!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

RoyH
12

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
LED vs. Xenon advies
« Gepost op: 19 september 2022, 11:26:52 »
Goedemorgen,

Omdat de standaard verlichting van mijn Giulietta niet voldoende is wil ik graag overstappen op LED of Xenon. Nu heb ik her en der wat gelezen, en heb een selectie gemaakt van mogelijke kanshebbers. Graag hoor ik jullie mening en advies om de juiste keuze te maken, ik las al dat de Hilox Xenon set in zijn geheel is weg te werken in de koplamp unit, geldt dit ook voor de LED versie van Hilox? En wat zijn jullie ervaringen met de set van Retrofitlab?

Optie 1:
H7 XTR Black LED kit, 5700K, Hilox Evolution, Duo - https://hilox.eu/h7-led-dimlicht-xtr-black-5700k-hilox-evolution/

Optie 2:
H7 Xenonkit, Hilox Evolution II Black, Duo - https://hilox.eu/h7-xenonkit-hilox-evolution-2-black-duo/

Optie 3:

Alfa Romeo Giulietta 10-18 Bi-Xenon HID Light Upgrade Kit For Halogen Headlights - https://retrofitlab.com/collections/alfa-romeo-giulietta/products/alfa-romeo-giulietta-2010-2018-bi-xenon-halogen-headlights
*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED vs. Xenon advies
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2022, 12:01:22 »
Ik heb aftermarket LED gehad in mijn vorige Giulietta. Lichtopbrengst was ronduit belabberd, op de eerste paar meter na. Was weliswaar een setje van Ali, maar zowel 2- als 4-zijdige LED's waren niet prettig. In mijn 147 heb ik ooit Retrofit xenon laten plaatsen. Was op zich prima, maar vond wel dat de lichtopbrengst heel snel verminderde (binnen 1-1,5 jaar). Wellicht door het soort lampen?

De meningen over aftermarket led en xenon zijn best wel verdeeld. De een zweert erbij, de ander vindt het niets. Ik zou zeggen: probeer het uit, dan weet je snel genoeg wat jou het beste bevalt.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

-Battle-
397

  • Type Alfa: Giulietta QV LE nr474
  • ****
    - Senior Alfist
Re: LED vs. Xenon advies
« Reactie #2 Gepost op: 19 september 2022, 12:09:16 »
Ik heb een jaar of 6 met "optie 1" (LED) gereden en was daar erg tevreden over.
Het gaf een berg aan licht en ook het lichtbeeld was gewoon goed, bij de apk is er nooit wat over gezegd en ook geen tegenliggers die seinde. Ik heb toen alles van de set in de koplamp kunnen plaatsen en de afdekdop past er dan ook nog op. Het kastje/ballast van de set heb ik met een stukje dubbelzijdig tape vast geplakt ;)
Nu: Giulietta QV Launch Edition #474
Had: Giulietta 1.4MA
Had: 156 sportwagon 1.9JTD
Had: 147 2.0 twinspark.
*

RoyH
12

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: LED vs. Xenon advies
« Reactie #3 Gepost op: 19 september 2022, 13:10:21 »
Ik heb een jaar of 6 met "optie 1" (LED) gereden en was daar erg tevreden over.
Het gaf een berg aan licht en ook het lichtbeeld was gewoon goed, bij de apk is er nooit wat over gezegd en ook geen tegenliggers die seinde. Ik heb toen alles van de set in de koplamp kunnen plaatsen en de afdekdop past er dan ook nog op. Het kastje/ballast van de set heb ik met een stukje dubbelzijdig tape vast geplakt ;)

Top, mijn voorkeur gaat uit naar deze optie. Heb jij de koplamp destijds gedemonteerd of kon je hem er in laten zitten?
*

GT1986
1.180

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED vs. Xenon advies
« Reactie #4 Gepost op: 19 september 2022, 14:03:26 »
Goedemorgen,

Omdat de standaard verlichting van mijn Giulietta niet voldoende is wil ik graag overstappen op LED of Xenon. Nu heb ik her en der wat gelezen, en heb een selectie gemaakt van mogelijke kanshebbers. Graag hoor ik jullie mening en advies om de juiste keuze te maken, ik las al dat de Hilox Xenon set in zijn geheel is weg te werken in de koplamp unit, geldt dit ook voor de LED versie van Hilox? En wat zijn jullie ervaringen met de set van Retrofitlab?

