!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
Software update QV
« Gepost op: 1 november 2011, 08:08:47 »
Kennelijk is er een software update voor de QV beschikbaar: http://www.alfaforum.nl/forum/showthread.php/36051-Software-update-Giulietta-QV-1750
Hier al mensen die dit al hebben laten doen?
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
*

Scudetto
684

  • *****
    - Super Alfist
Software update QV
« Reactie #1 Gepost op: 1 november 2011, 09:30:59 »
Nee, nog niet. Maar ik ga binnenkort een servicebeurtje plannen en zal dit zeker even aanhalen.
Forza! - QV Savali - Argento Alfa
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Software update QV
« Reactie #2 Gepost op: 1 november 2011, 11:49:15 »
leuk , mag elke gechipte QV weer terug naar de tuner na z'on update ...... ( en ik moet me luchtfilter eruit halen voor er weer gezeik is , ik wacht wel tot de service beurt 15000 km later)
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

Scudetto
684

  • *****
    - Super Alfist
Software update QV
« Reactie #3 Gepost op: 1 november 2011, 11:52:24 »
Een beetje tuner zal wel voor een aanpassing zorgen en kosteloos ook je tuning updaten.  Zo zou ik het verwachten tenminste.
Forza! - QV Savali - Argento Alfa
*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Software update QV
« Reactie #4 Gepost op: 1 november 2011, 15:55:15 »
Citaat van: Scudetto;14740
Een beetje tuner zal wel voor een aanpassing zorgen en kosteloos ook je tuning updaten.  Zo zou ik het verwachten tenminste.

Ja hoor, en Ronald zal daar helemaal niet moeilijk over doen, maar alleen moet je weer erheen, dat kost weer tijd enz...
Ik denk dat het nuttig is om te weten hoeveel zin de update heeft en dan dus hoeveel haast je ermee moet maken.
Anders lekker zoals Dylan zegt wachten tot eerstvolgende beurt
QV SAVALI
*

RenéQV
449

  • ****
    - Senior Alfist
Software update QV
« Reactie #5 Gepost op: 1 november 2011, 17:35:18 »
Deze update lijkt veel op die van Stephan en Ronald maar dan met minder :). Denk toch echt niet dat ze iets zodanig hebben veranderd dat deze jongens over het hoofd hebben gezien, tenzij er natuurlijk ook iets veranderd is aan een ander systeem behalve de motor. Vooralsnog laat ik het lekker zo.
Giulietta QV Bianco Ghiacio
*

bert
33

  • *
    - Startende Alfist
Software update QV
« Reactie #6 Gepost op: 5 november 2011, 16:58:44 »
maandag gaat mijn QV voor de eerste maal naar de dealer voor zn beurt aangezien hij nu een jar oud is.heb wel wat kleinigheidjes en 1 groter probleem waar hij al eens voor weg is geweest maar er niks aan de hand schijnt te zijn.hoor diverse bijgeluiden in de aandrijving en auto presteert ook minder.in D stand sloeg het balkje van de turbodruk altyd volle bak uit(of ik moet me erg vergissen).na ong 5000 km kwam er een geluid bij en viel me op dat dat turbodruk balkje de laatste 2 blokjes niet meer oplichten,ik denk dus dat er wat met turbo is.volgens garage is er niks mis maar tzit me echt niet lekker.als die geluiden horen bij een alfa van 35000 euries is het mijn laatste en wordt ie na de beurt gelijk ingerolen voor iets anders.kan iemand me melden hoe het bij jullie met die turbodruk uitslag is dan weet ik ieder geval zeker dat ik daarin goed zit.
 
Bvd  Gr Bert
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
Software update QV
« Reactie #7 Gepost op: 5 november 2011, 17:12:42 »
Volgens mij komt bij de standaardversie ( dus niet getuned) de turbodrukmeter nooit  helemaal vollebak, (iets ervoor) te voorschijn (in ieder geval niet bij mij toen ie nog standaard was) Volgens mij is het ook zo dat met name in de eerste versnelling en in mindere mate de 2e niet volle druk wordt gegeven om te zorgen dat alles heel blijft. Ik weet dat de turbodruk NA tuning in de 3e t/m 6e versnelling WEL vollepijp geeft, mits de motortemp het toelaat.
Voor de rest herken ik jouw klachten totaal niet, qua bijgeluiden en zo.
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
Software update QV
« Reactie #8 Gepost op: 5 november 2011, 19:42:43 »
mmm.. nog niet echt opgelet, maar dat komt vaak doordat ik niet in D rij als ik in z'n 1 wegrij.. en als ik daarna in D rij, komt hij niet meer in z'n 1.. :)
*

