!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

valentijn
35

  • *
    - Startende Alfist
Kilometers die knipperen
« Gepost op: 14 december 2011, 20:01:11 »
Vandaag gaat kilometerteller in display bij 9500 km ineens knipperen. Voor de rest geen meldingen. Iemand enig idee, garage weet het niet en heb ik maandag afspraak.

Grt
Ruud Valentijn
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
Kilometers die knipperen
« Reactie #1 Gepost op: 14 december 2011, 21:15:36 »
Happy new year?
Look to the past, see the future
*

Jerome!
31

  • *
    - Startende Alfist
Kilometers die knipperen
« Reactie #2 Gepost op: 14 december 2011, 21:18:46 »
Ik heb het ook even gehad op 8000 kilometer. Mijn achterruitenwisser reageerde niet op mijn hendels. Probleem is uit zichzelf verdwenen. Bij de beurt zal ik het melden.

Waar het op neerkomt is dat alle componenten in je auto verbonden zijn met elkaar. Het zogeheten canbus systeem registreert alle onderdelen op je Juul.
Is er een onderdeel niet beschikbaar (communicatiestoring) of juist nieuw en niet bekend in het systeem dan moet dit ingelezen/ingeleerd worden.
Dit kan alleen je dealer bij het uitlezen, tenzij je er zelf apparatuur voor hebt.

Wist ik ook niet, staat ook niet in de boekjes, heb ik gevonden op onder andere
http://www.alfaforum.nl/forum/showthread.php/27709-Knipperen-kilometerstand
credits naar de auteurs aldaar.
Giulietta 2011 - 2.0JTDM 140pk- distinctive - bianco ghiaccio - sportpack 2 - pack premium - TomTom Blue & Me 2 Live Services - dubbele pijp! :)
*

valentijn
35

  • *
    - Startende Alfist
Kilometers die knipperen
« Reactie #3 Gepost op: 19 december 2011, 21:56:07 »
Vandaag naar garage geweest, zaterdag deed niets van de elektronica het meer en na een half uur voor de deur gestaan te hebben deed hij het weer. Diverse fouten in het canbussysteem volgens dealer, gereset en hij doet het weer. Hiernaast ook nog melding gemaakt van 2 achterlichten met condens, moet maar met licht aanrijden. Thuisgekomen belt de dealer nog met de mededeling dat stringen in boordcomp waarschijnlijk veroorzaakt worden door nieuwe iPhone 4 van mijn zoon die aan de auto hangt. Kolder en ik begin na 10000 km te twijfelen of dat alfa wel de goede keuze geweest is. Rijft heerlijk maar die electronische storingen vind ik echt niets en ongrijpbaar. We zien wel verder
*

frankenstein
129

  • ***
    - Alfist
Kilometers die knipperen
« Reactie #4 Gepost op: 19 december 2011, 22:22:44 »
Valentijn ga voor de lol eens op een audi vw bmw forum zien. daar staat het vol van de problemen met alles en nog wat... een kennis heeft een nieuwe a7 gekocht 65000 ofzo 2 weken had hij die en het stuur draaide heel zwaar (servo was precies weg gevallen) er was iets kapot en moest vervangen worden.... je moet een beetje geluk hebben met een auto. er zijn hier wel wat mensen die problemen hebben met iets aan de juul die er bij mij niet zijn. slechte auto's die maken ze niet meer in deze tyd

[INDENT]Alfa Guilietta 1.6 JTDm Distinctive, SP3, Canelloni leer, Visibility pack, Navi, Xenon, Brembo remklauwen, Cruise control
BR-Performance : 131pk / 385nm :)
[/INDENT]
*

RenéQV
449

  • ****
    - Senior Alfist
Kilometers die knipperen
« Reactie #5 Gepost op: 20 december 2011, 19:32:08 »
Het bekende elektronische alfaromeo spook wat al heel wat jaartjes ronddoolt, hij wordt steeds minder gezien maar duikt zo hier en daar nog wel eens op ;)
Giulietta QV Bianco Ghiacio