!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Dat bedoel ik
Citaat van: zebigbos op 1 maart 2019, 18:32:17Citaat van: zebigbos op 1 maart 2019, 18:32:17Dat bedoel ikaha, sarcasme even niet herkend
Er waren nog mensen die uitleg wilden over de D-N-A selectie in de Alfa.Welnu, deze is als volgt:D = NormaalN = DepressiefA = Afblijven
Echt waar joh @alfata ?Waar merkte je dat dan precies aan? Want ik rijd een 2013 en je bericht doet mij kriebelen om een 2014+ te halen dan haha.Die stoelen heb ik wel los naar gekeken, dat is misschien nog wel een optie om die te vervangen anders.
1. De stoelen. In plaats van vrij hard en weinig zijdelingse steun (vorige), zacht en houd je prima op de plek2. Geen rammels of kraakjes uit het onderstel (vorige wel)3. Geen rammels of kraakjes in het interieur (vorige wel)4. Veel beter geïsoleerd waardoor geluidsniveau laag blijft5. Veel betere motor, met hoogtoerig karakter. Gaat maar door tot de begrenzer bij 6500 toeren. Vorige was, zelfs met tuning, bij 6000 toeren klaar6. Veel mooier geluid door verbinding luchtinlaat, cabine. Gaat een slang van de motor naar de cabine.7. TCT bak is echt heerlijk. Reageert onmiddellijk, geeft in de dynamic stand heerlijke klappen. Heerlijk!8. Launch Control: WOW! Haha, dat is echt belachelijk geniaal. Met de eerste keer gewoon de slappe lach. 2 standen ook nog: 3000 toeren of 4000 toeren. Rem loslaten betekent nog 0,2 seconden rust waarna die vol de remmen zelf los laat je werkelijk als een malle gekatapulteerd wordt. Echt heel gaaf.9. DAB Radio. Geeft veel beter audio geluid10. Gehele navigatie-unit. Adressen kunnen ingesproken worden, kaart is helder en reageert snel, makkelijke telefoon, etc. Alles veel handiger11. Had ik het al over die stoelen gehad?12. Demping. De auto is niet harder of zachter dan de vorige, maar simpelweg anders. Vind hem erg adequaat aanvoelen.13. Climate Control. De knoppen tikken en geven goede feedback in plaats van stroperig gevoel in de vorige.Ik durf het woord niet in de mond te nemen, maar deze auto voelt "premium" aan t.o.v. de vorige. Het is echt een enorme stap en er is zowaar gewoon NIETS waar ik mij aan erger in de auto. Hij biedt meer "emozioni" dan de vorige, heeft bovenin enorm veel vermogen voor een standaard trim, het interieur is meer dan in orde... Ik heb mezelf gisteren even in de wang geknepen of dit wel echt mijn auto was. Kortgezegd: ik ben een gelukkig mens. Vandaag valt mij op dat echt ongelooflijk veel mensen me aanspreken. Alsof ik weer de Abarth heb. Natuurlijk ook door de kentekenplaat, maar ook bij het tankstation en de wasbox werd ik aangesproken door mensen die direct complimenten gaven. Op straat draaien mensen zich om of kijken uitgebreid als de auto geparkeerd staat. Hij maakt dus in ieder geval meer de tongen los.
