!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

Johano70
1

  • Type Alfa: Guilietta 1750 TBi 2011
  • *
    - Startende Alfist
Na een 10min rit door de stad de snelweg opgegaan. Na 15min gaf de Juul op een constante snelheid van 100kmh met 2-4 sec tussenpozen een kleine hapering/inhouding.
Ik heb meteen de volgende afrit genomen en ben na 10min gestopt in een woonwijk. Bij de lagere snelheden heb ik in het begin nog wel iets gemerkt, maar al veel minder.
Uiteindelijk niets meer gemerkt, maar heb voor de zekerheid de ANWB laten komen. Op het dashboard waren overigens geen meldingen te zien.
ANWB kwam na 2 uur en legde de Juul aan de computer. Die gaf in 1e  instantie geen gekke dingen aan.
Echter na een aantal minuten stationair draaien merkten we op dat de koelvloeistoftemperatuur wel heel hoog op aan het lopen was, terwijl de naald op het dasboard nog
netjes op de 90gr stond en zich ook niet verroerde. Bij de 130gr gebeurde er op het dashboard ook helemaal niets, ook niet bij nog hogere temperaturen.
De slangen bij het koelvloeistofvat voelden aan zoals ze zouden moeten zijn. Dus ANWB-man zei dat waarschijnlijk de temperatuursensor kapot zou zijn.
En dat de computer dit onderweg gecorrigeerd heeft met de gevoelde haperingen als gevolg???
Ik ben daarna naar huis gereden (was een ritje van nog een dik uur snelweg) zonder nog iets gemerkt te hebben.

Heeft iemand anders ook zoiets mee gemaakt? Of weet iemand of de diagnose correct en/of volledig is?
Uitlezen zal niet veel meer naar voren brengen lijkt mij in dit geval.

Alvast dank!!!