, maar als het contact uit schakelt valt de geschakelde plus uit en krijg de radio een signaal om in slaap modus te gaan.

Dat kan eventueel manueel weer onderbroken worden, als je toch radio wilt luisteren bij "contact uit"

Elke keer de radio handmatig uit zetten, dat zou ik niet handig vinden.
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

hdevr000
229

  • Type Alfa: Giulietta 1.4
  • ***
    - Alfist
Re: Gebruik van vijfde flip schakelaar, MISSION IMPOSSIBLE?
« Reactie #7 Gepost op: 1 december 2015, 12:54:44 »
Uhm,

IK moet denk ik toch even extra uitleg geven over de Asteroid tablet.
Deze installeer je naast je eigen radio, in mijn geval laat ik de originele radio zitten. Deze gebruik ik dan voor FM radio en CD.
De tablet heeft een eigen versterker ingebouwd en deze gebruik ik voor navigatie, Spotify en mp3's + carkit.
Inderdaad sluit je hem aan op constante 12 Volt en geschakelde 12 Volt.
Bij contact aan gaat hij aan, bij contact uit, uit :)   Echter, je kan hem niet uitzetten met een knop of via Android.

Als ik rij wil ik kiezen om hem uit te kunnen zetten....daarom het idee om dit te kunnen doen via 5de flip schakelaar.

*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Gebruik van vijfde flip schakelaar, MISSION IMPOSSIBLE?
« Reactie #8 Gepost op: 1 december 2015, 14:32:57 »
Even los van het feit of het met de vijfde schakelaar gaat lukken... hoe en waar wil je het scherm gaan bevestigen? Ik heb ook nog even zitten nadenken over de asteroid tablet maar omdat ik geen goede plek wist te bedenken voor de tablet (en vanwege de kosten) heb ik maar gewoon een interface ingebouwd en gebruik ik de smartphone voor spotify, navi en dergelijke
*

hdevr000
229

  • Type Alfa: Giulietta 1.4
  • ***
    - Alfist
Re: Gebruik van vijfde flip schakelaar, MISSION IMPOSSIBLE?
« Reactie #9 Gepost op: 1 december 2015, 14:43:30 »
Hi Ruud,

Daar had ik eerst ook aan gedacht, maar ja, is net je telefoon weer leeg, kabels overal.
En de tablet is net wat groter dan mobiel en heeft als voordeel dat hij ook eigen versterker heeft, beter dan die van de originele radio.
Kon hem kopen voor 225 op ebay, nieuw.

Je kan de tablet bevestigen d.m.v. de Brodit Proclip, deze is speciaal gemaakt voor Giulietta.
Mooiste optie is om die clip linksonder handschoenenkastje te zetten. Google maar eens "Brodit proclip giulietta".

Groet,

HJ
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Gebruik van vijfde flip schakelaar, MISSION IMPOSSIBLE?
« Reactie #10 Gepost op: 1 december 2015, 18:15:42 »
5de schakelaar is om het meesturen van de adaptieve koplampen uit te schakelen.
*

hdevr000
229

  • Type Alfa: Giulietta 1.4
  • ***
    - Alfist
Re: Gebruik van vijfde flip schakelaar, MISSION IMPOSSIBLE?
« Reactie #11 Gepost op: 1 december 2015, 18:20:12 »
Mooizo, dank,

Ga ik eens kijken in het boekje of daar een zekering voor is, zo ja, dan ik dat signaal daar oppakken.
Of gaat de boordcomputer van slag raken als hij een signaal krijgt van de schakelaar en er is dus helemaal geen adaptieve koplampen opzitten.

Begeef mij op onbekend terrein ben ik bang :)
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Gebruik van vijfde flip schakelaar, MISSION IMPOSSIBLE?
« Reactie #12 Gepost op: 1 december 2015, 23:19:22 »
Citaat van: hdevr000 op  1 december 2015, 18:20:12
Citaat van: hdevr000 op  1 december 2015, 18:20:12
Mooizo, dank,

Ga ik eens kijken in het boekje of daar een zekering voor is, zo ja, dan ik dat signaal daar oppakken.
Of gaat de boordcomputer van slag raken als hij een signaal krijgt van de schakelaar en er is dus helemaal geen adaptieve koplampen opzitten.

Begeef mij op onbekend terrein ben ik bang :)

Denk dat de boordcomputer er helemaal niets mee doet, aangezien hij "weet" dat je geen adaptieve koplampen hebt ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Gebruik van vijfde flip schakelaar, MISSION IMPOSSIBLE?
« Reactie #13 Gepost op: 2 december 2015, 09:15:14 »
Nou ben beniwued of het allemaal gaat lukken. Zal voor je duimen. En ehh 225 is natuurlijk een koopje voor zo'n ding!!! En uiteraard zijn we nieuwsgierig naar foto's he :)
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Gebruik van vijfde flip schakelaar, MISSION IMPOSSIBLE?
« Reactie #14 Gepost op: 2 december 2015, 09:24:50 »
Waarom geen 2din of alles via bleutooth?
Ik heb een wireless charger in de armsteun.
Total geen draden nodig :)
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter