!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

rsh_scuderia
197

  • ***
    - Alfist
Radio blijft hangen
« Gepost op: 5 januari 2016, 22:21:23 »
Ben sinds drie maanden weer terug bij de Guilietta na een jaartje een 14% te hebben gereden.
De 170 pk MA, het stuurgevoel; heerlijk.

Maar er is wel een groot irritatiepunt bij mijn nieuwe tweedehands. De Start/Stop werkt niet (eenmalig gedaan met de proefrit, daarna nooit meer) maar de laatste weken blijft de radio hangen. Volume is niet aan te passen, andere functies op het scherm zijn niet te selecteren, andere zenders zoeken kan ook niet, net zoals bellen via Blue&Me. Als ik de automstop en de motor herstart blijft de radio doorspelen. Enkele malen herstarten verhelpt dit euvel. Het lijk erger te worden door de daling van de temperaturen.
Iemand een idee wat dit zijn kan? Algehele storing, of toch iets met de accu omdat Start/Stop het ook niet doet.
Er zit nog garantie op de Guil, maar ik wil hier natuurlijk straks geen last en grootste kosten van hebben....
*

Alfajan53
64

  • Type Alfa: Giulietta
  • **
    - Junior Alfist
Re: Radio blijft hangen
« Reactie #1 Gepost op: 6 januari 2016, 18:27:09 »
Hallo, heb ik ook gehad. Kwam terug uit Duitsland en kon niets meer verzetten cq veranderen. Ging eten in een wegrestaurant en radio bleef gedurende 2 uur gewoon spelen. Langs de  dealer geweest en deze hebben de softwaren ge-update en geen enkel probleem meer. Men heeft bij mij een volledige software update gedaan ( nav, radio en bleu en me). Is overigens dus geen update van de kaarten in de nav. Was gratis en had daar de auto niet gekocht  en had geen garantie meer( was ook maar 5 min werk)
Alfa Giulietta 1.6 JDTm
De beste verbinding tussen twee punten is een Alfa Romeo

In het verleden:
33 1.4, 146 1.4. , 75 3.0 V6 america , 155 2.0 ts, 147 1.6 ts,
gt 1.8 imola, Giullietta 1.4 ma 170 pk.
Re: Radio blijft hangen
« Reactie #2 Gepost op: 6 januari 2016, 18:31:54 »
Ik heb wel eens dat hij vast slaat. Dan kun je helemaal niks meer en gaat hij ook niet direct uit met contact uit, maar uiteindelijk gaat de boordspanning er vanaf na een paar minuutjes en stopt de radio vanzelf.
*

rsh_scuderia
197

  • ***
    - Alfist
Re: Radio blijft hangen
« Reactie #3 Gepost op: 6 januari 2016, 20:44:21 »
Hopen dat het met een update is geregeld en opgelost.
Vandaag ook weer de radio die niet uit wilt gaan...
Helaas pas, door drukte, pas over twee weken een afspraak....
*

rini
370

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT 170 PK
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Radio blijft hangen
« Reactie #4 Gepost op: 6 januari 2016, 22:28:03 »
Mijn radiounit is recent vervangen omdat hij niet meer opstarte.
Dit geintje koste maar liefst €2800!! Gelukkig had ik nog garantie.
Zorg er dus voor dat eea binnen de garantie hersteld wordt. Hopelijk is de software-update voldoende
*

brinkerik
1.836

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Radio blijft hangen
« Reactie #5 Gepost op: 7 januari 2016, 00:04:48 »
Hallo

Die Start stop,  het is beter als je motor niet uitgaat voor de techniek.

Ook is de brandstof besparing bij dit soort systemen gering te noemen.
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

klaverblad
390

  • Type Alfa: giulietta
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Radio blijft hangen
« Reactie #6 Gepost op: 7 januari 2016, 06:45:23 »
Citaat van: brinkerik op  7 januari 2016, 00:04:48
Citaat van: brinkerik op  7 januari 2016, 00:04:48
Hallo

Die Start stop,  het is beter als je motor niet uitgaat voor de techniek.

Ook is de brandstof besparing bij dit soort systemen gering te noemen.

Start/srop doet het bij mij ook niet. Is een bekend probleem. Bijna iedereen heeft hier las van.
Ik vindt het ook niet erg. Vindt start/stop helemaal geen meerwaarde. Geringe kosten besparing.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Radio blijft hangen
« Reactie #7 Gepost op: 7 januari 2016, 14:11:52 »
Bij mij idem, vanochtend sprong hij uit maar na maar liefst een seconde of 2 (!!!!) sprong hij alweer aan. Ik houd nu bij stoplichten maar gewoon de poot op de koppeling zodat hij blijft lopen of schakel het systeem handmatig uit!!! Ben er klaar mee
*

rsh_scuderia
197

  • ***
    - Alfist
Re: Radio blijft hangen
« Reactie #8 Gepost op: 10 januari 2016, 17:17:08 »
Bij mijn vorige Guilietta werkte Start&Stop feilloos. Bij temperaturen onder de 8 graden moest de motor wel goed warm zijn anders werkte het niet.
*

