!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Dixie
141

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA dist.
  • ***
    - Alfist
Resonantie bij de tweeters
« Gepost op: 1 maart 2015, 14:50:20 »
Ik moet bekennen dat ik het geluid van de standaard geluidsinstallatie bij de Giulietta, wat tegen vind vallen.
Dat was bij mijn Fiat punto Evo wel beter. Maar OK, dat is passé.
Ik hoor een resonantie bij de tweeters als ik via de USB stick wat afspeel, wat natuurlijk erg irritant is.

Hebben meer mensen dat ? Is daar een oplossing voor ?
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Resonantie bij de tweeters
« Reactie #1 Gepost op: 1 maart 2015, 17:06:44 »
Bij mij soms een speaker rooster trilt bij sommige nummers...
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
Re: Resonantie bij de tweeters
« Reactie #2 Gepost op: 1 maart 2015, 18:48:37 »
Citaat van: Dixie op  1 maart 2015, 14:50:20
Citaat van: Dixie op  1 maart 2015, 14:50:20
Ik moet bekennen dat ik het geluid van de standaard geluidsinstallatie bij de Giulietta, wat tegen vind vallen.
Dat was bij mijn Fiat punto Evo wel beter. Maar OK, dat is passé.
Ik hoor een resonantie bij de tweeters als ik via de USB stick wat afspeel, wat natuurlijk erg irritant is.

Hebben meer mensen dat ? Is daar een oplossing voor ?

Het is inderdaad niet veel soeps wat er standaard in zit. Dat is ook de reden dat je songs er soms wat knullig uit komen. Dat had ik destijds ook met m'n iPod. De ene song klonk beter dan de andere, maar thuis klonk het gewoon goed. Behalve de inbouw van een degelijk systeem, is het enige wat je er eventueel aan kunt doen, om de .mp3 in een ander formaat op je usb-stick zetten, of met een andere kwaliteit erop zetten. Succes!
*

Dixie
141

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA dist.
  • ***
    - Alfist
Re: Resonantie bij de tweeters
« Reactie #3 Gepost op: 1 maart 2015, 19:31:25 »
Het is inderdaad alleen als ik iets van de USB stick afspeel en niet via de radio. Ik zal eens kijken of ik ander formaat op de stick kan zetten.
Ik weet alleen niet of de speler het zal herkennen zoals "FLAC" of MP4.
Re: Resonantie bij de tweeters
« Reactie #4 Gepost op: 1 maart 2015, 19:39:55 »
Citaat van: Dixie op  1 maart 2015, 19:31:25
Citaat van: Dixie op  1 maart 2015, 19:31:25
Het is inderdaad alleen als ik iets van de USB stick afspeel en niet via de radio. Ik zal eens kijken of ik ander formaat op de stick kan zetten.
Ik weet alleen niet of de speler het zal herkennen zoals "FLAC" of MP4.

Nou ja, op de iPod had ik mp3, mp4 en AAC. En die werden allemaal herkend. Maar ik zou het gewoon eens proberen en dan ook gelijk met wat verschillende kwaliteiten. De opnamekwaliteit kan namelijk ook nog weleens wat uit maken.
*

Jeff
4

  • Type Alfa: Giulietta 1.6 JTDm
  • *
    - Startende Alfist
Re: Resonantie bij de tweeters
« Reactie #5 Gepost op: 7 april 2015, 16:42:17 »
Had precies hetzelfde probleem. Ik luister bijna altijd muziek via mijn iPod en bij sommige liedjes hoorde ik een duidelijke ruis uit de tweeters komen. Vandaag naar de dealer geweest. Ze hebben vier nieuwe tweeters besteld. Deze worden er aankomende vrijdag ingezet en dan moet het probleem verholpen zijn.

Was gelukkig nog garantie! :dance:
Huidige:
Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm Distinctive (2011) - 105PK - Nero Etna - 18 Inch Turbina
_______________________________________________________________________
Vorige:
Fiat Grande Punto 1.4 16V Sport (2006) - 95PK - Grijs - 18 Inch AEZ Valencia
*

Henkud1965
2

  • Type Alfa: Giulietta ma super 170 tc
  • *
    - Startende Alfist
kunnen de grote speakers ook via het rooster gewisseld worden? ma170 2017
« Reactie #6 Gepost op: 12 juli 2023, 22:06:06 »
kunnen de grote speakers ook via het rooster gewisseld worden? ma170 2017