Citaat van: Paul K op 6 maart 2019, 11:00:19Citaat van: Paul K op 6 maart 2019, 11:00:19Echt waar joh @alfata ?Waar merkte je dat dan precies aan? Want ik rijd een 2013 en je bericht doet mij kriebelen om een 2014+ te halen dan haha.Die stoelen heb ik wel los naar gekeken, dat is misschien nog wel een optie om die te vervangen anders.Ik heb het wel eens opgesomd: Citaat1. De stoelen. In plaats van vrij hard en weinig zijdelingse steun (vorige), zacht en houd je prima op de plek2. Geen rammels of kraakjes uit het onderstel (vorige wel)3. Geen rammels of kraakjes in het interieur (vorige wel)4. Veel beter geïsoleerd waardoor geluidsniveau laag blijft5. Veel betere motor, met hoogtoerig karakter. Gaat maar door tot de begrenzer bij 6500 toeren. Vorige was, zelfs met tuning, bij 6000 toeren klaar6. Veel mooier geluid door verbinding luchtinlaat, cabine. Gaat een slang van de motor naar de cabine.7. TCT bak is echt heerlijk. Reageert onmiddellijk, geeft in de dynamic stand heerlijke klappen. Heerlijk!8. Launch Control: WOW! Haha, dat is echt belachelijk geniaal. Met de eerste keer gewoon de slappe lach. 2 standen ook nog: 3000 toeren of 4000 toeren. Rem loslaten betekent nog 0,2 seconden rust waarna die vol de remmen zelf los laat je werkelijk als een malle gekatapulteerd wordt. Echt heel gaaf.9. DAB Radio. Geeft veel beter audio geluid10. Gehele navigatie-unit. Adressen kunnen ingesproken worden, kaart is helder en reageert snel, makkelijke telefoon, etc. Alles veel handiger11. Had ik het al over die stoelen gehad?12. Demping. De auto is niet harder of zachter dan de vorige, maar simpelweg anders. Vind hem erg adequaat aanvoelen.13. Climate Control. De knoppen tikken en geven goede feedback in plaats van stroperig gevoel in de vorige.Ik durf het woord niet in de mond te nemen, maar deze auto voelt "premium" aan t.o.v. de vorige. Het is echt een enorme stap en er is zowaar gewoon NIETS waar ik mij aan erger in de auto. Hij biedt meer "emozioni" dan de vorige, heeft bovenin enorm veel vermogen voor een standaard trim, het interieur is meer dan in orde... Ik heb mezelf gisteren even in de wang geknepen of dit wel echt mijn auto was. Kortgezegd: ik ben een gelukkig mens. Vandaag valt mij op dat echt ongelooflijk veel mensen me aanspreken. Alsof ik weer de Abarth heb. Natuurlijk ook door de kentekenplaat, maar ook bij het tankstation en de wasbox werd ik aangesproken door mensen die direct complimenten gaven. Op straat draaien mensen zich om of kijken uitgebreid als de auto geparkeerd staat. Hij maakt dus in ieder geval meer de tongen los.
Citaat van: alfata op 6 maart 2019, 11:04:16Citaat van: alfata op 6 maart 2019, 11:04:16Citaat van: Paul K op 6 maart 2019, 11:00:19Citaat van: Paul K op 6 maart 2019, 11:00:19Echt waar joh @alfata ?Waar merkte je dat dan precies aan? Want ik rijd een 2013 en je bericht doet mij kriebelen om een 2014+ te halen dan haha.Die stoelen heb ik wel los naar gekeken, dat is misschien nog wel een optie om die te vervangen anders.Ik heb het wel eens opgesomd: Citaat1. De stoelen. In plaats van vrij hard en weinig zijdelingse steun (vorige), zacht en houd je prima op de plek2. Geen rammels of kraakjes uit het onderstel (vorige wel)3. Geen rammels of kraakjes in het interieur (vorige wel)4. Veel beter geïsoleerd waardoor geluidsniveau laag blijft5. Veel betere motor, met hoogtoerig karakter. Gaat maar door tot de begrenzer bij 6500 toeren. Vorige was, zelfs met tuning, bij 6000 toeren klaar6. Veel mooier geluid door verbinding luchtinlaat, cabine. Gaat een slang van de motor naar de cabine.7. TCT bak is echt heerlijk. Reageert onmiddellijk, geeft in de dynamic stand heerlijke klappen. Heerlijk!8. Launch Control: WOW! Haha, dat is echt belachelijk geniaal. Met de eerste keer gewoon de slappe lach. 2 standen ook nog: 3000 toeren of 4000 toeren. Rem loslaten betekent nog 0,2 seconden rust waarna die vol de remmen zelf los laat je werkelijk als een malle gekatapulteerd wordt. Echt heel gaaf.9. DAB Radio. Geeft veel beter audio geluid10. Gehele navigatie-unit. Adressen kunnen ingesproken worden, kaart is helder en reageert snel, makkelijke telefoon, etc. Alles veel handiger11. Had ik het al over die stoelen gehad?12. Demping. De auto is niet harder of zachter dan de vorige, maar simpelweg anders. Vind hem erg adequaat aanvoelen.13. Climate Control. De knoppen tikken en geven goede feedback in plaats van stroperig gevoel in de vorige.Ik durf het woord niet in de mond te nemen, maar deze auto voelt "premium" aan t.o.v. de vorige. Het is echt een enorme stap en er is zowaar gewoon NIETS waar ik mij aan erger in de auto. Hij biedt meer "emozioni" dan de vorige, heeft bovenin enorm veel vermogen voor een standaard trim, het interieur is meer dan in orde... Ik heb mezelf gisteren even in de wang geknepen of dit wel echt mijn auto was. Kortgezegd: ik ben een gelukkig mens. Vandaag valt mij op dat echt ongelooflijk veel mensen me aanspreken. Alsof ik weer de Abarth heb. Natuurlijk ook door de kentekenplaat, maar ook bij het tankstation en de wasbox werd ik aangesproken door mensen die direct complimenten gaven. Op straat draaien mensen zich om of kijken uitgebreid als de auto geparkeerd staat. Hij maakt dus in ieder geval meer de tongen los.Even offtopic als dat mag..Hoe werkt de Launch Control eigenlijk? Het zou op die van mij moeten zitten maar kan het niet echt ergens vinden..