Franky
193

  • Type Alfa: Giulietta 1.6 jtdm
  • ***
    - Alfist
Re: Radio blijft hangen
« Reactie #9 Gepost op: 19 januari 2016, 10:16:39 »
Ik zet dat onding steeds af,en als ik het (zoals gisteren)vergeet,stopt hij al evengoed bij nog koude motor! ...bij -2 gr ...
Distinctive,wit,TomTom,zwart leder,enz...
brp-chip.
*

rsh_scuderia
197

  • ***
    - Alfist
Re: Radio blijft hangen
« Reactie #10 Gepost op: 26 januari 2016, 17:10:50 »
De Guil is naar de garage geweest.
In het systeem zelf konden ze niks vinden en is de niks aangepast aan de radio of Start/Stop. Wel is de accu vervangen, deze kwam niet meer op spanning. De radio heeft het na de vervanging feilloos gedaan. Had wel gecheckt mogen worden bij de afleverbeurt.....
Start/Stop doet het ook. Dat wil zeggen dat de motor afslaat en direct weer aanslaat. Vanaf donderdag maak ik een langere rit met de Guil. Kijken hoe het dan is met de afstanden die ik ga rijden en het afslaan en aanslaan als de motor zeker warm gedraaid is.
Persoonlijk zie ik het nut wel in van het systeem. Zeker bij sommige stoplichten waar ik langer moet wachten geeft dat niet alleen rust in het interieur, maar iedere euro die uitbespaart kan worden aan de pomp kan ik weer steken in goed onderhoud of wat verfraaiingen die ik wil doorvoeren aan mijn Black Pearl.

Wat ook opvalt is dat het verbruik terugloopt. Alsof er extra gewerkt moest worden om de accu op te laden. Dat scheelt op sommige stukken 1 liter per 100 km volgens de boordcomputer.
*

rsh_scuderia
197

  • ***
    - Alfist
Re: Radio blijft hangen
« Reactie #11 Gepost op: 11 februari 2016, 09:47:45 »
Gisteren de alfa mogen ophalen bij Freeroad in Almere.
Zij hebben de correcte update uitgevoerd. Mijn hele systeem heeft een reset gekregen waardoor ik zeker weet dat er ook aan is gewerkt.
Het systeem lijkt nu sneller te reageren op input, sneller te laden als ik deze opstart en hij lijkt niet meer vast te lopen. Dit weekend rijd ik op en neer naar Friesland, mooi moment om definitief vast te stellen dat de radio het weer goed doet.

Het voordeel van Freeroad in Almere is dat ze daar ook Mazda's hebben. En ik vind Mazda het Japanse Alfa. Kreeg dan ook een Mazda mee, wat een mooi interieur en de lijnen zijn erg goed gelukt wat mij betreft.
De Mazda 3 vind ik een mooie opvolger voor de Guilietta wat betreft lijnvoering en interieur. Ook wat betreft wegligging en in GT-M uitvoering een zeer fijne wagen  :great:

Uiteraard hoop ik dat het nog wat gaat worden met Alfa, maar anders is het overstappen naar Japans over enkele jaren....
*

alfata
3.420

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Radio blijft hangen
« Reactie #12 Gepost op: 11 februari 2016, 09:52:23 »
Start en stop werkt bij mij prima. Zelfs zo goed dat als die merkt dat je aan het inparkeren bent hij het systeem zelf uitschakeld dat je niet continu een afslaande motor hebt. Uiteraard, het systeem werkt wel pas als de auto op bedrijfstemperatuur is.
Het bespaart wel degelijk veel brandstof. Fifth Gear had een test gedaan in de stad en het resultaat was echt groot te noemen, ik meen 20%. Er staat wel ergens een video op youtube. Anyway, het werkt allemaal prima bij mij.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

rsh_scuderia
197

  • ***
    - Alfist
Re: Radio blijft hangen
« Reactie #13 Gepost op: 11 februari 2016, 11:28:14 »
Nu ik de software update heb gehad merkte ik vanochtend dat de motor langer afsloeg.
Blijkbaar is er ook in de software update gewerkt aan het Start/Stop systeem.
Mijn vorige Guil kreeg ik in juni 2012. Deze heeft altijd netjes zijn beurten gehad bij Feeroad in Almere, inclusief juiste olie en dan ook de laatste software updates.

De onderhoudsboekjes die ik gisteren nogmaals heb bekeken laten dan ook zien dat het onderhoud niet bij de Alfa dealer heeft plaatsgevonden.
*

progression
652

  • Type Alfa: Mito Savali 1.4T 150pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Radio blijft hangen
« Reactie #14 Gepost op: 11 februari 2016, 12:23:36 »
Gisteren de alfa mogen ophalen bij Freeroad in Almere.
Zij hebben de correcte update uitgevoerd. Mijn hele systeem heeft een reset gekregen waardoor ik zeker weet dat er ook aan is gewerkt.
Het systeem lijkt nu sneller te reageren op input, sneller te laden als ik deze opstart en hij lijkt niet meer vast te lopen. Dit weekend rijd ik op en neer naar Friesland, mooi moment om definitief vast te stellen dat de radio het weer goed doet.

Het voordeel van Freeroad in Almere is dat ze daar ook Mazda's hebben. En ik vind Mazda het Japanse Alfa. Kreeg dan ook een Mazda mee, wat een mooi interieur en de lijnen zijn erg goed gelukt wat mij betreft.
De Mazda 3 vind ik een mooie opvolger voor de Guilietta wat betreft lijnvoering en interieur. Ook wat betreft wegligging en in GT-M uitvoering een zeer fijne wagen  :great:

Uiteraard hoop ik dat het nog wat gaat worden met Alfa, maar anders is het overstappen naar Japans over enkele jaren....
Vond ze zelf aardig  onpersoonlijk..
Een paar jaar terug bv. Alfa had een gratis wintercheck, ze keken bij freeroad of ze water zagen branden.. en toen ze klaar waren kreeg ik zo'n beetje een overlijdensakte van de bella onder mijn snuit gedrukt....dat t nog reed begrepen ze niet..