!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

scatleguy
15

• *
    - Startende Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #60 Gepost op: 9 augustus 2011, 14:17:52 »
In de vakantie op de autobahn met m'n getunede 1.6 dieseltje de 200 aangetikt (op de teller), meer ruimte was er op de weg niet. Maar ik voelde dat ie nog wel zin had in meer, hij was nog steeds druk bezig met accelereren en ik vermoedt dat ik nog wel tot de 220 had door kunnen gaan. Wat me ook opviel was dat bij een snelheid van 160 hij zo ontzettend makkelijk doortrekt naar de 180/190. Dat maakt dat je goed mee kunt doen met de grote jongens op de linkerbaan, ook als je regelmatig even moet afremmen tot 120. Als ik de andere reacties hier lees, kan ik concluderen dat de tuning echt wel behoorlijk verschil maakt.
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 1.6 JTDm (129pk na Savali tuning)
Bianco Ghiaccio
Premium Pack
*

janssen
69

• **
    - Junior Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #61 Gepost op: 9 augustus 2011, 15:32:14 »
Citaat van: scatleguy;11811
In de vakantie op de autobahn met m'n getunede 1.6 dieseltje de 200 aangetikt (op de teller), meer ruimte was er op de weg niet. Maar ik voelde dat ie nog wel zin had in meer, hij was nog steeds druk bezig met accelereren en ik vermoedt dat ik nog wel tot de 220 had door kunnen gaan. Wat me ook opviel was dat bij een snelheid van 160 hij zo ontzettend makkelijk doortrekt naar de 180/190. Dat maakt dat je goed mee kunt doen met de grote jongens op de linkerbaan, ook als je regelmatig even moet afremmen tot 120. Als ik de andere reacties hier lees, kan ik concluderen dat de tuning echt wel behoorlijk verschil maakt.

Ik heb hem door squadra laten tunen tot 125pk, de topsneldheid, is er bij 205 op de teller er wel uit. Doen ze bij Savalli blijkbaar beter. @ Scatleguy, ik heb het idee dat het sprintje naar de 100 wat ie normaal in 11,3 sec zou moeten doen na het tunen niet veel sneller is geworden ergens rond de 10,5 sec, de tussen acceleraties doet ie wel veel beter. Heb jij dit al gemeten met je savalli tuning? ben benieuwd?
1.6 JTDm Distinctive, Sport Pack 1 met 18" Turbina, Pack Premium, Alu Spiegels, Eibach verlaging en Squadra tuning:))
*

scatleguy
15

• *
    - Startende Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #62 Gepost op: 9 augustus 2011, 16:41:32 »
Citaat van: janssen;11814
Ik heb hem door squadra laten tunen tot 125pk, de topsneldheid, is er bij 205 op de teller er wel uit. Doen ze bij Savalli blijkbaar beter. @ Scatleguy, ik heb het idee dat het sprintje naar de 100 wat ie normaal in 11,3 sec zou moeten doen na het tunen niet veel sneller is geworden ergens rond de 10,5 sec, de tussen acceleraties doet ie wel veel beter. Heb jij dit al gemeten met je savalli tuning? ben benieuwd?
Ik heb de sprint naar 100 nog niet gemeten. Misschien dat ik daar binnenkort even tijd voor kan maken. Nog tips om dat een beetje goed te meten? Verder denk ik dat, net als jij zegt, het niet zo heel veel scheelt maar de tussensprints zijn inderdaad een stuk sneller.
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 1.6 JTDm (129pk na Savali tuning)
Bianco Ghiaccio
Premium Pack
*

janssen
69

• **
    - Junior Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #63 Gepost op: 10 augustus 2011, 08:39:50 »
Citaat van: scatleguy;11818
Ik heb de sprint naar 100 nog niet gemeten. Misschien dat ik daar binnenkort even tijd voor kan maken. Nog tips om dat een beetje goed te meten? Verder denk ik dat, net als jij zegt, het niet zo heel veel scheelt maar de tussensprints zijn inderdaad een stuk sneller.

Ik heb een houder op het dashboard voor m'n iphone, waar ik de stopwatch functie van gebruikt heb. Dus Iphone in de houder tegelijk indrukken en gas geven en dan als je de 100 hebt bereikt weer indrukken. Zoals je leest is dit niet heel betrouwbaar hahaha maar naar een paar keer proberen gaat het best goed;)
1.6 JTDm Distinctive, Sport Pack 1 met 18" Turbina, Pack Premium, Alu Spiegels, Eibach verlaging en Squadra tuning:))
*

Wilbert G
448

- Senior Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #64 Gepost op: 10 augustus 2011, 09:44:17 »
Het scheelt absoluut heren. De standaard acc tijd naar 100kmh van de 1.6 is 11,3 sec. Indien je de Squadra massimo tuning neemt dan krijg je een acc. tijd van 9,42 sec., en de medio gaat naar 10.45 sec. Volgens Squadra is de procentuele stijging van het koppel namelijk rechtevenredig te vertalen naar de tijdswinst. en een totaal van 2 seconden ga je echt wel voelen, mogelijk in een benzine wat minder, maar de koppel/versnellingsbeleving bij een diesel is veel spectaculairder.

