!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Gerardenbianca
10

  • *
    - Startende Alfist
Meedraaiende Xenonverlichting
« Gepost op: 25 november 2011, 21:21:32 »
Ik heb deze week na bestelling in april mijn Giulietta tct opgehaald.
Er zit Bi=xenon op die met de stuurbewegingen zouden moeten meedraaien.
Echter het lijkt net of er niets gebeurd.
Weet iemand hoe dat werkt of hoort te werken?

Gerard
*

Mark
128

  • ***
    - Alfist
Meedraaiende Xenonverlichting
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2011, 21:54:47 »
Ik dacht dat eerst ook, maar het werkt bij mij weldegelijk. Je kunt het het beste eens uitproberen door dezelfde bocht twee keer te nemen, 1 keer met het systeem aan en daarna uit. De lampen draaien overigens niet mee als je stil staat.
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Meedraaiende Xenonverlichting
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2011, 22:15:57 »
of een donkere weg (zonder verlichting) zoeken , dan zie je pas goed dat het werkt

tip : let op het midden waar de twee lichtstralen elkaar tegenkomen (soort inham) ,tijdens een bochten zou deze niet meer gelijk zitten aan je Neus-embleem-afronding
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

Gerardenbianca
10

  • *
    - Startende Alfist
Meedraaiende Xenonverlichting
« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2011, 22:19:27 »
Ik kan in het instructieboekje niets vinden over het in of uitschakelen. Kun je mij aangeven hoe dat werkt? Is er een maximumsnelheid waarbij het werkt?
*

Wilbert G
448

  • ****
    - Senior Alfist
Meedraaiende Xenonverlichting
« Reactie #4 Gepost op: 25 november 2011, 22:51:32 »
Citaat van: Gerardenbianca;15568
Ik kan in het instructieboekje niets vinden over het in of uitschakelen. Kun je mij aangeven hoe dat werkt? Is er een maximumsnelheid waarbij het werkt?
Meest rechtse tuimelschakelaar op je dashboard (symbool geeft een koplamp weer die beweegt met daardoor een streep...)! Snelheidslimiet meen ik ergens gelezen te hebben is 15 km/h.
*

Gerardenbianca
10

  • *
    - Startende Alfist
Meedraaiende Xenonverlichting
« Reactie #5 Gepost op: 25 november 2011, 23:39:50 »
Inderdaad het werkt, bedankt. De verkoper vertelde van die schakelaar dat het een blokkering was van de koplampsproeiers voor als het tankje bijna leeg is!!!
*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Meedraaiende Xenonverlichting
« Reactie #6 Gepost op: 26 november 2011, 01:13:35 »
Citaat van: Gerardenbianca;15571
Inderdaad het werkt, bedankt. De verkoper vertelde van die schakelaar dat het een blokkering was van de koplampsproeiers voor als het tankje bijna leeg is!!!

Haha die meneer is goed op de hoogte :p
 
Maar het werkt goed hoor en reageert ook best snel, viel me op.
Veel rapper dan op mijn Leon destijds die het ook had.
QV SAVALI
*

Zoef
612

  • Type Alfa: Giulia 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
Meedraaiende Xenonverlichting
« Reactie #7 Gepost op: 27 november 2011, 12:45:16 »
Citaat van: Gerardenbianca;15571
Inderdaad het werkt, bedankt. De verkoper vertelde van die schakelaar dat het een blokkering was van de koplampsproeiers voor als het tankje bijna leeg is!!!
Ik ben verbaasd over de kennis, kunde en vaardigheid van de desbetreffende verkoper. Kent zn eigen produkten niet, beetje jammer...
Wie later remt, rijdt langer hard
*

Jelle
18

  • *
    - Startende Alfist
Meedraaiende Xenonverlichting
« Reactie #8 Gepost op: 27 november 2011, 15:39:17 »
Citaat van: Zoef;15609
Ik ben verbaasd over de kennis, kunde en vaardigheid van de desbetreffende verkoper. Kent zn eigen produkten niet, beetje jammer...

Ik was vorig weekend nog meer verbaasd toen ik een 2.0 diesel ging testrijden. Had een uitnodiging ontvangen voor een 'driving experience' nav een opendeurdag van een Alfa dealer en wilde daar de 2.0 JTDm wel eens rijden om het verschil te voelen met m'n 1.6 JTDm. "Is dat dan de 1.8 turbo meneer?" Euh, nee... Dan de vraag aan een collega "Bestaat dat een Giulietta 2.0 diesel"? Dan ben je ook wel even verbaasd over de kennis en kunde van het verkooppersoneel. Uiteindelijk is het dan toch gelukt en heb daarna ook even met QV gereden, door mij aangeduid als 'die witte met het groene klavertje vier op de zijkant':rolleyes:.
Giulietta 1.6 JTDM (2011) Progression - Nero Etna - Pack Infotainment (Blue&Me, Radionav, Lederen stuur en versnellingspook) - Boordcomputer PLUS - Parkeersensoren
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Meedraaiende Xenonverlichting
« Reactie #9 Gepost op: 27 november 2011, 16:27:07 »
Citaat van: Zoef;15609
Ik ben verbaasd over de kennis, kunde en vaardigheid van de desbetreffende verkoper. Kent zn eigen produkten niet, beetje jammer...

motorhuis ?? :rolleyes::D:D , haha
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
Meedraaiende Xenonverlichting
« Reactie #10 Gepost op: 27 november 2011, 16:53:28 »
tenenkrommend dat soort dingen
*

Zoef
612

  • Type Alfa: Giulia 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
Meedraaiende Xenonverlichting
« Reactie #11 Gepost op: 27 november 2011, 17:24:25 »
Citaat van: RiriassaQV;15624
motorhuis ?? :rolleyes::D:D , haha

nee, ik heb mijn auto bij autowinkel in woerden gekocht. Juist omdat ik hen prettig in omgang vind en ze lieten zien dat ze wel veel kennis van zaken hebben. ik heb er echt een hekel aan dat ik verkopers moet vertellen wat het verschil is tussen distinctive en progression terwijl zij het produkt moeten verkopen. dat vind ik echt treurig en daarom gun ik zoiemand geen order...
Met andere woorden, voorbeeld zoals hierboven beschreven, zal aan mij geen auto verkopen.
Wie later remt, rijdt langer hard
Meedraaiende Xenonverlichting
« Reactie #12 Gepost op: 2 december 2011, 07:43:21 »
Citaat van: Gerardenbianca;15571
Inderdaad het werkt, bedankt. De verkoper vertelde van die schakelaar dat het een blokkering was van de koplampsproeiers voor als het tankje bijna leeg is!!!

slimme actie van de verkoper :)
Overigens als je tankje bijna leeg is dan doen de koplampsproeiers niks meer alleen de sproeiers van de ruiten nog ;)