!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Opaalfa
62

  • **
    - Junior Alfist
Sfeerlicht en display
« Gepost op: 9 juli 2012, 12:44:59 »
Goedemorgen ik lees veel over het sfeerlicht
Heeft iedere giulietta dit en zoja behoeve word dit ingeschakeld
Hoe komt het dat ik geen turbometer in stand d  op het display krijg
En geen oliepeil voordat ik start
1.4ma nero etna premium pakket en sp2pakket bouwklaar okt 2010
Gr. Opaalfa
*

Ilhan
102

  • Type Alfa: 140 JTDM SP3 Savali
  • ***
    - Alfist
  • Alfa Fratelli
Sfeerlicht en display
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2012, 12:19:52 »
Hi,
 
Sfeerlicht bedoel je denk ik het rode lampje in de plafond bediening wat op je versnellingspook schijnt?
 
Turbometer krijg je als je aan het rechter ronde knopje draait en je zult zien dat als je het doordraait ook de G-kracht meter te zien krijgt.
 
Oliepeilmeter heeft Giulietta niet ! maar wel een Oliedruk meter...dus regelmatig je Olipeil controleren want hij geeft NIETS aan. lees maar in instructie boekje... oliedruk meter geeft geen oliepeil aan!!  dit is wel vreemd want geen olie betekend geen druk dusssss??? Ik heb ook een Alfa 159 Sportwagon maar daar zit wel een oliepeilmeter in ???? ik snap er niets van... blijft Italiaans zal ik maar zeggen :)
140 JTDM SP3 Turbina Savali treatment
*

Opaalfa
62

  • **
    - Junior Alfist
Sfeerlicht en display
« Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2012, 12:52:26 »
Hallo ilhan
Bedankt voor je reactie
Bedoel inderdaad de rode ledjes hoe krijg ik die aan staat niet in het instruktieboekje
En welke ronde knop rechts bedoelde je ?
In het instruktieboekje staat dat bepaalde uitvoeringen wel een oliepeil aangeven in het display
*

ArjenDijkema
27

  • *
    - Startende Alfist
Sfeerlicht en display
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2012, 16:32:19 »
er is een oplossing voor !! oliepeil meter!!
ik zal het even opzoeken maar er bestaat een peilstok incl sensor welke op een makkelijke manier is in te bouwen dmv led 3 kleuren die kan redelijk subtiel weg werken bij je DNA knop.
Ik ben ook van plan om dat in te bouwen dus dat projectje krijgt een vervolg voor de liefhebbers incl kosten beraaming, tijd en foto's stap voor stap.

p.s. ik heb ook al bijna volledig zonder olie gestaan met mijn QV < 15000km, me beklacht gedaan bij AR Nederland hierover
*

Ilhan
102

  • Type Alfa: 140 JTDM SP3 Savali
  • ***
    - Alfist
  • Alfa Fratelli
Sfeerlicht en display
« Reactie #4 Gepost op: 10 juli 2012, 17:49:07 »
Citaat van: Opaalfa;22338
Hallo ilhan
Bedankt voor je reactie
Bedoel inderdaad de rode ledjes hoe krijg ik die aan staat niet in het instruktieboekje
En welke ronde knop rechts bedoelde je ?
In het instruktieboekje staat dat bepaalde uitvoeringen wel een oliepeil aangeven in het display

 
Hi,

Turbodrukmeter heb je alleen als je ingebouwde navigatiesysteem hebt. Als je het DNA knopje in stand D zet dan zal op het display van je naviagtie scherm een Turbometer te zien zijn en als je het ronde menu knopje draait dan kan je ook een G-kracht meter zien. Mocht je geen Ingebouwde Nav. hebben dan is het niet mogelijk.

