!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kennismaking met de Giulietta QV
« Gepost op: 19 november 2012, 21:47:09 »
Op 20 augustus 2011 heb ik voor het eerst kennisgemaakt met de Giulietta QV. Het forumlid driftend heeft mij de gelegenheid gegeven om een uitgebreide proefrit in zijn QV te maken. Hij heeft een prachtig rood exemplaar en hier zie je hoe dat op de oprit stond.





Hoe komt zo'n QV nou over bij een verstokte Mito rijder? Ik heb hier de indrukken opgeschreven zoals ik ze op die dag heb opgedaan. Inmiddels rijd ik al bijna zelf een jaar in een QV en om die ervaring niet mee te laten tellen heb ik mijzelf uit die tijd geciteerd:

Citaat van: PappaLeo
Hoe rijdt dat nu?

Superlatieven schieten te kort. Vergeleken met de Mito is ie razendsnel en het rijdt veel relaxter. Er is minder geluid in het interieur (en dan heb ik nog niet eens een luidruchtige uitlaat onder de Mito) en hij rijdt comfortabeler, ligt veel rustiger op de weg en oneffenheden worden soepel weggewerkt.

In snel genomen bochten rijdt ie als op rails (en de Mito is echt niet slecht hoor) en je hebt het gevoel volledig "in control" te zijn. Tussenacceleraties zijn een feest. Van 100 naar 160 gaat in een flits. Ik heb inmiddels in een paar V6-en gereden, maar ik vraag me werkelijk af of die dit trekken.

Toegegeven, het exemplaar waar ik in gereden heb is Squadra gechipt en zou ca 250pk leveren. Het vermogen blijft gewoon vol beschikbaar tot ie in de toerenbegrenzing schiet, dat was even schrikken want bij mijn Mito loopt het vermogen wat terug vlak voor het bereiken van de toerenbegrenzing, zodat dit niet als een verrassing komt. Dat is denk ik een kwestie van wennen.

Over wennen gesproken, het went snel. Die middag moest ik er weer met de Mito op uit en die kwam me nu over als een lawaaierige, nerveuze stuiterbak. Jongens, wat een niveauverschil.



I'm in love....   :-* (zucht)

Mijn ervaring met mijn eigen QV de afgelopen 11 maanden heeft mijn mening niet echt veranderd. Het is een heerlijke wagen en ik geniet er elke dag nog van.
*

Row
857

  • Type Alfa: 159 1.9 JTDm 16v TI
  • *****
    - Super Alfist
  • Beste antwoord!
  • Re: Kennismaking met de Giulietta QV
    « Reactie #1 Gepost op: 20 november 2012, 12:12:32 »
    Kan ik me goed voorstellen! Vroeg me bij de fotoshoot meeting al af hoe je na elke rotonde zo snel door m'n roetwolk dook :D
    Alfa Romeo 159 TI
    Squadra Massimo / 18" TI / AppRadio 3

    Previous:
    Alfa Romeo 147 Collezione
    Squadra Massimo / 17" TI / Wiechers strutbar / Bilstein B6 / Eibach ProKit
    *

    QaptainQuark
    193

    • Type Alfa: Giulietta 1.4MA
    • ***
      - Alfist
      • pieterleijten.com
  • Beste antwoord!
  • Re: Kennismaking met de Giulietta QV
    « Reactie #2 Gepost op: 20 november 2012, 17:40:14 »
    Prachtige wagen! Ik snap dat je er van geniet :D
    Don't be average, be iLektrik And while your at it, like my Dustin Hertz FB-page to keep posted on releases and gigs!
  • Beste antwoord!
  • Re: Re: Kennismaking met de Giulietta QV
    « Reactie #3 Gepost op: 20 november 2012, 18:09:12 »
    Prachtige wagen! Ik snap dat je er van geniet :D

    Voor de goede orde: Dit is niet mijn QV, dit is die van forumlid driftend. Ik heb inmiddels een exemplaar in de kleur  Grigio Antracite. Maar heeft verder wel dezelfde specs.
    *

    corsa54
    564

    • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
    • *****
      - Super Alfist
  • Beste antwoord!
  • Re: Kennismaking met de Giulietta QV
    « Reactie #4 Gepost op: 27 november 2012, 23:33:55 »
    Kan het alleen maar vol beamen. Ellukke dag een feest!!!!.
    Het is mijn tiende Alfa en beslist de allerlekkerste (hoewel de lichtvoetige Sprintjes, die ik had ook pretmachientjes waren!!)
    "Mag" in december weer twee keer een week voor mijn werk naar Duitsland......kan niet wachten :D