fjodor
362

  • ****
    - Senior Alfist
Software update QV
« Reactie #9 Gepost op: 5 november 2011, 22:11:34 »
heb de laatste update ik vind een heel stuk beter rijden in neutraal ,ik reed nooit in neutraal maar nu is dat gevoel van inhouden weg en een stuk fijner bij het wegrijden
zeker een aanrader
"The Alfa virus. No medication can cure it. Only owning the car can help ease it
*

Scudetto
684

  • *****
    - Super Alfist
Software update QV
« Reactie #10 Gepost op: 7 november 2011, 09:12:59 »
Citaat van: bert;14902
in D stand sloeg het balkje van de turbodruk altyd volle bak uit(of ik moet me erg vergissen).

Dat klopt wel, want dat heb ik ook (alle balkjes vol). In de Dstand is dat al bij 30% pedaalslag en vanaf 1.900 toeren. Ik zou dit toch even goed uitgezocht willen hebben, desnoods op een rollenbank.
Forza! - QV Savali - Argento Alfa
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
Software update QV
« Reactie #11 Gepost op: 7 november 2011, 19:07:03 »
Citaat van: fjodor;14914
heb de laatste update ik vind een heel stuk beter rijden in neutraal ,ik reed nooit in neutraal maar nu is dat gevoel van inhouden weg en een stuk fijner bij het wegrijden
zeker een aanrader

ik zal binnenkort voor de eerste onderhoudsbeurt naar de dealer moeten.. vraag ik gelijk voor mijn 1.6JDTm de update.. ben benieuwd of ik dan hetzelfde effect voel als jij bij je QV.. Ik hou jullie op de hoogte.. [nog ca. 3000km = 6 weken]..
*

bert
33

  • *
    - Startende Alfist
Software update QV
« Reactie #12 Gepost op: 7 november 2011, 20:09:19 »
vanmorgen mn QV bij de dealer afgezet,gevraagd over de laatse update maar moest men ff uitzoeken,vanmiddag werdt ik gebeld aantal kleinigheidjes was opgelost maar betreffende turbodruk was er niks aan de hand zijden ze,turbodruk was gemeten en was goed.ze hadden nog overleg gepleegd met alfa nederland maar daar kwam niks uit.ook was er nog geen update volgens mn dealer.eind van de middag belde ze weer,hadden mischien toch iets gevonden met de turbo maar konden ze pas checken als hij koud was,of de auto dus een nachtje mocht blijven.ben benieuwd!.als er nog iemand is die wel eens water in zn kofferbak slot(deel waar het slot om de beugel gaat)vind ,dan is daar af alfa nederland een oplossing voor.moeten wat nieuwe rubbertjes of dopjes in of zoiets.
Software update QV
« Reactie #13 Gepost op: 8 november 2011, 14:54:22 »
Citaat van: bert;14966
Als er nog iemand is die wel eens water in zn kofferbak slot(deel waar het slot om de beugel gaat)vind ,dan is daar af alfa nederland een oplossing voor.moeten wat nieuwe rubbertjes of dopjes in of zoiets.

Ben gisteren via mijn dealer gepasseerd ivm een losgekomen pookdop en ook hij vertelde dat er mensen waren met water in de koffer. Er zitten inderdaad 3 rubbertjes onderaan de kofferklep, en het middelste van de 3 moet blijkbaar open zijn in het midden. Hij vertelde dat hij overlaatst een klant had met 3 gesloten rubbertjes waardoor die met water zat waar het niet hoorde.
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Software update QV
« Reactie #14 Gepost op: 8 november 2011, 15:37:36 »
Citaat van: arpus;14989
Ben gisteren via mijn dealer gepasseerd ivm een losgekomen pookdop en ook hij vertelde dat er mensen waren met water in de koffer. Er zitten inderdaad 3 rubbertjes onderaan de kofferklep, en het middelste van de 3 moet blijkbaar open zijn in het midden. Hij vertelde dat hij overlaatst een klant had met 3 gesloten rubbertjes waardoor die met water zat waar het niet hoorde.

:p ,een keer dat gaatjes in "rubbertjes" eens een keer problemen oplossen in plaats van problemen maken......:rolleyes:
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p