De rode verlichting kan je vlgs mij niet aan/uit zetten, die staan standaard aan of je hebt het niet in jouw samengestelde versie.
140 JTDM SP3 Turbina Savali treatment
*

Ilhan
102

  • Type Alfa: 140 JTDM SP3 Savali
  • ***
    - Alfist
  • Alfa Fratelli
Sfeerlicht en display
« Reactie #5 Gepost op: 10 juli 2012, 17:56:47 »
Citaat van: ArjenDijkema;22341
er is een oplossing voor !! oliepeil meter!!
ik zal het even opzoeken maar er bestaat een peilstok incl sensor welke op een makkelijke manier is in te bouwen dmv led 3 kleuren die kan redelijk subtiel weg werken bij je DNA knop.
Ik ben ook van plan om dat in te bouwen dus dat projectje krijgt een vervolg voor de liefhebbers incl kosten beraaming, tijd en foto's stap voor stap.

p.s. ik heb ook al bijna volledig zonder olie gestaan met mijn QV < 15000km, me beklacht gedaan bij AR Nederland hierover

 
Mijn JTDM met 15000 op de teller staat nu dus bij de dealer zonder olie met zware motorschade.
Ze hebben 'm laatst geopereerd maar ik heb nog geen bericht gehad betreft de daadwerkelijke schade.... ben erg benieuwd.
De DEKRA en de importeur is er ook geweest en nu gaan ze kijken of het een garantie of kostenkoper verhaal wordt:confused:

De 159 die ik nu te leen heb is WEL een oliepeilmeter aanwezig? zoals elke simpele auto (sinds 1960) dat heeft. Zooooo belachelijk dit en ik heb flink de balen hiervan
140 JTDM SP3 Turbina Savali treatment
*

bekkie
2.755

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Sfeerlicht en display
« Reactie #6 Gepost op: 11 juli 2012, 09:21:25 »
Citaat van: Ilhan;22350
Mijn JTDM met 15000 op de teller staat nu dus bij de dealer zonder olie met zware motorschade.
Ze hebben 'm laatst geopereerd maar ik heb nog geen bericht gehad betreft de daadwerkelijke schade.... ben erg benieuwd.
De DEKRA en de importeur is er ook geweest en nu gaan ze kijken of het een garantie of kostenkoper verhaal wordt:confused:

Da's inderdaad flink K****.
Waar ik wel benieuwd naar ben: zakte het oliepeil dan binnen korte tijd onder de min-stand? Of was er zware olielekkage? Met regelmatig peilen kun je meestal wel zien hoe het olieverbruik is.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Ilhan
102

  • Type Alfa: 140 JTDM SP3 Savali
  • ***
    - Alfist
  • Alfa Fratelli
Sfeerlicht en display
« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2012, 11:32:09 »
Citaat van: bekkie;22369
Da's inderdaad flink K****.
Waar ik wel benieuwd naar ben: zakte het oliepeil dan binnen korte tijd onder de min-stand? Of was er zware olielekkage? Met regelmatig peilen kun je meestal wel zien hoe het olieverbruik is.

Sinds de aanschaf controleerde ik het meteen na lange ritten en had niets verbruikt, toen om de twee weken gecontroleerd en wederom helemaal niets verbruikt.
De laatste keer dat ik gecontroleerd had was 10 dagen voordat het gebeurde en nee geen lekkage of wat dan ook, geen oliedruk of vermogen verlies.

Ik kreeg ik te horen dat er geen olie in zat.... en ik stond perplex kan ik je melden!!! zelfs de desbetreffende monteur vroeg mij of er geen lampje heeft gebrand. Het gebeurde uit het niets en dat is waar ik me aan frusteer :confused: vervolgens krijg je ook nog eens te horen dat het misschien geen garantie verhaal wordt:(

Ik had 'm de eerste 6000km zeeer netjes ingereden met lange ritten op de snelweg (cruisecontrol) vandaar ook geen olieverbruik vermoed ik.
Ik krijg een dezer dagen bericht van de dealer wat de status is.... i'll let you know
140 JTDM SP3 Turbina Savali treatment
*

Charly
18

  • *
    - Startende Alfist
olieverbruik?
« Reactie #8 Gepost op: 15 juli 2012, 12:07:39 »
Citaat van: Ilhan;22374
Sinds de aanschaf controleerde ik het meteen na lange ritten en had niets verbruikt, toen om de twee weken gecontroleerd en wederom helemaal niets verbruikt.
De laatste keer dat ik gecontroleerd had was 10 dagen voordat het gebeurde en nee geen lekkage of wat dan ook, geen oliedruk of vermogen verlies.
 