Citaat van: StefV op 6 maart 2019, 11:11:30Citaat van: StefV op 6 maart 2019, 11:11:30Citaat van: alfata op 6 maart 2019, 11:04:16Citaat van: alfata op 6 maart 2019, 11:04:16Citaat van: Paul K op 6 maart 2019, 11:00:19Citaat van: Paul K op 6 maart 2019, 11:00:19Echt waar joh @alfata ?Waar merkte je dat dan precies aan? Want ik rijd een 2013 en je bericht doet mij kriebelen om een 2014+ te halen dan haha.Die stoelen heb ik wel los naar gekeken, dat is misschien nog wel een optie om die te vervangen anders.Ik heb het wel eens opgesomd: Citaat1. De stoelen. In plaats van vrij hard en weinig zijdelingse steun (vorige), zacht en houd je prima op de plek2. Geen rammels of kraakjes uit het onderstel (vorige wel)3. Geen rammels of kraakjes in het interieur (vorige wel)4. Veel beter geïsoleerd waardoor geluidsniveau laag blijft5. Veel betere motor, met hoogtoerig karakter. Gaat maar door tot de begrenzer bij 6500 toeren. Vorige was, zelfs met tuning, bij 6000 toeren klaar6. Veel mooier geluid door verbinding luchtinlaat, cabine. Gaat een slang van de motor naar de cabine.7. TCT bak is echt heerlijk. Reageert onmiddellijk, geeft in de dynamic stand heerlijke klappen. Heerlijk!8. Launch Control: WOW! Haha, dat is echt belachelijk geniaal. Met de eerste keer gewoon de slappe lach. 2 standen ook nog: 3000 toeren of 4000 toeren. Rem loslaten betekent nog 0,2 seconden rust waarna die vol de remmen zelf los laat je werkelijk als een malle gekatapulteerd wordt. Echt heel gaaf.9. DAB Radio. Geeft veel beter audio geluid10. Gehele navigatie-unit. Adressen kunnen ingesproken worden, kaart is helder en reageert snel, makkelijke telefoon, etc. Alles veel handiger11. Had ik het al over die stoelen gehad?12. Demping. De auto is niet harder of zachter dan de vorige, maar simpelweg anders. Vind hem erg adequaat aanvoelen.13. Climate Control. De knoppen tikken en geven goede feedback in plaats van stroperig gevoel in de vorige.Ik durf het woord niet in de mond te nemen, maar deze auto voelt "premium" aan t.o.v. de vorige. Het is echt een enorme stap en er is zowaar gewoon NIETS waar ik mij aan erger in de auto. Hij biedt meer "emozioni" dan de vorige, heeft bovenin enorm veel vermogen voor een standaard trim, het interieur is meer dan in orde... Ik heb mezelf gisteren even in de wang geknepen of dit wel echt mijn auto was. Kortgezegd: ik ben een gelukkig mens. Vandaag valt mij op dat echt ongelooflijk veel mensen me aanspreken. Alsof ik weer de Abarth heb. Natuurlijk ook door de kentekenplaat, maar ook bij het tankstation en de wasbox werd ik aangesproken door mensen die direct complimenten gaven. Op straat draaien mensen zich om of kijken uitgebreid als de auto geparkeerd staat. Hij maakt dus in ieder geval meer de tongen los.Even offtopic als dat mag..Hoe werkt de Launch Control eigenlijk? Het zou op die van mij moeten zitten maar kan het niet echt ergens vinden..In dynamic zetten, automaat in de handmatige stand, voet op de rem, voet op het gas, linker schakelflipper voor verhogen toeren en dan rem los. Zie hier:[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=39NftYvwh8k[/youtube]
Ah lekker de goedkoop te vervangen koppeling (not) van je TCT-bak oproken dus. Dan maar een seconde later op 100 km/h hoor...