Optie 1:
H7 XTR Black LED kit, 5700K, Hilox Evolution, Duo - https://hilox.eu/h7-led-dimlicht-xtr-black-5700k-hilox-evolution/

Optie 2:
H7 Xenonkit, Hilox Evolution II Black, Duo - https://hilox.eu/h7-xenonkit-hilox-evolution-2-black-duo/

Optie 3:

Alfa Romeo Giulietta 10-18 Bi-Xenon HID Light Upgrade Kit For Halogen Headlights - https://retrofitlab.com/collections/alfa-romeo-giulietta/products/alfa-romeo-giulietta-2010-2018-bi-xenon-halogen-headlights

Ik heb 2 keer een xenon-set van Hilox in m'n Alfa's (MiTo en Giulietta) laten monteren. Beide keren was ik niet heel enthousiast over de lichtopbrengst. Ook heb ik een keer een kapotte ballast en een kapotte lamp gehad, de opgegeven levensduur werd dus zeker niet gehaald. Daarnaast vraag ik me af hoe actief dit bedrijf nog is, de laatste keer dat ik op de website keek was er van alles uitverkocht.

De klantenservice is overigens prima!
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

-Battle-
397

  • Type Alfa: Giulietta QV LE nr474
  • ****
    - Senior Alfist
Re: LED vs. Xenon advies
« Reactie #5 Gepost op: 19 september 2022, 14:08:14 »
Ik heb een jaar of 6 met "optie 1" (LED) gereden en was daar erg tevreden over.
Het gaf een berg aan licht en ook het lichtbeeld was gewoon goed, bij de apk is er nooit wat over gezegd en ook geen tegenliggers die seinde. Ik heb toen alles van de set in de koplamp kunnen plaatsen en de afdekdop past er dan ook nog op. Het kastje/ballast van de set heb ik met een stukje dubbelzijdig tape vast geplakt ;)

Top, mijn voorkeur gaat uit naar deze optie. Heb jij de koplamp destijds gedemonteerd of kon je hem er in laten zitten?

Ik heb ze gedemonteerd , dat was een stuk handiger om alles netjes in de koplamp te plaatsen enz.

Edit; ik heb overigens nooit storingen of iets kapot gehad van de Hilox set.
Nu: Giulietta QV Launch Edition #474
Had: Giulietta 1.4MA
Had: 156 sportwagon 1.9JTD
Had: 147 2.0 twinspark.
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: LED vs. Xenon advies
« Reactie #6 Gepost op: 19 september 2022, 19:55:46 »
Ik had in mijn vorige Giulietta een Hilox set. Jaren gewerkt, perfect lichtbeeld en nooit storingen.
Nu in mijn nieuwe Giulietta QV zag ik tot mijn verassing dat de vorige eigenaar precies dezelfde set ook heeft ingebouwd. Ook hier dezelfde prestaties en storingsvrij.
Helaas is de controller bij mijn huidige Giulietta niet in de koplamp ingebouwd, dat heb ik zelf bij mijn vorige Giulietta wel gegaan en dat staat toch wel wat netter. Ga ik misschien nog eens doen.
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED vs. Xenon advies
« Reactie #7 Gepost op: 19 september 2022, 22:32:22 »
Heb ori xenon op mijn giulietta, maar het extra halogeen grootlicht heb ik vervangen door een LED set van Philips, werkt ok, maar zou de leds nog rechtop willen draaien
*