Ik kreeg ik te horen dat er geen olie in zat.... en ik stond perplex kan ik je melden!!! zelfs de desbetreffende monteur vroeg mij of er geen lampje heeft gebrand. Het gebeurde uit het niets en dat is waar ik me aan frusteer :confused: vervolgens krijg je ook nog eens te horen dat het misschien geen garantie verhaal wordt:(
 
Ik had 'm de eerste 6000km zeeer netjes ingereden met lange ritten op de snelweg (cruisecontrol) vandaar ook geen olieverbruik vermoed ik.
Ik krijg een dezer dagen bericht van de dealer wat de status is.... i'll let you know
Ilhan, kan het zijn dat je Olie door de Turbo uit je carter is getrokken? Dit merk je als er een enorme rookpluim uit je uitlaat komt.
*

Ilhan
102

  • Type Alfa: 140 JTDM SP3 Savali
  • ***
    - Alfist
  • Alfa Fratelli
Sfeerlicht en display
« Reactie #9 Gepost op: 15 juli 2012, 15:05:13 »
Citaat van: Charly;22454
Ilhan, kan het zijn dat je Olie door de Turbo uit je carter is getrokken? Dit merk je als er een enorme rookpluim uit je uitlaat komt.

Wat je zegt klopt maar dat is zeker niet gebeurd. Het gedetailleerde verhaal moet ik nog horen maar het schadebedrag is wel boven de 10k. Mocht ik meer horen dan houdt ik jullie op de hoogte. één ding is zeker...goed en regelmatig olipeilen !! ieder weekend dus
140 JTDM SP3 Turbina Savali treatment
*

Ilhan
102

  • Type Alfa: 140 JTDM SP3 Savali
  • ***
    - Alfist
  • Alfa Fratelli
Sfeerlicht en display
« Reactie #10 Gepost op: 17 juli 2012, 09:00:07 »
Citaat van: Ilhan;22457
Wat je zegt klopt maar dat is zeker niet gebeurd. Het gedetailleerde verhaal moet ik nog horen maar het schadebedrag is wel boven de 10k. Mocht ik meer horen dan houdt ik jullie op de hoogte. één ding is zeker...goed en regelmatig olipeilen !! ieder weekend dus

 
Gisteren telefoontje gehad van Dealer met de melding dat het garantie werk wordt :D

Krukas en lagers moeten oner andere vervangen worden maar het blijkt dat die moeilijk bestelbaar zijn en erg lang duurt en dus is er besloten om er een splinternieuwe 140 JTDM motor erin te lepelen. Ik kan ´m over twee weken weer rijden;)

Ik heb meteen aandelen gekocht bij Castrol Motorolie en dus nooit meer op pad zonder een kannetje olie.
140 JTDM SP3 Turbina Savali treatment
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Sfeerlicht en display
« Reactie #11 Gepost op: 17 juli 2012, 18:15:38 »
Goed nieuws Ilhan, zeker voor dit sfeerverlichting topic; deze kan vanavond aan :rolleyes:
Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
*

bekkie
2.755

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Sfeerlicht en display
« Reactie #12 Gepost op: 18 juli 2012, 08:55:13 »
Citaat van: Roxxi QV;22466
Goed nieuws Ilhan, zeker voor dit sfeerverlichting topic; deze kan vanavond aan :rolleyes:

@Opaalfa: is dat al opgelost met dat sfeerrlicht?
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Paulo
86

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA SP3
  • **
    - Junior Alfist
Sfeerlicht en display
« Reactie #13 Gepost op: 18 juli 2012, 11:13:39 »
Wow... heftig verhaal over olieverbruik en inderdaad tot dat je onder garantie een nieuwe motor krijgt!
Geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen...
I I Ciao, Paulo
 
Alfa Giulietta 1,4 MultiAir Distinctive - Bianco Ghiaccio - Sportpack 3 met 18" 8C wielen - Business pack - Brembo remklauwen
*

Opaalfa
62

  • **
    - Junior Alfist
Sfeerlicht
« Reactie #14 Gepost op: 18 juli 2012, 12:50:18 »
Citaat van: bekkie;22485
@Opaalfa: is dat al opgelost met dat sfeerrlicht?

 
Sfeerl icht is opgelost gaan aan met verlichting heb nog niet in het donker gereden
Zodoende is het niet opgemerkt