!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Re: geel motorlampje blijft branden
« Reactie #45 Gepost op: 5 juni 2015, 12:40:13 »
De reacties omtrent coulance wil ik niet horen haha!

Mijn multiair is kapot. Rammelt enorm! Auto is altijd dealer onderhouden en inderdaad, na de oliewissel in maart ging hij klapperen. Wel met Alfa contact gehad en zouden met dealer (Coumans Geleen) in overleg gaan. Auto is inderdaad van 2010. Vanuit dealer krijg ik in ieder geval 'gratis' monteren. Komt de module alsnog op +/- €800,- inclusief BTW...

Alfa gaf in ieder geval aan dat coulance slechts wordt toegekend in de eerste vier levensjaren van de auto. Daarna is de kous per definitie af...

Toch jammer als je zoveel plezier aan de auto beleefd... :steeringwheel:
Re: geel motorlampje blijft branden
« Reactie #46 Gepost op: 5 juni 2015, 12:50:17 »
Het is vooral jammer omdat het, ook voor Alfa Romeo, een bekend probleem is. Dat ze simpelweg zeggen, "jammer joh, auto is ouder dan vier jaar zoek het maar lekker zelf uit", geeft wel een beetje weer hoe er over Aftersales gedacht wordt bij Alfa Romeo.  :rolleyes:

Overigens van Coumans nog wel redelijk dat je geen arbeidskosten hoeft te betalen.
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
Re: geel motorlampje blijft branden
« Reactie #47 Gepost op: 5 juni 2015, 18:13:31 »
Sja...bij Alfa is het de MA-module en bij VAG is het de bobine die stuk gaat.
Wel erg zuur dat je dat nu moet betalen.
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
*

wsblaauw
4

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA
  • *
    - Startende Alfist
Re: geel motorlampje blijft branden
« Reactie #48 Gepost op: 8 juni 2015, 20:16:01 »
Ik zal me binnenkort ff netjes voorstellen :). Maar wilde toch vast reageren op de verhalen over coulance (of juist niet haha). Omdat mijn rechter LED-verlichting kapot was en dus de complete koplamp moest worden vervangen was ik ruim 1000 euro kwijt  :-\ (xenon leuk...). Omdat ik dat toch snel vond voor een auto van toen nog geen vier jaar oud; heeft de dealer voor mij tien procent korting bij de importeur geregeld en hebben zij zelf ook tien procent gegeven. Auto had toen ruim 160.000 KM gereden en ik ben ook tweede eigenaar. Met andere woorden, er is dus wel wat mogelijk.
*

Diamond
255

  • Type Alfa: Giulietta 1.4tb 120pk
  • ****
    - Senior Alfist
geel motorlampje blijft branden
« Reactie #49 Gepost op: 8 juni 2015, 21:34:09 »
1000 euro voor een koplamp?!
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: geel motorlampje blijft branden
« Reactie #50 Gepost op: 10 juni 2015, 19:02:22 »
Citaat van: Diamond op  8 juni 2015, 21:34:09
Citaat van: Diamond op  8 juni 2015, 21:34:09
1000 euro voor een koplamp?!

Bij Hyundai krijg je er een halve koplamp voor....

Gisteren viel ik van mijn stoel toen ik de prijs opzocht van een koplampsproeier...  500 euro.
*

Mitose
1

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: geel motorlampje blijft branden
« Reactie #51 Gepost op: 22 oktober 2019, 21:44:21 »
Hallo,

Ik heb een paar weken geleden een alfa mito uit 2012 gekocht, zelfde dag ging motormanagementlampje branden. DNA werft oa uitgeschakeld. Om verhaal kort te houden na uitlezen foutmelding een paar keer naar een dealer door gestuurd. Motorflush a 400 euro werkte maar een paar dagen. Dealer adviseerde me nieuwe multi air module te plaatsen voor ca. 1500euro. De verkoper moest hiermee instemmen maar heeft second opinion aangevraagd en uiteindelijk een 2e hands module geplaatst. Na 1 week kwam melding weer terug. Uiteindelijk bleek de stekker die de multiair verbindt een vuil contactpunt te hebben! Vanwege de bovaggarantie heeft me dit alles geen geld gekost. Maar mijn punt is dat het niet, zoals vaak gezegd en gedacht wordt, een kapotte multiairmodule is die de oorzaak is van het motormanagement. Alfa mito trouwens een heerlijk wagentje 👍
*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Re: geel motorlampje blijft branden
« Reactie #52 Gepost op: 22 oktober 2019, 23:25:08 »
Top dat je het vermeld man! Giulietta's schijnen ook vaak problemen te hebben met de MA-module. Hier doe je vast veel mensen een plezier mee!
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive