!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

WalterW
526

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
  • *****
    - Super Alfist
Inlaatrestrictie verwijderen
« Gepost op: 10 augustus 2011, 22:52:26 »
Voor de 1.6 JTDm en de 2.0 JTDm-140 is het mogelijk om de inlaatrestrictie te laten verwijderen waardoor de motor meer lucht krijgt, en dus meer PK's bij tuning.
Ik zit er over te denken om dit te laten doen. Heeft iemand hiermee al ervaring ?
 
Bij Squadra noemen ze dit de Massimo tuning.
Op de squadra website staat het volgende: "Qua vermogen is er echter wel een heel groot verschil ten opzicht van de eerder genoemde MiTo. Uiteraard zijn wij naar de oorzaak hiervan op zoek gegaan. Uiteindelijk blijkt er een groot deel van het verschil in het inlaattraject te zitten. Die is betrekkelijk eenvoudig aan te passen. Dat betekent echter wel zo'n 5 uur ouderwets sleutelwerk en het daarbij behorende werkplaatstarief. Na deze aanpassing wordt de Giulietta echter wel een heel andere Alfa. Dan is er plotseling 355 Nm en 140 pk haalbaar. Dit conformeert de Giulietta 1.6 JTDm 16v ineens in een lekkere vlotte JTDm. "
 
Klinkt goed toch ?
De 2.0 JTDm kan hierdoor naar de 180 PK gaan, maar omdat dit een mechanische aanpassing is lijkt me dat de auto ook in de N-stand hiervan ook moet profiteren. ( bij mij is de N-stand ongewijzigd)
Ik zou ook graag willen weten wat men dan precies doet, 5 uur werkplaats...
Iemand meer info ???



I
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
Inlaatrestrictie verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2011, 23:10:11 »
Walter, volgens mij kan die ingreep alleen bij de 140 pk JTDm en niet bij jouw 170 pk sterke 2.0.
nick heeft zijn 2.0 JTDM laten tunen door Stephan, zoek even contact met hem. Kun je misschien stukje er mee rijden en voor jezelf beslissen of je het waard vind (ik heb sterk het vermoeden van wel) :-)
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
*

WalterW
526

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
  • *****
    - Super Alfist
Inlaatrestrictie verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 10 augustus 2011, 23:14:49 »
Dick, die van mij heeft zijn sterke 170 ( 167) PK al door tuning. Ik heb een 2.0 JTDm-140.:):)
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
Inlaatrestrictie verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 10 augustus 2011, 23:16:56 »
Ohw ok!! Ja dan kan het nog extra :)
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
*

Zoef
612

  • Type Alfa: Giulia 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
Inlaatrestrictie verwijderen
« Reactie #4 Gepost op: 11 augustus 2011, 00:11:48 »
ik moet nog ff sparen, maar ik heb wel al mijn inlaattraject laten aanpassen. Dat heb ik binnen een maand na aanschaf van mijn auto gedaan. Ik heb hierdoor geen idee wat het verschil is tussen origineel en aanpassen van het inlaattraject. Echter, zodra de chip geplaatst wordt, hoop ik wel op een goede 140 paardjes onder mijn motorkap...
Wie later remt, rijdt langer hard
*

Wilbert G
448

  • ****
    - Senior Alfist
Inlaatrestrictie verwijderen
« Reactie #5 Gepost op: 11 augustus 2011, 10:49:34 »
Walter, ik vermoed echter wel dat je dan dubbele kosten voor je tuning kunt maken. Na het verwijderen van de inlaatrestrictie zal het motormanagement opnieuw ingesteld moeten worden.
*

frankenstein
129

  • ***
    - Alfist
Inlaatrestrictie verwijderen
« Reactie #6 Gepost op: 11 augustus 2011, 15:14:23 »
en wat wil je hier eigelijk mee bedoelen wilbert :d

[INDENT]Alfa Guilietta 1.6 JTDm Distinctive, SP3, Canelloni leer, Visibility pack, Navi, Xenon, Brembo remklauwen, Cruise control
BR-Performance : 131pk / 385nm :)
[/INDENT]
*

Wilbert G
448

  • ****
    - Senior Alfist
Inlaatrestrictie verwijderen
« Reactie #7 Gepost op: 11 augustus 2011, 15:33:20 »
Citaat van: frankenstein;11907
en wat wil je hier eigelijk mee bedoelen wilbert :d
Wat ik hiermee bedoel? Tja dat staat al in het eerste deel van de comment ej... je hebt m eerst laten tunen, en dan moet de inlaatrestrictie ook nog weg, en grote kans dat je motormanagement dan ook weer opnieuw ingesteld moet worden, want Squadra is de enige die tuning icm inlaatrestrictie verwijderen aanbied....1+1=3 snap je?
*

WalterW
526

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
  • *****
    - Super Alfist
Inlaatrestrictie verwijderen
« Reactie #8 Gepost op: 11 augustus 2011, 19:28:41 »
Volgens mij niet, bij Savali gaven ze aan dat de 'doelstellingen eerder bereikt worden' als hij meer lucht krijgt. Bv als in de tuning staat 'lever 300 Nm koppel bij 4000 toeren' zal dit nu niet bereikt worden omdat de turbo niet zoveel lucht bij dit toerental kan leveren, als er meer lucht in kan bereikt die de doelstelling mischien wel. ( even overdreven voorbeeld hoor) . Dus volgens Savali past de computer zich aan de gewijzigde omstandigheden aan.
*

Wilbert G
448

  • ****
    - Senior Alfist
Inlaatrestrictie verwijderen
« Reactie #9 Gepost op: 11 augustus 2011, 23:00:36 »
Citaat van: WalterW;11918
Volgens mij niet, bij Savali gaven ze aan dat de 'doelstellingen eerder bereikt worden' als hij meer lucht krijgt. Bv als in de tuning staat 'lever 300 Nm koppel bij 4000 toeren' zal dit nu niet bereikt worden omdat de turbo niet zoveel lucht bij dit toerental kan leveren, als er meer lucht in kan bereikt die de doelstelling mischien wel. ( even overdreven voorbeeld hoor) . Dus volgens Savali past de computer zich aan de gewijzigde omstandigheden aan.
Ah, gelukkig! Dus dan heb je geen dubbele kosten! Gelijk doen dan, schijnt een wereld van verschil te zijn!
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Inlaatrestrictie verwijderen
« Reactie #10 Gepost op: 12 augustus 2011, 11:29:29 »
maar wat gaan ze nou eigenlijk weghalen of vervangen ?? (met ouderwets sleutelen)
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

WalterW
526

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
  • *****
    - Super Alfist
Inlaatrestrictie verwijderen
« Reactie #11 Gepost op: 12 augustus 2011, 16:07:26 »
Ja precies !! Dat wil ik nou ook zo graag weten .... anyone ?   Foto's  ? Voorbeelden van andere Alfa's waar de restrictie verwijderd is ?
*

frankenstein
129

  • ***
    - Alfist
Inlaatrestrictie verwijderen
« Reactie #12 Gepost op: 12 augustus 2011, 16:55:01 »
Idd ben ook eens benieuwd. zou je met alleen het inlaatrestrictie te verwijderen al een beetje meer pk en nm hebben?

[INDENT]Alfa Guilietta 1.6 JTDm Distinctive, SP3, Canelloni leer, Visibility pack, Navi, Xenon, Brembo remklauwen, Cruise control
BR-Performance : 131pk / 385nm :)
[/INDENT]
*

frankenstein
129

  • ***
    - Alfist
Inlaatrestrictie verwijderen
« Reactie #13 Gepost op: 13 augustus 2011, 10:46:46 »
iemand een idee?

[INDENT]Alfa Guilietta 1.6 JTDm Distinctive, SP3, Canelloni leer, Visibility pack, Navi, Xenon, Brembo remklauwen, Cruise control
BR-Performance : 131pk / 385nm :)
[/INDENT]
*

Zoef
612

  • Type Alfa: Giulia 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
Inlaatrestrictie verwijderen
« Reactie #14 Gepost op: 13 augustus 2011, 17:02:33 »
het zijn een soort "wokkels" die uit het inlaat traject gehaald worden, maar om daarbij te komen, blijk je nogal wat werk te moeten verzetten, heb ik mij laten vertellen... wellicht weet Stefan meer?
Wie later remt, rijdt langer hard