!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Terug bij af
« Gepost op: 6 september 2014, 20:45:29 »
Na een paar heerlijke GT jaren ga ik terug naar de Giulietta. Afgelopen vrijdag heb ik een zoekopdracht bij mijn specialist uitgezet. Dus nu even afwachten wat hij in zijn netwerk vinden gaat.

Ik wil weer een 1.4 MA. Heerlijke auto met als enige minpunten in mijn ogen:

1. Schokkerig wegrijden in D;
2. Iets te hoog op de poten;
3. Wegligging wat minder in vergelijking met de GT.

Punt 1 wil ik oplossen met een Squadra kuurtje. Savali lijkt me iets te fel nml en Squadra is goed bevallen met de GT.

Punt 2&3 lijkt een 2 vliegen in 1 klap verhaal met nieuwe dempers en veren.

Ik zit zelf aan een bilstein b6 pro kit met eibach veren te denken. Schijnt sportief te zijn maar met enig behoud van comfort.

Wat raden jullie aan?
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
Re: Terug bij af
« Reactie #1 Gepost op: 6 september 2014, 21:59:21 »
Welkom terug Arnoud  :)
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Re: Terug bij af
« Reactie #2 Gepost op: 7 september 2014, 18:38:12 »
Thanks frankie!

Heb jij toevallig ervaring met de bilstein set? Meen me te herrinneren dat je je chocolaatje ook wat lager had staan nml.

Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
Re: Terug bij af
« Reactie #3 Gepost op: 7 september 2014, 20:24:43 »
De bonbon stond op KW, net als mijn QV nu. Forumlid Erik heeft Bilstein/Madeno set onder zijn Giulietta, die is er heel tevreden over. De dempers zijn dan wel iets aangepast door Madeno.
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Re: Terug bij af
« Reactie #4 Gepost op: 7 september 2014, 22:34:32 »
Wederom bedankt.

Zat aan die b6 kit met eibach veren te denken.

Spoken sowieso allemaal leuke dingen door het hoofd. Dubbele pijpjes staan natuurlijk ook erg mooi als hij wat lager staat. Ik zal eens kijken wat de montage van een ragazzon 102 moet kosten. Misschien kom ik op een leuke combi prijs als ik hem direct laat verlagen bij aankoop.

Ik lees her en der dat zo'n ragazzon ook een positief effect op de airflow en daarmee pk's heeft.
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
Re: Terug bij af
« Reactie #5 Gepost op: 8 september 2014, 15:13:44 »
Van vermogensstijging bij alleen een einddemper (en/of middendemper) zou ik me niet te veel voorstellen. Pas als je de catalysator gaat vervangen heb je de grootste bottleneck te pakken.
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Re: Terug bij af
« Reactie #6 Gepost op: 8 september 2014, 18:10:53 »
Kijk zo leer ik weer wat bij! Thanks!

Maar zonder een sport katalysator heeft die ragazzon qua vermogen geen effect dus? Staat mooi, maar ik had nu een mooi functioneel "excuus"...
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
Re: Terug bij af
« Reactie #7 Gepost op: 8 september 2014, 19:15:13 »
Als functioneel excuus kun je natuurlijk gebruiken dat het van RVS is en dus nooit meer doorroest. Kun je ook gewoon gebruiken voor de wederhelft  ;D
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Re: Terug bij af
« Reactie #8 Gepost op: 8 september 2014, 19:38:59 »
Die ga ik gebruiken!
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA