!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

niek128
25

  • Type Alfa: Giulietta Limited Edition
  • *
    - Startende Alfist
giulietta 1.4MA terugkerende motorstoring - P1120-61
« Gepost op: 25 augustus 2023, 22:25:03 »
Hallo allemaal,

Afgelopen week ben ik tot twee maal toe naar de vluchtstrook toe gedwongen door mijn giulietta, Het dashboard veranderde in een kerstboom aan waarschuwingen en er was geen reactie meer op het gaspendaal. Ik heb de auto een aantal minuten aan de kant laten staan en daarna weer geprobeerd te starten, waarna deze weer gewoon leek te werken. In de middag kon ik probleemloos weer thuis komen.

Thuis gekomen heb ik MES erbij gepakt en kwam de melding P1120-61 "Throttle valve position control - Signal calculation failure" naar boven. Deze melding is me niet geheel onbekend gezien ik deze 3 maanden geleden ook had, en dat was toen verholpen door het gasklephuis schoon te maken. Deze was iets vettig maar gezien de kilometerstand was dat geen onverwacht iets (aldus meneer ANWB). Echter nu 3 maanden later komt de zelfde melding weer terug en begin ik me toch zorgen te maken.

Wat me nu opvalt is dat het vooralsnog voorkomt in de ochtend aan het begin van de rit, de rest van de dag lijkt me vooralsnog gespaard te blijven.

Uiteraard heb ik al een date met de auto garage georganiseerd maar die laat nog twee weken op zich wachten. In de tussentijd zit ik met mijn juul welke dus zomaar kan besluiten een pauze te nemen tijdens een rit. Zijn er hier mensen bekend met dit probleem of weet iemand wellicht een oplossing (of richting)? Een gasklephuis is nou niet echt een goedkoop onderdeel om even te vervangen in de hoop dat dat het probleem was.

 :sign0085:
*

niek128
25

  • Type Alfa: Giulietta Limited Edition
  • *
    - Startende Alfist
Re: giulietta 1.4MA terugkerende motorstoring - P1120-61
« Reactie #1 Gepost op: 2 september 2023, 11:53:19 »
Niemand bekend met dit probleem of tips om op te letten?
*

Yvonne B
2

  • Type Alfa: Guiletta
  • *
    - Startende Alfist
Re: giulietta 1.4MA terugkerende motorstoring - P1120-61
« Reactie #2 Gepost op: 3 september 2023, 14:42:52 »
OLie kwestie? Informeer eens bij QVerde in Eindhoven
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: giulietta 1.4MA terugkerende motorstoring - P1120-61
« Reactie #3 Gepost op: 3 september 2023, 14:45:51 »
Ik zie niet in hoe dit met olie te maken kan hebben?
Dit klinkt meer als een defect gasklep huis, of uiteraard de kabelboom/connectors er van.
Qverde is een online shop, waarom zou je hen benaderen voor een technisch mankement dat een garage zou moeten oplossen?
*

Yvonne B
2

  • Type Alfa: Guiletta
  • *
    - Startende Alfist
Re: giulietta 1.4MA terugkerende motorstoring - P1120-61
« Reactie #4 Gepost op: 3 september 2023, 14:50:51 »
Om kennis te delen. Ik bevraag meestal meerdere orgs om achter (second opinions te komen)
Ik ben idd geen techneut, maar wel een spitter
*

Bottas
842

  • *****
    - Super Alfist
Re: giulietta 1.4MA terugkerende motorstoring - P1120-61
« Reactie #5 Gepost op: 3 september 2023, 17:41:51 »
Kennis delen?
Met Qverde? Beetje vaag dit.
*

niek128
25

  • Type Alfa: Giulietta Limited Edition
  • *
    - Startende Alfist
Re: giulietta 1.4MA terugkerende motorstoring - P1120-61
« Reactie #6 Gepost op: 3 september 2023, 19:36:37 »
Olie lijkt me onwaarschijnlijk, maar laat ik wel meteen mee vervangen. 11k kilometers gaat het nu mee dus verwacht dat dat nog goed is.

De kabelboom/connector gaat zeker nagekeken worden. Ik was zelf ook aan het zoeken gegaan en misschien dat de censor bij het gaspedaal een rol speelt, al lijkt dat wat vergezocht
*

niek128
25

  • Type Alfa: Giulietta Limited Edition
  • *
    - Startende Alfist
Re: giulietta 1.4MA terugkerende motorstoring - P1120-61
« Reactie #7 Gepost op: 14 september 2023, 22:27:50 »
Ondertussen lijkt het euvel weer verholpen. Gasklephuis is vorige week vervangen en de auto rijd weer als vanouds.