!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

alfa_ajx732
60

  • **
    - Junior Alfist
Parkeersensoren achteraf
« Gepost op: 15 december 2011, 09:53:20 »
Ik vraag me af of het mogelijk is om achteraf parkeersensoren/parkeerhulp in te bouwen?
 
Ik verklaar me nader: Onlangs heeft er iemand, op een parking, een ferme deuk in mijn achterspatbord gereden en die was zo vriendelijk geen bericht na te laten!
Nu ik toch een nieuw spatbord moet bestellen, stel ik me zo de vraag of het zin heeft meteen een spatbord met parkeersensoren te bestellen. Is dat dan alleen nog een kwestie van draadjes aansluiten en klaar is de parkeerhulp? De elektrische bedrading is waarschijnlijk voorzien maar moet er ook nog software geactiveerd worden?
Wie weet daar meer over :confused:
 
Natuurlijk jammer dat ik die parkeerhulpoptie niet meteen bij de aankoop genomen heb, ik twijfelde nochtans maar mijn vrouw paaide mijn ego met ... "dat heb jij toch niet nodig, je hebt nog nooit problemen gehad met parkeren !!!" Dan maar die 250 € in een Tomtom geinvesteerd.:rolleyes:
Maar nu ondervind ik toch dat het zicht naar achter in de giulietta niet zo goed is en een parkeerhulp meer als welkom zou zijn. Vandaar ...
6:-Giulietta 1.4 MA
5:-Alfa 156 1.8TS
4:-Alfa 155 1.8TS
3:-Giulietta 1.6
2:-Toyota Celica 1.6
1:-Austin Mini Cooper S
*

oro10
124

  • ***
    - Alfist
Parkeersensoren achteraf
« Reactie #1 Gepost op: 15 december 2011, 10:12:36 »
Het is mogelijk, je hebt ook after-market parkeersensoren! Deze zou je in kunnen bouwen in de nieuwe bumper.. Een nadeel is dan wel dat het nooit zo goed er uit zal zien als de parkeersensoren die je vanuit de fabriek laat inbouwen!

Ik weet niet of het mogelijk is om deze standaard sensoren achteraf in te bouwen.. Het lijkt me in ieder geval niet mogelijk om dit alsnog op je boardcomputer te kunnen tonen...

Ik heb ze wel, geen spijt van, alleen denk ik wel dat ik er nu enigsinds van afhankelijk ben ;) Ik parkeer achteruit altijd in op de sensoren tegenwoordig!
*

linny
324

  • ****
    - Senior Alfist
Parkeersensoren achteraf
« Reactie #2 Gepost op: 15 december 2011, 12:56:56 »
Ik denk dat het wel mogelijk is de standaard sensoren in te bouwen en deze aan te sluiten op de bekabeling. Dan zullen ze uiteraard zichtbaar zijn op display ook. Evt moet de garage die bij de bestelling van een nieuwe achterbumper aangeven. De garagist zal hierover zeker uitsluitsel kunnen geven
Giulietta 2011 - 1.4 Multiair - distinctive - bianco ghiaccio - panoramadak - black interior - zonnewerende voorruit - privacy glass -[COLOR=yello
*

alfa_ajx732
60

  • **
    - Junior Alfist
Parkeersensoren achteraf
« Reactie #3 Gepost op: 15 december 2011, 14:38:27 »
De garagist vroeg me wel bij de prijsofferte of het een bumper met of zonder sensoren was. Maar op de vraag of dat enkel een kwestie was van een bumper met sensoren te bestellen en daarmee de kous af was kon die niet bevestigen. Hij stelde eerder een after-market parkeersensoren voor, en precies dat wil ik niet.
6:-Giulietta 1.4 MA
5:-Alfa 156 1.8TS
4:-Alfa 155 1.8TS
3:-Giulietta 1.6
2:-Toyota Celica 1.6
1:-Austin Mini Cooper S
*

Hengel
490

  • ****
    - Senior Alfist
Parkeersensoren achteraf
« Reactie #4 Gepost op: 15 december 2011, 19:10:08 »
Ik heb op m'n huidige auto Seat Leon FR ook aftermarket sensoren zitten en die zijn nauwelijks te onderscheiden van de originele. Maar met inzetten mee waren zo ook bijna zo duur als de orginele. Maar de FR heeft afwijkende bumpers waardoor Seat deze optie niet aanbood. Ze zijn overigens wel in de wagenkleur gespoten..
1.4 TB Multiair TCT Distinctive, Nero, Leder Rood, Pack Business, Pack Sport III, 18" 8c velgen, Brembo remmen.