LeonAlfa
753

  • Type Alfa: giulietta 1.6jtdm
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED vs. Xenon advies
« Reactie #8 Gepost op: 20 september 2022, 06:49:40 »
heb ledlampen en een bulk licht, maar ze doen het alleen goed bij donker weer op de automatische stand:)
op de normale licht stand gaan ze na een paar min uit en aan en zo blijven ze dan doen.
ook heb ik het idee dat als ik savonds rij ik af en toe wat zie flikkeren, lijkt wel op de dagrijverlichting dat doet maar daar ben ik nog niet achter
Seat leon 1m tdi @ 280pk,
vw golf gtd, Ford focus st line,
nu >Alfa Giulietta 1.6jtdm.
*

RoyH
12

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: LED vs. Xenon advies
« Reactie #9 Gepost op: 20 september 2022, 07:03:33 »
heb ledlampen en een bulk licht, maar ze doen het alleen goed bij donker weer op de automatische stand:)
op de normale licht stand gaan ze na een paar min uit en aan en zo blijven ze dan doen.
ook heb ik het idee dat als ik savonds rij ik af en toe wat zie flikkeren, lijkt wel op de dagrijverlichting dat doet maar daar ben ik nog niet achter

En je hebt een set van Hilox of van ome Ali?
*

LeonAlfa
753

  • Type Alfa: giulietta 1.6jtdm
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED vs. Xenon advies
« Reactie #10 Gepost op: 20 september 2022, 10:49:41 »
heb ledlampen en een bulk licht, maar ze doen het alleen goed bij donker weer op de automatische stand:)
op de normale licht stand gaan ze na een paar min uit en aan en zo blijven ze dan doen.
ook heb ik het idee dat als ik savonds rij ik af en toe wat zie flikkeren, lijkt wel op de dagrijverlichting dat doet maar daar ben ik nog niet achter

En je hebt een set van Hilox of van ome Ali?
topxenon.nl. merk weet ik niet
Seat leon 1m tdi @ 280pk,
vw golf gtd, Ford focus st line,
nu >Alfa Giulietta 1.6jtdm.
*

LeonAlfa
753

  • Type Alfa: giulietta 1.6jtdm
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED vs. Xenon advies
« Reactie #11 Gepost op: 20 september 2022, 11:33:13 »
ik zou nooit geen xenon meer nemen in een projector lamp, led is veel beter en kan beter tegen start/stop, bij xenon gaan de balasten toch wel snel kapot hoor.
Seat leon 1m tdi @ 280pk,
vw golf gtd, Ford focus st line,
nu >Alfa Giulietta 1.6jtdm.
*

Rubyroo
170

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm
  • ***
    - Alfist
Re: LED vs. Xenon advies
« Reactie #12 Gepost op: 20 september 2022, 11:51:13 »
Ik zou eerder voor een kwalitatief goede xenon set kiezen, dan LED lampen van ali. Je geeft zelf al aan dat het niet helemaal lekker werkt, zegt genoeg lijkt me...
Opel Corsa 1.4 > Seat Leon 1.6 TDI > Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm
Re: LED vs. Xenon advies
« Reactie #13 Gepost op: 20 september 2022, 13:21:20 »
Ik heb op mijn GT vanaf fabriek de Xenon verlichting er op zitten. En dat geeft een hoop licht. Was een optie van ik meen €1502,00. Heb het lichtbeeld al na laten kijken bij mijn garage (en dat was goed) want er zijn mensen die seinen omdat ze denken dat ik met grootlicht rij.

*

Skies
146

  • Type Alfa: 159 TI 1.750
  • ***
    - Alfist
Re: LED vs. Xenon advies
« Reactie #14 Gepost op: 20 september 2022, 17:26:08 »
Hier een gebruiker van "Philips Ultinon Pro9000 LED H7".
Lichtopbrengst is niet bijster veel beter dan halogeen, dit heeft vooral te maken met dat het licht niet rondom straalt maar naar twee kanten. Je moet daarom ook de lampen in de beste stand draaien door naar de lichtbundel te kijken na het plaatsen.
Pluspunten zijn dat je het gewoon erin zet en de kap kan er weer op, en 5 jaar fabrieksgarantie (dus jaren geen lampen meer wisselen als het goed is).