!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

JohanStig
1

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Giulietta spontaan boost limiet?
« Gepost op: 6 september 2023, 15:05:35 »
Beste mede liefhebbers,

Sinds ongeveer een week ben ik een trotse eigenaar van een prachtige witte Giulietta QV uit 2010.  De Alfa is voorzien van een stage 2 tuning resulterend in +/- 300 pk.
Ik ben er zeer content mee en kwam van een mini R53 die met pijn is mijn hart is weggegaan, maar deze doet er zeker niet aan onder en tovert alleen maar veel vaker een glimlach op mijn gezicht.

Optisch zijn er nog een aantal dingetjes die ik weer naar origineel wil hebben. Maar ik heb vooral een vraag aan de kenners/technici.

Nu ging ik gister een rondje rijden en merkte ik dat hij zijn vermogen ineens in liet te houden. Niet enorm veel maar wel merkbaar. Op de turbodruk gauge op het scherm gaat deze nu tot ongeveer de helft. Terwijl tot gister deze gewoon voluit ging. Er branden geen lampjes oid.

Weet iemand of dit een bekend issue is? Ik kan wel vergelijkbare dingen vinden maar daar lijkt de auto in een beveiligingsmodus te gaan.

Alvast bedankt!



*

Darmit
1

  • Type Alfa: Guilletta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giulietta spontaan boost limiet?
« Reactie #1 Gepost op: 7 september 2023, 08:49:36 »
Ik had dit laatst ook, weliswaar bij een 1.4 ma 170pk
Bij mij was het de slang van de intercooler  naar de gasklep. Daar zat een scheur in.
Deze vervangen en hij rijd weer super.
*

Reynaert98
161

  • Type Alfa: Giulietta 1.4TB Sportiva
  • ***
    - Alfist
Re: Giulietta spontaan boost limiet?
« Reactie #2 Gepost op: 7 september 2023, 17:57:32 »
Ik weet dat sommige tuners, onder andere Squadra er een beveiliging in hebben gebouwd die alleen het extra vermogen toelaten wanneer de motortemperatuur binnen de 70 tot 90 (?) graden zit. Zou goed kunnen dat dit hier ook het geval is. Enig idee waar hij is getuned?