!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
@Alfata: dank voor de uitgebreide respons. Grappig dat je ook in een Bravo hebt gereden, dan weet ik een beetje wat ik qua overgang naar de Alfa kan verwachten Als je jouw Giulietta met de Bravo vergelijkt (reed je daar ook 18 inch? of 17?), zelfs met 18 inch wielen, is de Alfa dan softer geveerd of juist harder? (of om het even)@klaverblad: wat zou jouw keuze zijn? Wit zo te zien?@TimW: dank ook! Nuttige tip over type olie, ik heb daar op dit forum meerdere berichten over gelezen (echter ook tegenstrijdig soms, maar dat heb je met uiteenlopende ervaringen natuurlijk)
Citaat van: fiatbravorijder op 3 mei 2016, 13:57:52Citaat van: fiatbravorijder op 3 mei 2016, 13:57:52@Alfata: dank voor de uitgebreide respons. Grappig dat je ook in een Bravo hebt gereden, dan weet ik een beetje wat ik qua overgang naar de Alfa kan verwachten Als je jouw Giulietta met de Bravo vergelijkt (reed je daar ook 18 inch? of 17?), zelfs met 18 inch wielen, is de Alfa dan softer geveerd of juist harder? (of om het even)@klaverblad: wat zou jouw keuze zijn? Wit zo te zien?@TimW: dank ook! Nuttige tip over type olie, ik heb daar op dit forum meerdere berichten over gelezen (echter ook tegenstrijdig soms, maar dat heb je met uiteenlopende ervaringen natuurlijk)Ik heb zelf helaas ook wat problemen met de MA module en heb er daarom veel over gelezen, je komt inderdaad veel tegenstrijdigheden tegen, maar uiteindelijk is de Selenia Pure Energy 5W40 C3 sowieso goed. Andere merken zullen ongetwijfeld niet veel slechter zijn, maar check sowieso of er 5W40 C3 in is gegaan en dat de interval bij voorkeur niet veel meer dan 25k is geweest.
Citaat van: fiatbravorijder op 3 mei 2016, 13:57:52Citaat van: fiatbravorijder op 3 mei 2016, 13:57:52@Alfata: dank voor de uitgebreide respons. Grappig dat je ook in een Bravo hebt gereden, dan weet ik een beetje wat ik qua overgang naar de Alfa kan verwachten Als je jouw Giulietta met de Bravo vergelijkt (reed je daar ook 18 inch? of 17?), zelfs met 18 inch wielen, is de Alfa dan softer geveerd of juist harder? (of om het even)@klaverblad: wat zou jouw keuze zijn? Wit zo te zien?@TimW: dank ook! Nuttige tip over type olie, ik heb daar op dit forum meerdere berichten over gelezen (echter ook tegenstrijdig soms, maar dat heb je met uiteenlopende ervaringen natuurlijk)De Bravo reed ik met de 18 inch velgen. Het verschil qua stugheid is overeenkomend, maar het grote verschil vind ik door de separate ophanging achter in plaats van de stugge achteras, je veel meer rust aan boord krijgt dan bij de Bravo. Dus niet zo springerig en veel soepeler.
Citaat van: fiatbravorijder op 3 mei 2016, 13:57:52Citaat van: fiatbravorijder op 3 mei 2016, 13:57:52@Alfata: dank voor de uitgebreide respons. Grappig dat je ook in een Bravo hebt gereden, dan weet ik een beetje wat ik qua overgang naar de Alfa kan verwachten Als je jouw Giulietta met de Bravo vergelijkt (reed je daar ook 18 inch? of 17?), zelfs met 18 inch wielen, is de Alfa dan softer geveerd of juist harder? (of om het even)@klaverblad: wat zou jouw keuze zijn? Wit zo te zien?@TimW: dank ook! Nuttige tip over type olie, ik heb daar op dit forum meerdere berichten over gelezen (echter ook tegenstrijdig soms, maar dat heb je met uiteenlopende ervaringen natuurlijk) Ik ging puur voor een witte versie.Rood of zwart waren mijn 2e voorkeur mocht ik geen goede witte vinden.Maar smaken verschillen! en dat is maar goed ook