Btw savali komt bijna overéén met de medio tuning van squadra.
*

janssen
69

• **
    - Junior Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #65 Gepost op: 10 augustus 2011, 10:15:41 »
Dan zat ik toch best goed met m'n zelf geklokte tijd op de iphone;)
*

AlfaMinded
25

• *
    - Startende Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #66 Gepost op: 11 augustus 2011, 08:49:09 »
Excuses voor de zeer slechte foto's, echter als je goed kijkt kun je zien wat een 2.0JTDm loopt als ze de wind in de rug heeft en stevig wordt bereden in het dagelijks leven ( auto heeft inmiddels 60.000km gedraaid)
Ze loopt altijd 225km/h, en is bij gunstige omstandigheden niet te beroerd om daarna door te lopen (zij het erg langzaam) tot soms 235km/h.
De snelheid op de fotos is na de software update niet meer gehaald (scherpte en het directe gasrespons zijn afgezwakt en het onmiddelijk leveren van het volle vermogen zodra je het pedaal beroert wordt na de update rustiger opgebouwd

O ja, als je dit beeld in de binnenspiegel hebt, graag even zwaaien, groet alle Giulietta rijders die ik tegenkom (soms reactie terug, soms echt iemand die denk wat wil die idioot... haha)
Zal binnenkort de 60.000km update even doen, auto staan inmiddels over de 61.000km, en maakt me nog iedere keer erg gelukkig ondanks dat ze wel eens een beetje temperament vertoont...
Zal dan gelijk een foto van de auto in huidige staat plaatsen, deze is na aflevering genomen, en was op het oude forum nog te zien.

Groeten van een Giulietta verslaafde!
*Hou de glimmende kant boven*

*

Zwizzle
54

• **
    - Junior Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #67 Gepost op: 15 augustus 2011, 13:01:17 »
Gister op een fraai stukje autobahn van onze Oosterburen voor 't eerst écht kunnen zien wat mijn 1.4MA doet: 225 op de teller, wind mee, heuveltje af. Op het vlakke haalt ie net de 220.

En mijn complimenten, hij licht zelfs dan nog lekker op de weg en in de hand :D
*

WalterW
526

• Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
    - Super Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #68 Gepost op: 15 augustus 2011, 14:34:16 »
Hee Alfaminded, lekkere software update.... die hoeft erbij mij niet op :(
*

jnieuw
35

• *
    - Startende Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #69 Gepost op: 6 januari 2012, 10:29:19 »
Te hard? nee hoor hard, maar niet te hard. :cool:

In het kader van geen woorden maar daden hier een 2-tal (scherpe) foto's van een beladen (1pers en volle kofferbak) 2.0 JTDm op de franse tolwegen. KM teller afwijking is ~15 km bij deze snelheden. 220 en 230 op de NL wegen al wel eens aangetikt dat gaat ook relatief vlot en had het gevoel dat er nog wel meer in zat maar daar moet je wel ruimte voor hebben.

Goed bezig, meer als 100km over de toegestane 130km en 1 hand aan het stuur om een paar scherpe foto's te maken. Dit is op vlakke weg met 18" v-banden (dus sorry mocht niet harder aangezien de banden maar tot 240 kunnen ;)) W-banden zonder noemenswaardige wind mee of tegen, dus wind mee berg af is missschien 250 mogelijk ;)

Huidig: Tonale PHEV Q4 Edizione Speciale
Gehad: Giulietta 2.0 JTDM | MiTo 1.4 Turbo | 147 GTA | 147 1.9 JTD16v | 147 1.9 JTD | 146 1.6 TS | 33 QV
*

Hengel
490

- Senior Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #70 Gepost op: 6 januari 2012, 10:41:27 »
Citaat van: janssen;11835
Ik heb een houder op het dashboard voor m'n iphone, waar ik de stopwatch functie van gebruikt heb. Dus Iphone in de houder tegelijk indrukken en gas geven en dan als je de 100 hebt bereikt weer indrukken. Zoals je leest is dit niet heel betrouwbaar hahaha maar naar een paar keer proberen gaat het best goed;)
Er zijn ook app-jes voor de iPhone waarmee je de acceleratie ect kan meten. Hij maakt dan gebruik van de sensoren in de iPhone.
1.4 TB Multiair TCT Distinctive, Nero, Leder Rood, Pack Business, Pack Sport III, 18" 8c velgen, Brembo remmen.
*

limone
129

- Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #71 Gepost op: 6 januari 2012, 11:39:13 »
@hengel

Welke app is dat; lijkt me leuk om eens te proberen.
topsnelheid Giulietta
« Reactie #72 Gepost op: 6 januari 2012, 11:51:03 »
dynolicious
*

RiriassaQV
1.199

• Type Alfa: Ex-Giulietta QV
    - Super Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #73 Gepost op: 6 januari 2012, 21:10:30 »
Citaat van: AlfaMinded;11885

O ja, als je dit beeld in de binnenspiegel hebt, graag even zwaaien, groet alle Giulietta rijders die ik tegenkom (soms reactie terug, soms echt iemand die denk wat wil die idioot... haha)
Zal binnenkort de 60.000km update even doen, auto staan inmiddels over de 61.000km, en maakt me nog iedere keer erg gelukkig ondanks dat ze wel eens een beetje temperament vertoont...
Zal dan gelijk een foto van de auto in huidige staat plaatsen, deze is na aflevering genomen, en was op het oude forum nog te zien.

Groeten van een Giulietta verslaafde!
*Hou de glimmende kant boven*

Photoshop grille? (offtopic)

Ontopic, omstandigheden laat me qv niet boven de 220 kpu uitkomen
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p

Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

Hengel
490

- Senior Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #74 Gepost op: 14 januari 2012, 13:11:03 »
Sorry dat ik zo laat reageer.... voor de Iphone/ipod/ipad kun je apps vinden op http://www.bunsentech.com/support zoals Bosch Light'em Up of Dynolicious logbox.
1.4 TB Multiair TCT Distinctive, Nero, Leder Rood, Pack Business, Pack Sport III, 18" 8c velgen, Brembo remmen.